האשמים ביקורת סרט

The Guilty Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "האשמים":
"עוצר נשימה עד לשנייה האחרונה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Guilty
משחק יאקוב סדרגרן, ג'סיקה דינאג', יוהאן אולסן, עומר שרגאווי במאי/ת גוסטב מולר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להאשמים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"חזק ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה שאנחנו לא רואים, מפחיד אותנו הרבה יותר...

מוקד משטרתי אי שם בדנמרק. אסגר, קצין משטרה, עונה לשיחות שמגיעות. קליינט של זונה שנשדד, צעירה שיכורה שנפלה מהאופניים, הכול די שגרתי ומשעמם. אבל אז הטלפון מצלצל ומהצד השני נשמעת אישה המספרת שהיא נחטפה .הקצין מנסה לעזור לה וכמוהו גם הצופה באפלה מוחלטת. מיהי אותה אשה? מה קרה לבן שלה? האם החוטף באמת רוצה להרע לה?סרט הביכורים של הבמאי גוסטב מולר הוא מינימליזם קולנוע בשיאו. בחדר חשוך ומדכא, אדם אחד יושב ומנהל מערכה שלמה להצלתה של אישה שאינו מכיר, כשכל מה שמחבר ביניהם הוא הטלפון. ללא רעד וצלצולים ועם המון מקום לדמיון מצליח מולר למתוח את הצופה עד קצה גבול היכולת ואף מעבר לכך.
הטלפון מככב בשנים האחרונות בשלל סרטי מתח ודרמה: ב"הקריאה" מקבלת האלי ברי שיחה במוקד משטרתי, אולם לאחר זמן קצר היא יוצאת לשטח לחפש את אותה בחורה שנחטפה. בסרט "סלולר" בחור צעיר מוצא טלפון וממנו בוקע קולה של קים בסינג'ר המבוהלת שככל הנראה נחטפה. הבחור ינהל מסע ברחבי לוס אנג'לס למצוא אותה. ב"תא טלפון" קולין פארל מוצא את עצמו על הכוונת של אדם כאשר אסור לו להתנתק מהטלפון ואילו בסרט המעולה "לוק", טום הארדי מנהל שלל שיחות טלפוניות בניסיון להציל את העסק שלו, את הזוגיות שלו והכל בזמן נהיגה.בסרט "האשמים" יש רק את מטה המוקדנים והחדר שממנו פועל המוקדן. האפרוריות של החדר מחניקה ואופפת את הצופה יותר ויותר. החדר אף נעשה חשוך יותר ויותר כככל שהצופה מלווה את המוקדן במסעו אל תוך לב המאפליה בניסיון לפתור את תעלומת השיחה והאישה המסתורית שנמצאת בצד השני של קו הטלפון.
מולר אף בוחר להציג את גיבור הסרט המוקדן כטיפוס די שלילי. לאט, לאט הצופה מבין שככל הנראה מדובר בשוטר שסרח ולכן הפך למוקדן בעל כורחו. כך נותר הצופה עם אתר התרחשות אחד ועם גיבור שעוד ועוד רבדים מאישיותו ועברו נחשפים, דבר שמוסיף לתחושה שאין בסרט ולו נקודת נוחות אחת לצופה להיאחז בה (או לנסות לנשום). השחקן יאקוב סדרגרן, המגלם את אסגר המוקדן, מבצע את עבודתו בצורה מושלמת ומחזיק את כל הסרט על כתפיו.לא ייאמן אבל הסרט אורך רק 85 דקות אך הן חולפות במהירות. מולר מוכיח שניתן ליצור מותחן חזק ואפקטיבי, בלי השקעה של עשרות מיליוני דולרים בפעלולים, רק בעזרת תסריט טוב מאוד ובימוי מקצועי. "האשמים" הוא אולי סרט שעשוי באופן קומפקטי וללא גרם שומן, אבל הוא אחד הסרטים הכי לא שגרתיים המציגים בימים אלו בקולנוע.
האשמים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4908/10/2021 16:18:00
7/10אייקון ציון
רעיון מעניין עם כוכבית. מצד אחד זה אתגר לא פשוט ליצור עניין מסיטואציה סטטית וחד מימדית, שבה כל ההתרחשויות קורות דרך שיחות טלפון. בכך הוא עומד יפה יחסית. הבעיה היא שזה ממצה את עצמו עוד לפני הטוויסט לקראת הסוף וכאן יש פספוס. אסגר הוא שוטר שהושעה מתפקידו עקב עבירה עליה הוא צפוי לעמוד למשפט. בינתיים הוא מתפקד כמוקדן במוקד חירום משטרתי. הוא מקבל שיחת טלפון מאישה שטוענת שנחטפה על ידי בן זוגה. כעת אסגר מנסה להרכיב את הפאזל באמצעות שיחות טלפון לגורמים שונים ,במטרה לאתר את הרכב בו נמצאים שני בני הזוג לפני שיקרה משהו רע.בהמשך מתגלה תמונה שונה ממה שהצטייר. שווה צפייה. ציון 7.5.
שם: איציק גורגיל: 4614/07/2019 01:15:26
7/10אייקון ציון
אמנם התסריט מעניין עם טוויסט בעלילה אבל הסרט מרגיש ארוך מדי במיוחד שהוא ללא שום מוזיקת רקע ומצולם בלוקיישן יחיד של מוקד משטרתי. אולי הרעיון הזה מתאים לסרט קצר. לסבלנים שבינינו!
שם: איילתגיל: 6215/04/2019 17:15:20
9/10אייקון ציון
סרט מתח מעולה! משחק מעולה!טכניקה יוצאת דופן,באמצעים מינימליים,בצילומי תקריב רבים,במלל ממוקד ופשוט,עם מניפולציות רגשיות וקפיצות מיאוש לתקווה,ומעורבות של הרבה דימיון אצל הצופה,מוגש כאן סרט מעולה.
קישורים
חץ האשמים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט