חיפוש ביקורת סרט

Searching Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "חיפוש":
"סרט מתח קלאסי ועשוי היטב באריזה חדשנית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Searching
משחק דברה מסינג, ג'ון צ'ו, ג'וזף לי, מישל לה במאי/ת אניש צג'נטי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לחיפוש מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מותח ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איזה כיף לראות על המסך הגדול סרט כמו "חיפוש", שמנצל מבנה חדשני שעדיין לא נחרש בקולנוע ויוצק לתוכו תעלומת מתח קלאסית השואבת את הצופה לתוכה בצורה שמעטים מהסרטים בשנים האחרונות עשו. הסרט מותיר את הצופה צעד מאחור בנפתולי העלילה עד לפיתרון המוצלח, שסוגר את הקצוות השונים באופן מספק. הבמאי אניש צג'נטי בסרטו הראשון מצליח ליצור סרט מתח שלא היה מבייש יוצרים ותיקים ומוכרים ממנו.הייחוד של "חיפוש" הוא בהיותו מצולם כולו ממצלמות של צגי מחשב. בדומה לז'אנר הפאונד-פוטג', שנחרש כמעט עד תום ובו כל ההתרחשויות מוצגות מזוויות של מצלמות "אמיתיות" ליצירת תחושה דוקומנטרית לעלילה הפיקטיבית, "חיפוש" מעלה את הקושי מדרגה נוספת בהגבילו את מה שרואה הצופה לנצפה מנקודת המבט של מצלמת המחשב. תת ז'אנר זה כבר זכה לשם "סקרין לייף" ונעשה בו שימוש במספר סרטים בעבר כמו "הסר חבר", אך "חיפוש" מכניס אותו לליגה של הגדולים.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
הסרט מתחיל עם מונטאז', המזכיר את פתיחת הסרט "למעלה", ובו מוצגת משפחת קים, האב דיוויד, הבת מרגו והאם פמלה, כשהתמונות והסרטונים השונים ממסך המחשב מתארים את התבגרותה של הבת לצד מות האם ממחלה. לאחר מכן מקיים דיוויד שיחת וידאו (אחת מני שיחות וידאו רבות בסרט המבוצעות תמיד על מסך המחשב) שתסתבר כאחרונה לפני היעלמותה הפתאומית.דיוויד משוכנע כי הבת לא החליטה לברוח סתם, הוא נכנס למחשבה של בתו ומגלה צ'טים, סרטונים ותמונות החושפות כי היא הסתירה ממנו את תחושותיה האמיתיות בעקבות מות אמה. במקביל נכנסת לתמונה הבלשית ויק (דברה מסינג), שפותחת בחקירה משטרתית מקיפה המסתעפת לכיוונים בלתי צפויים.
כמו בלהיט "עשיר בהפתעה", גם כאן רוב הקאסט הוא ממוצא אסייאתי ומוכיח כי הגיוון האתני בהוליווד נמצא בפריחה גם בסרטים שלא קשורים בעלילתם למוצאן של הדמויות. ג'ון צ'ו עושה את עבודתו נאמנה כאב החרד שיוצא למסע בלשי של ממש ברחבי הרשת, בעוד דברה מסינג כבלשית עושה קאמבק מוצלח לקולנוע לאחר הקאמבק של "וויל וגרייס" למסך הקטן.הבמאי אניש צג'נטי מצליח לנצל את המדיום הסיפורי שבחר במלואו ומציג סרט שהוא בו זמנית מאוד טכנולוגי ובן זמננו, אך נטוע במסורת סיפורית בלשית של קולנוע קלאסי. השיטוט בין היישומים השונים של המחשב נטוע באופן אינהרנטי כחלק מהעלילה, ועל אף שלא תמיד ניתן למצוא צידוק מוחלט לנקודת המבט מזווית זו, היא כן משרתת את הסרט ולא מכבידה עליו. כך שאם אתם מחפשים סרט מתח עשוי כהלכה, רב תפניות שיושיב אתכם על קצה המושב – "חיפוש" הוא הסרט בשבילכם.
חיפוש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4701/10/2019 09:46:33
8/10אייקון ציון
מקורי. אומנם הפלטפורמה לא שגרתית ובהתחלה לוקח זמן להתרגל ואולי זה גם קצת מעצבן, אבל השכר מגיע מאוחר יותר. סיפור שמתואר דרך מדיות תקשורתיות כמו מחשב אישי, טלפון נייד, מצלמות וטלויזיה. לאחר שאישתו של דיויד נפטרה ממחלה קשה, ביתו מרגו בת ה-16 נעלמת. הוא פונה למשטרה ובמקביל חוקר בעצמו את ההעילמות.בראש צוות החקירה ניצבת קצינה מוערכת שנמצאת בקשר תמידי עם דיויד. מסתבר שמרגו לא הלכה במשך שישה לשיעורי הפסנתר שדיויד ארגן עבורה ואת הכסף שהיא קיבלה מאביה ,העבירה לחשבון אחר על שמה שהיא פתחה. המיסתורין סביב הפרשה הולך ומתגבר עד הטוויסט המדהים בסוף.מותחן מעולה שמוצג בצורה מיוחדת וגם המשחק מצויין.
שם: איציק גורגיל: 4011/02/2019 01:38:49
9/10אייקון ציון
סרט מהפנט ומותח בטירוף! מראה את המציאות היום שאפשר לעקוב דרך הרשת אחרי כמעט כל דבר.
שם: .MOR Rגיל: 1509/01/2019 01:10:58
7/10אייקון ציון
סרט מותח ועכשווי. המשחק נהדר, סגנון הצילום מעולה ותורם המון למסר הסרט, הפס-קול מוסיף המון לאווירה המותחת, העריכה נפלאה ומרשימה במיוחד, ורוב הדיאלוגים מצויינים ועשויים כהלכה אך למרות שהתסריט והעלילה מבדרים ומלאים בטוויסטים מפתיעים, הם גם חסרי אחידות, לא תמיד סוחפים, לפעמים בעלי קצב איטי, לעיתים רחוקות סוטים לשגרתיות ולא ממומשים עד הסוף (בעיקר בשליש האמצעי). בקיצור, אפשרי ביותר לצפייה (מגיע לו אפילו 7.5).
קישורים
חץ חיפוש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט