פתאום משפחה ביקורת סרט

Instant Family Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "פתאום משפחה":
"דרמה-קומית עם לב גדול שפועם במרכזה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Instant Family
משחק מארק וולברג, רוז ביירן, אוקטביה ספנסר במאי/ת שון אנדרס  
קומדיה
ביקורת סרט לפתאום משפחה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מצחיק ואנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי שון אנדרס ידוע במשך שנים בהוליווד כאחד מבמאי הקומדיות המצליחים עם סרטים כמו "סקס דרייב", "איך להיפטר מהבוס 2", "זה הבן שלי" עם אדם סנדלר ושני סרטי "גבר גבר". בנוסף הוא כתב את התסריטים לקומדיות "אנחנו המילרים", "מכונת זמן בג'קוזי" "וטיפשים בלי הפסקה 2." אני חייב להודות שמלבד "אנחנו המילרים" החביב, לא התחברתי ליתר סרטיו כבמאי ותסריטאי והם נדמו לי גסים ובוטים מדי ופונים להומור אינפנטילי, כפי שנהוג ביותר מדי קומדיות אמריקאיות עכשוויות.על פני השטח "פתאום משפחה" אולי ייראה לכם כעוד קומדיה קלילה בה משתף פעולה בפעם השלישית אנדרס עם מארק וולברג, לאחר שני סרטי "גבר גבר" המצליחים. אבל הפעם מדובר במשהו קצת שונה. זהו סרטו האישי ביותר של אנדרס, וגם זה שמתקרב ביותר בטון שלו לדרמה-קומית מאשר לקומדיה פרועה, מאחר והוא מבוסס על סיפור חייו, לאחר שהוא ואשתו החליטו לפני 13 שנה לקבל לחזקתם שלושה אחים ביולוגיים כמשפחת אומנה ולבסוף אימצו אותם.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
העובדה שהסרט מבוסס על סיפור חייו של הבמאי היא גם הסיבה בזכותה "פתאום משפחה" הייתה הפתעה כה נעימה מבחינתי. כן, עדיין מדובר בסרט הוליוודי נוסחתי למדי, עם לא מעט רגעי שמאלץ וכמה גגים סלפסטיקיים ילדותיים למדי, אבל בניגוד לסרטיו הקודמים של אנדרס יש לו לב גדול שפועם במרכזו וגם לא מעט רגעים דרמטיים מוצלחים שמשקפים את המציאות בצורה ריאליסטית יותר מכל סרטיו הקודמים.הסרט מתחיל כאשר פיט ואלי (מארק וולברג ורוז ביירן), זוג בתחילת שנות ה-40 לחייו המתפרנס משיפוץ דירות, מדברים על העובדה שלא הביאו ילדים עד כה. "אני לא רוצה להיות אחד מאותם אבות מבוגרים. היה יותר נוח אם כבר הייתי מקבל את הילד בגיל 5", אומר פיט בצחוק לאשתו והיא לוקחת את דבריו ברצינות ומתחילה לבדוק אופציות של אימוץ. כך מתגלגלים העניינים לידי הגעה לקבוצת הכנה להורים אומנה שמנוהלת על ידי שתי מדריכות מנוגדות באופיין (בגילומן של אוקטביה ספנסר והסטנדאפיסטית טיג נוטרו המצוינות).
ביריד האימוץ מבחינים פיט ואלי שבני הנוער נמצאים בצד לחלוטין ואיש לא מדבר איתם, מאחר והורים רוצים לאמץ ילדים קטנים בלבד. מפגש עם ליזי (הכישרון העולה איזבלה מונר), נערה בת 16 ממוצא היספני, גורם להם להיכבש בקסמה, אך אז הם מגלים שהיא מגיעה בעסקת חבילה עם עוד שני אחים קטנים – בן ובת בגילאי 6 ו-7.מרבית עלילת הסרט עוקבת אחר המפגש בין ההורים שלא הוכנו לכך מעולם לבין הילדים שנדדו בין משפחות אומנה, ושאימם הביולוגית המכורה לסמים כבר שנים לא בקשר עימם. כמובן שמדובר ברכבת הרים (דימוי שיחזור בסרט) של עליות וירידות, כשלא תמיד ההורים יהיו בטוחים שעשו את ההחלטה הנכונה, במיוחד כשהדבר נוגע להתמודדות עם נערה שמעולם לא הרגישה אהובה באמת. "פתאום משפחה" מקפץ בין רגעי הומור לרגעים מורכבים יותר, וגם אם לא תמיד המעבר הזה נעשה בהצלחה, האופן האנושי בו הבמאי מתייחס לדמויות והזיקה הישירה שלו לנושא באים לידי ביטוי בסרט וכך סוחפים גם את הצופה.במובנים רבים "פתאום משפחה" הוא קראוד פליזר עבור הקהל הרחב הרבה יותר מאשר סרט מבקרים בשל הנוסחתיות ולעיתים הקיטשיות המובנים בו. אבל הוא עובד לאורך כל אורכו ובעיקר נושא מסר חשוב ביותר לגבי קבלה של ילדים ממשפחות אומנה והכרתם ובכך מטרתו העיקרית מושגת בהצלחה יתרה.
פתאום משפחה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4705/07/2019 09:27:59
8/10אייקון ציון
נוסחא מנצחת. סרט שאי אפשר שלא לאהוב גם אם העלילה בנאלית ופונה למכנה המשותף הרחב ביותר. פיט ואלי הם זוג ללא ילדים שמקבלים החלטה לאחר התלבטות לאמץ. הם משתתפים בסדנה למשפחות אומנות ודרכה מאמצים 3 ילדים אחים, שאימם הביולוגית היא נרקומנית שיושבת בכלא. פיט ואלי לא יודעים למה נכנסו.האחות המתבגרת מורדת באופן טיפוסי לגילה, האח האמצעי חסר ביטחון עצמי ושלומיאל והקטנה סובלת מהתפרצויות זעם. חוסר הניסיון של פיט ואלי יחד עם הקושי לשלוט בילדים המאומצים ,יוצר עימותים וגם מצבים מצחיקים ואף מרגשים.הסבתות שנכנסות לתמונה מוסיפות את התבלין שלהן לסיפור. לאחר שהאמא הביולוגית משתחררת מהכלא, העניינים מסתבכים. כעת בית המשפט נכנס לתמונה וצריך להחליט מי יקבל את המשמורת על הילדים,האם הביולוגית או פיט ואלי. כמובן שגם לשלושת האחים יש את הרצונות שלהם.בסופו של דבר, כולנו רוצים לתת אהבה ולקבל בחזרה. גם אם לא מדובר בסרט מקורי ומבריק, עדיין כדאי להתרווח על הכורסא ולצפות בו.
שם: .MOR Rגיל: 1631/05/2019 03:20:16
7/10אייקון ציון
סרט חינני ומתוק. המשחק מצויין, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה הקומית-דרמטית, הבדיחות שנונות ומשעשעות (רק חבל שאת הטובות שבהם הראו כבר בטריילר) והדיאלוגים סוחפים ועמוקים אך התסריט והעלילה צפויים, די קלישאתיים, מעט נמרחים מידי (היה ניתן לקצר לפחות 10 דקות) ובסך הכל לא יותר מנחמדים. בקיצור, סרט חשוב עם לב גדול. בהחלט אפשרי לצפייה (מגיע לו אפילו 7.5).
שם: איציק גורגיל: 4030/03/2019 00:39:23
8/10אייקון ציון
קומדיה מרגשת על נושא האימוץ שהוא די רציני. משחק טוב גם של הילדים. שימו לב לתפקיד הקטן של אלייזה שלזינגר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט