הנערה ברשת העכביש ביקורת סרט

The Girl in the Spiders Web Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הנערה ברשת העכביש":
"קלייר פוי מרשימה אבל הסרט רחוק מלספק את הסחורה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Girl in the Spiders Web
משחק קלייר פוי, סבריר גודנסון, לאקית סטיינפלד, סילביה הוקס במאי/ת פדה אלוורז  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להנערה ברשת העכביש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צפוי ומשעמם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפעמים יש ספרים שהוליווד לא צריכה לגעת בהם. בשנת 2011 דיוויד פינצ'ר ניסה את כוחו ויצר עיבוד אמריקאי ל"הנערה עם קעקוע הדרקון". זה לא ממש עבד. הסרט לא היה הצלחה כלכלית ומרבית הביקורות היו פושרות. התכנית לייצר שני סרטי המשך הופסקה, אבל אולפני סוני ו-MGM לא אמרו נואש והחליטו לאתחל את הסדרה ולקפוץ היישר אל הספר הרביעי בעלילותיה של לוחמת הצדק ליסבת סלאנדר. התוצאה הייתה יכולה להיות סרט פעולה טיפשי ואפקטיבי כמו סרטי הפעולה המגוחכים והמודעים לעצמם בכיכובו של ג'ייסון סטיית'ם, אבל המוצר לוקח את עצמו ברצינות תהומית כאילו מדובר באיזו דרמת איכות סקנדינבית ולא יומית קלילה לחובבי סרטי פעולה.הבמאי פדה אלוורז הוא בעל רקע בבימוי סרטי אימה. היוצר יליד אורוגוואי ביים ארבעה סרטים קצרים מצליחים במולדתו. בשנת 2013 עבר להוליווד, שם ביים גרסה חדשה וכושלת לקלאסיקה של סם ריימי "Evil Dead", אבל בשנת 2016 הוא הפתיע לטובה עם "לא לנשום", סרט אימה מהודק ואפקטיבי שהפך ללהיט שובר קופות וגם זכה לביקורות טובות. זה גם מה שכנראה עורר עניין מצד האולפנים המנוסים והסיבה שהוא נשכר למשימה להחזיר את ליסבת סלאנדר אל המסך הגדול. את התסריט לסרט הוא כתב ביחד עם התסריטאי הבריטי הוותיק סטיבן נייט ("סימנים של כבוד", "דברים יפים מלוכלכים").
התוצאה היא סרט הלוקח את עצמו ברצינות יתר על המידה, והופך את המומחית ללוחמת סייבר לסוג של ג'ייסון בורן או ג'יימס בונד. הסרט היה יכול להיות מהנה אם אלוורז היה חוגג את המופרכות התסריטאית וחוסר האמינות של הדמויות אותן הוא רקח.אם כבר הופכים את ליסבת ללוחמת פיזית מיומנת, שנוהגת במקצועיות במרדפים תחת השפעת סמים כבדים ואפילו רוכבת על אופנוע על גבי אגם קפוא, אז שיחגגו את המהפך הגרוטסקי במקום לקחת אותו כל כך ברצינות. תוסיפו לזה את עלילת הטלנובלה המשפחתית שעליה הסרט הלא מפתיע הזה נשען, והתוצאה מביכה ביומרנותה. עוד יותר מפתיע הוא חוסר המודעות של היוצרים לתוצאה.
דמותה המרשימה של ליסבת מסדרת הספרים שיצר סטיג לארסון "מילניום" הועברה אל המסך הגדול לראשונה בשבדיה, ארץ מולדתה. בשלושה סרטים בהם כיכבה נעמי ראפס, שעל אף דלותם היו אפקטיביים ולא יומרניים. בגרסה האמריקאית נכנסה לנעליה של השבדית הקשוחה רוני מארה האמריקאית, ועכשיו הגיעה תורה של בריטית לגלם את השבדית.למגפי העור השחורות של ליסבת נכנסת זוכת פרס האמי והגלובוס קלייר פוי, המוכרת יותר בתפקיד המלכה אליזבת בסדרה המצליחה של נטפליקס, "המלכה". יש לציין שהיא עושה עבודה ראויה, ונראה שהיא עיצבה דמות קצת אחרת מהשחקניות הקודמות. הפעם מדובר בסוג של גאון, אישה המתנהלת כמו רובוט, אפשר אפילו לטעון שהיא נמצאת על הספקטרום האוטיסטי.היא מנסה לעזור למדען בריטי שיצר תוכנה שבעזרתה אפשר לשלוט על כל המחשבים בעולם ועל ידי כך לשלוט על מתקני נשק. ליסבת תעשה הכל כדי להגן על המדען ועל בנו הצעיר. היא נעזרת בשירותיו של העיתונאי וחברה היקר מיכאל בלומקוויסט ונאלצת לשתף פעולה עם סוכן אמריקאי ואף לצאת נגד שרותי הביון השבדים ודמות מסתורית מהעבר שלה. ליסבת היא דמות שהייתה יכולה להיות מרתקת ואף לתרום לשיח החברתי העכשווי בנוגע ל-Me too אבל היא מפספסת את ההזדמנות לעשות זאת. למרות חיבתי ליומיות אקשן רדודות וטיפשיות לא הצלחתי ליהנות מהתוצאה הדלה והחד גונית.
הנערה ברשת העכביש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נתנאלהגיל: 5021/11/2018 14:09:03
8/10אייקון ציון
עשוי טוב מותח מאד. חבל שאין גיבורות על כאלה בחיים האמיתיים. נהניתי מאד. לציין שחברי שלא ראה את הסרטים הקודמים לא כל כך הבין מה קורה.
שם: נורגיל: 5417/11/2018 12:58:41
8/10אייקון ציון
סרט אקשן מותח ומרתק.עלילה מפתיעה ומלאה בפעלולים טכנולוגיים. עם זאת, לא כל-כך בהלימה לעלילת הספר.
שם: מיכלגיל: 4812/11/2018 23:41:04
9/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט ביום שישי וממש נהניתי, אחלה סרט, אקשן טוב, משחק מצוין ואפילו מעט פסיכולוגיה. בקיצור אחלה סרט אקשן.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט