פרסומת

הרפתקה בשחקים ביקורת סרט

Sky Raiders Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הרפתקה בשחקים":
"סרט ילדים ישראלי מושקע ומרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sky Raiders
משחק אמיר טסלר, הילה נתנזון, אריה צ'רנר, ריקי בליך, נתי רביץ, דור הררי, אורי בלופרב במאי/ת ליאור חפץ  
ילדים
ביקורת סרט להרפתקה בשחקים מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מומלץ בחום"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לחלק מאתנו היה חלום ילדות לטוס בשחקים. בין אם זה לטוס כגיבור על בשמיים כילד לאחר הצפייה בסרטי "סופרמן" או כבחור צעיר לפני הצבא שחולם להטיס מטוס, סטייל טום קרוז בסרט "אהבה בשחקים". גם התסריטאי (והבמאי) של "הרפתקה בשחקים", ליאור חפץ, היה חובב מטוסים בילדותו ובסרטו הראשון הוא מצליח להעביר את תשוקתו העזה לממד הקולנועי.הסרט "הרפתקה בשחקים" מבוסס על ספרו של עודד מרום, "הרפתקה בטייסת". התסריט מתמקד ביותם (אמיר טסלר) בן ה-13 שעבר עם אמו דירה לאחר מותו של אביו הטייס. יותם מנסה להסתגל לסביבה החדשה אליה עבר. הוא מתיידד עם נועה (הילה נתנזון), נערה מקובלת וחברותית שמגלה עניין במטוסים, כמו יותם. במהלך טיולם באזור בו זרוקות גרוטאות, הם מגלים את מטוס המסרשמיט, מטוס הקרב הראשון של חיל האוויר.
השניים משפצים את המטוס יחד עם מוריס הזקן (אריה צ'רנר) ששותף לסודם ומתכננים להטיסו ביום העצמאות. רצונם נתקל בהתנגדותו הנחרצת של אביה של נועה, שהוא טייס קרב במיל' (נתי רביץ), באמו החרדתית של יותם (ריקי בליך) שאינה רוצה שיהיה לו כל קשר למטוסים, בקושי במציאת חלפים למטוס הישן, באחיה המעצבן של נועה (דור הררי), שמנסה לפגוע במטוס המסרשמיט ובמטלות הלימודיות היומיומיות. במהלך תקופה זו עוברים יותם ונועה תהליך מעצים בו כל אחד מהם מתגבר על פחדיו ולאט לאט הם מתאהבים אחד בשני.מדובר בסרט מושקע גם מבחינת הרעיון העלילתי וגם מבחינת הוויזואליות. השימוש באפקטים ויזואליים ובבניית דגמי מטוסים בלטו מאוד. לא תמיד יוצא להיתקל בסרטי ילדים אינטליגנטים ואין ספק ש"הרפתקה בשחקים" עונה על הגדרה זו. ברגישות רבה הוא מעלה את סוגיית "יתומי המלחמה", שצריכים להסתגל למציאות הקשה והיומיומית של לחיות ללא אב; על הסתגלות חברתית בכלל ובפרט לאחר מעבר דירה. ובנוסף הוא מראה איך ניתן להתגבר על המכשולים ולהגשים חלומות נסתרים למרות כלל הבעיות שמסביב.
מה שעובד בסרט הוא המעבר המהיר מסצנה לסצנה. ישנו קצב מהיר שמצליח להכניס את הצופה לתוך הסיפור ולגרום לו למתח עד סיומו. יש לציין את המוזיקה של אריאל בלומנטל ועיצוב הפסקול של איציק כהן שהיו נדבך חשוב שעזר להתפתחות העלילה. למרות שהטקסט היה בחלקו די שטחי, המשחק של אנסמבל השחקנים התעלה עליו. מבין הקאסט בלטו אריה צ'רנר שגילם ברגש רב את מוריס הזקן. הילה נתנזון אף היא ריגשה ואני מאמינה שנראה אותה בעתיד. ובתפקיד הראשי, אמיר טסלר (שכבר בסרטה של נטלי פורטמן "סיפור על אהבה וחושך" בלט במשחק משובח) נפלא והפגין יכולת משחק מצוינת. מי שלא הכיר לפני – תתחילו לשנן את השם.בעידן בו כל ילד מתבגר ממוצע מבלה את זמנו מול הטלוויזיה, המחשב, הטאבלט או הסלולרי, מרענן לצפות בסרט שמראה נערים שמבלים את זמנם בשיפוץ מטוס ובהתעניינות בהיסטורית התעופה של מדינת ישראל. עד כמה זה ריאלי לימינו אני לא יכולה להגיד, אבל אולי הסרט יטמון רעיונות חדשים לדור הגדל היום שיתחיל להתעניין בתחומי עניין שאינם כוללים בחובם מסכים.
הרפתקה בשחקים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסריאן_1גיל: 007/01/2022 13:32:02
1/10אייקון ציון
תמיד הביקורות של דובדבני נקראו לי, איך אגיד זאת בעדינות? במידה מסויימת פחות משל יאיר הוכנר שאני אוהב, למשל. אמהמה? הפעם הגזים לגמרי בביקורת שלו בטמקא :-D בהיתי בכ-10 דקות מזה בטלויזיה ומה אומר? מי ולמה יצר את הדבר הפטישיסטי-פשיסטי-גיחי הזה לבני הגיל הראשון שלא יגשו למבחני מחוננות?
שם: איציק גורגיל: 4615/01/2020 01:51:27
7/10אייקון ציון
סיפור קטן ואנושי אם כי לוקה באמינות. אפשר לראות!
שם: doritnaגיל: 6311/09/2019 21:55:43
8/10אייקון ציון
הייתי עם נכדי בן 6וחצי "חולה מטוסים". יצא מהסרט כספיטפייר. הוא נהנה ואני נהנתי. כל אחד ברמה אחרת.
קישורים
חץ הרפתקה בשחקים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט