אקס-מן: הפניקס האפלה ביקורת סרט

X Men Dark Phoenix Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "אקס-מן: הפניקס האפלה":
"כשאין תסריט טוב, אין כלום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר X Men Dark Phoenix
משחק סופי טרנר, ג'יימס מקאבוי, ג'ניפר לורנס, טיי שרידן, מייקל פסבנדר, ניקולס הולט, ג'סיקה צ'סטיין במאי/ת סיימון קינברג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאקס-מן: הפניקס האפלה מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"עייף וסתמי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
2019 זו שנה של סיומות, וכמו הרבה מהפרנצ'ייזים הגדולים שנפרדו השנה מהמסכים הגיע גם תורם של ה"אקס-מן", לפחות במתכונתם הנוכחית לפני המעבר ליקום הקולנועי של מארוול. הבעיה היא, שבמקום לצאת בבום, הם יוצאים בבוז. אחרי 19 שנה של סרטי אקס-מן בגרסה של פוקס, כבר למדנו למתן את הציפיות שלנו, ולמרות שהיו פה ושם הפתעות טובות כמו "העתיד שהיה"ֿ, היו גם התרסקויות כמו "אפוקליפסה". העניין הוא שמדובר בסרט האחרון, אז למרות שורת הריבוטים שעשו לפרנצ'ייז והמשחק עם הקפיצות בין הזמנים שהיה די מיותר. ציפיתי שיהיה פה סיפור על הזדמנויות שניות, על ניסיון אחרון לפרוץ ולזרוח, וחוץ מהעובדה שהפניקס זרחה באופן ממשי, הסרט עשה את ההפך הגמור.למרות זאת, הסרט אינו מאכזב מהסיבה הפשוטה שכמו שאף אחד מאיתנו לא באמת ציפה שזה יהיה סרט מדהים. הוא מתחיל בחבורה שנשלחת לחלל כדי להציל מעבורת במשימה שהסתבכה שאמורה לגרום להם להיראות טוב בעיני הציבור. העבודה נעשית, החבורה כמעט מאבדת את ג'ין, שהייתה מלאה בספקות בנוגע למשימה. לאחר ששאבה אנרגיה קוסמית מטורפת ששיפרה לה את היכולות והפכה אותה ליצור החזק ביותר ביקום, היא מתחילה לאבד שליטה על הכוח שלה, ומתקשה להתמודד עם ההשלכות שלו. רק שאז, מוצאת אותה חייזרית שמגולמת על ידי ג'סיקה צ'סטיין וגורמת לקבוצה להתפצל ולהילחם אחד בשני.
המחצית הראשונה של הסרט לא מדהימה, אבל מעניינת מספיק בכדי לגרום לקהל להמשיך לצפות בתקווה לפריצה גדולה. סיימון קינברג, תסריטאי כמה מסרטי הסדרה מביים כאן לראשונה ועושה כמה בחירות מעניינות כשהוא בוחר להתעסק בשאלה מה עושים כשאחד מחברי המשפחה הופך להיות מסוכן? ובמחצית הראשונה הוא מתחיל לבנות בסיס טוב לדרמה ומציג ניואנסים טובים ומרעננים לכל אחת מהדמויות. צ'ארלס מופיע כעת על השער של כל מגזין אפשרי ונמצא בחיוג מהיר של הנשיא. כל התהילה הפכה אותו לאגואיסט וההצלחה עלתה לו לראש והוא מחזיק סוד אפל בנוגע לעבר של ג'ין. רייבן של לורנס מציגה את קול ההיגיון ואפילו מספקת את אחד מרגעי הצחוק הטובים של הסרט ומכניסה פנימה בדיחה על סקסיזם כיאה ללורנס.לא רק האקס-מן בסרט הזה מפוצלים אלא גם כישורי המשחק של השחקנים. יש את החבר'ה החדשים וניקולס הולט שנותנים ביצוע של הצגת בית ספר בכיתה ד', עם הבעות פנים מוגזמות או להפך, דווקא ברגעים קשים כמו השבירה של הולט לאחר המוות של מיסטיק. גם לג'ניפר לורנס כבר נמאס מהתפקיד הזה מזמן, וזה מורגש במשחק שלה, אז המזל שהוא שלפחות נפטרים ממנה בשלב מוקדם מאוד של הסרט.
לעומתם יש את הצוות המנוסה יותר, ג'סיקה צ'סטיין שלמרות שהיא לא חייבת להציג את הסרט הזה ברזומה שלה מפאת העובדה שהוא מאוד מביך, היא לא נותנת לכך להוריד מרמת המשחק שלה וגם בתפקיד בלי הרבה שורות היא נותנת פה בית ספר למשחק ומציגה כימיה נהדרת עם סופי טרנר ("משחקי הכס"). גם מגנטו של פסבנדר עדיין מהנה ומוסיף אנרגיה ודרמה בכל קרב שהוא מצטרף אליו. החלק השני מייאש, מעייף וקלישאתי. הוא פשוט מדי, בעל כתיבה עצלנית ומסתכם יפה מאוד במילה סתמי. זה מתחיל כסרט דרמה ומהר מאוד הופך להיות אקשן שעשוי בצורה מאוד סתמית. הסרט לא מציג לנו חידוש מסוים אלא מנסה לתמרן בין סוגים שונים של ז'אנרים כמו שהרבה מאוד סרטי קומיקס היום עושים, הבעיה היא שהוא לא עושה את זה כמו שצריך.

למרות האנרגיה הפוטנציאלית שהייתה טמונה בו, הסרט מרגיש מאוד אדיש ושליו ביחס למה שהוא יכול ואמור היה להיות. כל הפוקוס על המשחק החלש מאוד של חצי מהקאסט והדיאלוגים הגרועים חסרי המשמעות או הקלישאתיים מדי, שואבים את כל הכיף מהצפייה בפוקוס שאמור היה להיות על טרנר, שלמרות הכאוס שמתרחש סביבה, סוחבת את התפקיד באופן מעולה, ולא צריכה יותר מאשר מבט בכדי להעביר עולם שלם של רגשות. ייאמר לזכותו שקינברג עושה עבודה טובה בשימור רגעי מפתח מהקומיקס תוך התאמת ההשפעה שלהם לנרטיב שהוא יצר. אי אפשר לדבר על הסרט מבלי להתייחס ולו בכמה משפטים לפסקול המדהים של האנס זימר, שמטביע את החותם שלו בכל סצנה וגורם לסצנות האקשן הרגילות מאוד להפוך לקצת יותר מעניינות. למרות זאת, הסרט מוכיח שלא משנה אם יש לך שחקנים טובים כמו צ'סטיין ופסבנדר בכיס, פסקול מדויק ואפקטים מעולים, אם אין לך תסריט טוב, אין לך בעצם כלום.
אקס-מן: הפניקס האפלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1724/09/2019 19:52:25
5/10אייקון ציון
הדמות של צ''ארלס בסרט לא טובה, הרעים לא מעניינים בכלל, הנבלית היא מהגרועות שראיתי, להרוג את מיסטיק היה נראה לי מתאמץ מדי פשוט כדי להפטר מג''ניפר לורנס כי היא עוזבת את סרטי אקס מן, אבל לטובה אפשר לשבח את סצינת הרכבת שהייתה בסדר, ואת השחקנים המצוינים, ואת זה שהעלילה בניגוד לכל הציפיות דווקא כן זורמת.
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 09:54:27
5/10אייקון ציון
סדרת הסרטים של אקס מן היתה אחת מסדרות הסרטים האהובות עליי ביותר. צפיתי אתמול בסרט ודי השתעממתי. אין בו שמץ של ייחודיות אל מול הסרטים הקודמים וקאסט השחקנים לוקה בחדשנות.
שם: .MOR Rגיל: 1603/09/2019 01:53:53
4/10אייקון ציון
סרט מאכזב ומשעמם. המשחק ברובו לא רע בכלל, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר ומוסיף המון לאווירה האפית (כביכול), האפקטים נהדרים ועשויים היטב, סצנות האקשן סוחפות ומהנות והעריכה מצויינת אבל הדיאלוגים, התסריט והעלילה טיפשיים, מטופשים, לא מעניינים או מלהיבים במיוחד, נמרחים מידי לעיתים (בעיקר בהתחלה), לא מחדשים כלום, גנריים, זניחים, רדודים ובסופו של דבר די גרועים. בקיצור, לגמרי עדיף לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט