אימפריית השחיתות ביקורת סרט

The Corrupted Movie Review

תמונת כתבמישל צ'יקו על "אימפריית השחיתות":
"סרט שאינו מצליח למצות את הפוטנציאל הגלום במרכיביו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Corrupted
משחק סם קלאפלין, טימותי ספאל, יו בונוויל במאי/ת רון סקאלפלו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאימפריית השחיתות מאת מישל צ'יקו | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"צפוי ואיטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אימפריית השחיתות", מותחן פשע חדש המנופף ומתפאר בצירוף המילים, "מבוסס על אירועים אמיתיים", מנסה להציג את עולם הפשע הלונדוני, ומקומן של רשויות החוק ושיתוף הפעולה שלהן בשמירה ותחזוק מערכות פשיעה אלו. הסרט מתחיל בשנות ה-2000 המוקדמות עם הכרזת האיגוד האולימפי לגבי אירוח העיר לונדון את המשחקים האולימפיים העתידיים להתקיים בשנת 2012. הכרזה זו משכה במיוחד את תשומת לבם של התאגידים הגדולים שראו באירוע זה פוטנציאל עסקי גדול. אחד מתאגידים אלו הוא של איל הנדל"ן קליפורד קאלן (טימותי ספול), אשר אינו בוחל באמצעים על מנת להשיג את מטרתו. מעל לעשור מאוחר יותר, אנו מוצאים את קאלן כאדם העומד בראש "אימפריית השחיתות" הלונדונית כאשר שוטרים, בלשים ומערכת המשפט נתונים תחתיו. הסרט עוקב בין היתר אחר דמותו של ליאם מקדונה (סם קלאפלין), אסיר מורשע המנסה לחזור אל אשתו וילדו ולשקם את חייו, לאחר שבילה את 9 שנותיו האחרונות בבית הכלא, אולם אחיו (העובד בתחתית שרשרת הפשיעה המנוהלת על ידי קאלן), גורר אותו בחזרה לחיי הפשע אותם ניסה לזנוח.
ברגע שהמילים "מבוסס על אירועים אמיתיים" מתנוססות באותיות לבנות על גבי המסך השחור - הסרט גולם בחובו הבטחה לסיפור גדול. אולם נראה כי הטריק הזה שמנסה להדגיש כי הסיפור כל כך לא צפוי, כל כך מופרך וכל כך גדול מהחיים, מזמן כבר לא מבצע את עבודתו ובדרך כלל רק יוצר ציפייה מוגזמת ומאפיל על חווית הצפייה. זה בדיוק המקרה עם "אימפריית השחיתות". הסרט מתיימר להראות סיפור בלתי נתפס על יחסי הגומלין המושתתים על שחיתות ופשע בין רשויות החוק והמוסר לבין הצמרת העסקית השולטת בלונדון. במקום זאת, אנו נותרים עם סרט המציג בצורה שטחית ורדודה מאוד, סיפור בעל פוטנציאל גדול.הופעתן של דמויות רבות, הניסיון להעניק לכולן מקום משמעותי בתוך המערכת המורכבת הזו כאשר כל אחת מהן מייצגת סיפור מורכב בפני עצמו- גורע מחוויית הצפייה והעניין בסרט. במקום לסחוף את הצופה לתוך סיפור מסקרן ולעולמן של הדמויות השונות ופעולותיהן הקיצוניות- הצופה יוצא מהסרט עם לא כלום מלבד תחושה של בזבוז זמן.
הניסיון להציג גרסה פחות הירואית ומוצלחת של ויג'ילנטיות, והטון הפסימי והביקורתי שבו נגמר הסרט הינם מעניינים אבל האפקט של הדבר לא עוצמתי מספיק כפי שהייתי מצפה מסרט שהתיימר להציג את הרמות הקיצוניות ביותר של בגידה ורצח.מנגד, דבר הראוי לציון הינו המשחק של סם קלאפלין. השחקן, שעד כה הופיע בתפקידים מתקתקים העונים על תקן הבחור שובה הלב ויפה התואר ("משחקי הרעב", "ללכת בדרכך", "באהבה, רוזי" ועוד), מפגין איכויות דרמטיות משכנעות שלא הופיעו עד כה בתפקידיו. משחקו של קלאפלין מצליח להישאר אמין ולא ליפול למקומות הנדושים והקיטשים (המצויים בשפע בסרט), במיוחד כאשר דמותו נתונה להרבה סבל ומהמורות לאורך הסרט כולו.בשורה התחתונה, הסרט מציג סיפור מוכר הנוגע לשחיתות מערכות המוסר השונות - גופי המשטרה והמשפט - בעודן משתפות פעולה עם אנשי תאגידים גדולים הלוקחים חלק בעולם התחתון והפשיעה, כאשר הוא מנסה להבדיל את עצמו מתוך התבססות על אירועים אמיתיים, אולם גם ניסיון זה אינו הופך את התוצאה לשוות צפייה.
אימפריית השחיתות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברברי100גיל: 2023/09/2019 12:05:04
10/10אייקון ציון
סרט פשע נהר אקשן טוב משחק נהדר
שם: אנונימיתגיל: 1921/09/2019 11:42:39
8/10אייקון ציון
סרט טוב, אהבתי שכל רגע בסרט אתה לא יודע איך הוא יגמר וזה משאיר אותך במתח. נחמד להעביר את הזמן.
שם: תומיגיל: 4318/09/2019 12:01:07
7/10אייקון ציון
סרט פשע טוב+ אבל לא יותר מזה... די נמרח בסוף ציון 7.5
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט