מחילה ביקורת סרט

Mechila Movie Review

תמונת כתבבן קבסה על "מחילה":
"חוויה קולנועית ישראלית משעשעת ורלוונטית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mechila
משחק גיא עמיר, חנן סביון, שירי מימון, צחי הלוי, נועה קולר, אלון אבוטבול במאי/ת גיא עמיר, חנן סביון  
קומדיה
ביקורת סרט למחילה מאת בן קבסה
ציון המבקר
"מצחיק ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די43.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אל הסרט "מחילה" מגיעים היוצרים גיא עמיר וחנן סביון לאחר שנדמה שפיצחו את הנוסחה של הישראליות העממית, שנוגעת בהומור בסיפורי פשע ובדמויות שוליים, בנושאים אמוניים קלי משקל ויוצרת שפת רחוב אמינה ומשעשעת. את הפריצה למיינסטרים הישראלי ביצעו השניים ב"עספור" ולאחר מכן "פצועים בראש", אולם סרטם "מכתוב", שהיה לאחד הלהיטים הגדולים בישראל בעשורים האחרונים, עורר ציפייה וחשש לפני הצפייה ב"מחילה" שלמרבה המזל מתפוגג במהרה.כשברקע מנגינות משיריו של ישי ריבו, וכשבעלילה דמויות שכולנו נוכל למצוא להן מקבילה בעולמנו הפרטי, הסרט "מחילה" מחבר אותנו בדרך קלילה ומשעשעת לימים הללו שבין כסה לעשור – הימים הנוראים, בהם עם ישראל, או לפחות רובו, מחפש סליחה וכפרה. הימים בעלילה הם ימי תשובה, וברקע מתיחות ביטחונית ואזעקות "צבע אדום" בלתי פוסקות. שני חברים טובים, שאול (גיא עמיר) וניסן (חנן סביון), שהם גם התסריטאים והבמאים של הסרט המוצלח, נקלעים לשוד שמסתבך (באופן משעשע) ובמהלכו ניסן עוזב את שאול בזירת האירוע.
ניסן בורח לחו"ל ושאול נתפס ונכלא. עיקר הסיפור מתחיל כששאול משתחרר מהכלא וניסן מגיע לבקש את מחילתו, שלא תגיע בקלות, עד אשר יגיד מפיו וממעמקי ליבו "מוחל, מוחל, מוחל". הסרט הוא בעצם הדרך למחילתו של שאול, שכדי לזכות בה ניסן מוכן לעשות הכול. הוא מפחד שחלילה נטישתו תגרום להרס ביתו וזוגיותו של שאול עם אשתו אורנה (נועה קולר) שהמתינה לו והתמודדה עם קשיים רבים יחד עם בתם הבלרינה השברירית.אמנם העלילה סובבת סביב המחילה הדתית, אך מלבד כמה שורות בולטות ושלובות מסר שבהן מסביר ניסן את הצורך שלו בקבלת מחילה - אין יותר מדי דת בעלילה, והסרט לא נכנס לפינות אמוניות יתר על המידה. יותר מזה, הסרט מרגיש כמו קומדיה רומנטית משולשת בין ניסן לשאול ולאורנה, אלא שבמקום אהבה ופרפרים כולם מנסים להגיע זה אל ליבו של זה ולהשיג את מחילתו. "מחילה" לא מפסיק להפתיע – גם כשאתה חושב שראית הכול משהו בעלילה גורם לך לצחוק אפילו יותר או אפילו להזיל דמעה.
הצילום, הבימוי והעריכה בסרט מקצועיים, מדויקים, אמינים וסוחפים, ומלבד קלישאות מסוימות אליהן חוטאות הדמויות, כמו למשל הגבר המיוסר והכאוב שבורח לבקבוק הערק, אין כמעט חטאי עלילה או קלישאות בידוריות חוזרות. בסרט אין רגע דל, וכל דקה בו מקדמת נקודה אחרת בעלילה, כשלבסוף הכול משתלב בהצלחה. בליהוק יש מן התעוזה עם ליהוקה של שירי מימון, שנכנסת לנעליה של רבקי הדתייה – אהובתו הכאובה של ניסן, ועושה את זה בצורה מצוינת ואפילו מפתיעה. שירי לא מתאמצת, אותנטית ומשתלבת נהדר, וכמו בכל דבר שהיא עושה, היא מתמסרת לתפקיד וגורמת לדמות לעבוד.את הסרט מסיים, איך לא, שירו של ישי ריבו "לשוב הביתה" אך מקולה הגדול של שירי מיימון ובגרסה שקטה וחורכת לב. בשיר "לשוב הביתה" נכתב "אפילו שעשינו משהו רע, הוא מוחל וסולח...", וזה אכן מה שהסרט "מחילה" עושה - הוא מגדיל לעשות ומותיר אחריו את התהייה הנושנה - האם כל מעשה הוא בר מחילה והאם ראוי למצוא בסליחת יום הכיפורים כפרה על הכול.
מחילה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4904/06/2021 09:41:19
6/10אייקון ציון
ניסיון כושל לשחזר את ההצלחה של "מכתוב". הסרט הזה לא מתקרב אליו משום בחינה שהיא ולכן האכזבה הגדולה. עלילה שמתרחשת בדרום הארץ לקראת "הימים הנוראים" ,ועל רקע אזעקות "צבע אדום". שאול וניסן הם חברים שכשלו בביצוע שוד של סניף דואר. שאול נתפס וישב בכלא 3 שנים וכעת הוא משתחרר. את פניו בצאתו מהכלא מקבל ניסן ששב מחו"ל ובינתיים חזר בתשובה. מטרתו היא לבקש את מחילתו של שאול על מנת שהוא בעצמו יוכל להתחתן. כדי להשיג זאת, צריך למצוא דרך לפייס בין שאול לבין אישתו וביתו ששילמו מחיר יקר על מעשיו של שאול. זה מוציא אותם להרפתקאה ,במהלכה הם מסתבכים עם מאפיונר ועם בדואים שאותם הם מתכננים לשדוד. מדובר בצמד מוצלח ,למרות שלמען האמת הם לא שחקנים כאלה גדולים אבל החיבור שלהם הוא טוב. הפעם זה התפקשש. מקווה שהסרט הבא בכיכובם של השניים יהיה טוב יותר. ציון 6.5.
שם: תומר רפאליגיל: 1815/05/2021 22:22:40
6/10אייקון ציון
בסך הכל סרט נחמד, בדיחות מצחיקות והוא לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, לפעמים קצת יותר מדי
שם: איציק גורגיל: 4617/04/2020 23:57:01
8/10אייקון ציון
מצחיק וגם מרגש כדברי המבקר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט