21 גשרים ביקורת סרט

21 Bridges Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "21 גשרים":
"למרות העלילה הצפויה, הסרט מותח ומעניין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 21 Bridges
משחק צ'דוויק בוזמן, ג'יי קיי סימונס, סיינה מילר, טיילור קיטש במאי/ת בריאן קירק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ל21 גשרים מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מותחן בינוני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אז איך הסרט החדש של המפיקים אנתוני וג'ו רוסו ולמה אנחנו בכלל מתעניינים בסרט חדש של מפיקים ואף אחד איננו יודע את שמו של הבמאי? כי האחים רוסו הם צמד הבמאים שמאחורי שני סרטי "קפטן אמריקה" האחרונים, וגם שני סרטי הנוקמים - "מלחמת האינסוף", "סוף המשחק". הציפייה לפרויקט הקולנועי החדש שלהם הייתה גבוהה מאוד. "21 גשרים" שייך לז'אנר סרטי המשטרה. בחירה מעניינת למי שהיו אחראים לשוברי הקופות הגדולים של העשור. עם זאת, לא בטוח שהבחירה להפיק סרט קטן ממדים באופן יחסי מוכיחה עצמה בפועל.הסרט "21 גשרים" מתרחש בעיר ניו יורק. גיבור הסרט הוא הבלש אנדרה דייויס. אנדרה איבד את אביו השוטר בגיל 13 לאחר שנהרג על ידי עבריינים. 19 שנה לאחר מכן, הוא בלש מיומן. נראה כי טראומת מותו של אביו חישלה והפכה אותו לשוטר מצוין שמחפש להביא את הצדק. ובחלק מהמקרים נראה שגם את גזר הדין (בעברו במשטרה ירה למוות בלא מעט פושעים בטענה כי ניסו להרגו). אנדרה נקרא לסייע בחקירת רצח של שוטרים, שאת חלקם הכיר אישית. יש לו מספר שעות מצומצם.
מצטרפת אליו שוטרת חד הורית בשם פרנקי ברנס (סיינה מילר הבריטית), ויחד הצמד חדור המוטיבציה יחבר את חתיכות הפאזל שמתחילות להסתדר. הם מגלים כי שני הפושעים הם יוצאי צבא לשעבר שניסו להשלים עסקת סמים כושלת. ברגע שהקצוות מתחילים להחסגר ותפיסת הפושעים עומדת להסתיים, מתגלה מידע נוסף שהופך את הקערה על פיה.צמד התסריטאים הם אדם מרוויס שבאמתחתו רק סרט אחד בשם ”The Philly Kid” משנת 2012 והתסריטאי המוכר יותר בחבורה מתיו מייקל קרנהאן שבין התסריטים שכתב ניתן למצוא את "מלחמת העולם Z", "הממלכה", "כאריות לכבשים" ו"אסון בלב ים". הקו העלילתי מעניין וסצנות אקשן מוצלחות אך הביצוע קצת פחות טוב. כבר מתחילת הסרט ניתן לחוש לאיזה כיוון העלילה תתפתח ומי הדמויות שסרחו. התוצאה לאורכה יחסית מותחת ואפילו לקראת הסוף יש טוויסט אבל הוא מאוד צפוי. ניתן לציין לטובה את הפסקול של אלכס בלצ'ר ("קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים") והנרי ג'קמן ("ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה") שתורם רבות לאווירה המותחת של הסרט.
הבימוי של בריאן קירק ("משחקי הכס") טעון שיפור וההתקדמות של העלילה נמרחת מעבר לצורך. לא היה מזיק אם היו יותר סצנות אקשן שהיו מוסיפות קצת מתח לסרט. עם זאת, ההישג הגדול ביותר של הסרט הוא ליהוק השחקנים. ג'יי קיי סימונס, שיש באמתחתו אוסקר על הסרט "וויפלאש" לא מכזיב. סימונס מגלם באופן אמין את דמותו של קפטן מקק'נה. גם סיינה מילר הנאה ("צלף אמריקאי") שמגלמת את יד ימינו של אנדרה, האם החד הורית נכנסה בקלילות לדמותה של פרנקי (אולי העובדה שגם היא אם חד הורית במציאות תרמה לאמינות דמותה). הגיבור הראשי משוחק ע"י צ'דוויק בוזמן, שמאז שגילם את דמות גיבור העל "הפנתר השחור" בארבעה סרטי מארוול, הוכיח כי מלבד אקשן, הוא יכול לגלם דמויות מגוונות. בוזמן מגלם בלש שופע כריזמה באופן אמין ומשכנע."21 גשרים" הוא מוצר מעניין שמספק אווירה מותחת ומלוהק בשחקנים טובים. אבל מאידך הוא גם מוצר בנאלי לחלוטין שלא מצליח להפתיע. סרט בינוני שאפשר להעביר איתו את הזמן ואפשר באותה נשימה גם לוותר אליו.
21 גשרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4804/09/2020 16:19:48
6/10אייקון ציון
מספיק בקושי. לא מעניין, לא זורם, לא מתוחכם. אנדרה הוא בלש, בנו של שוטר שנהרג במילוי תפקידו. במהלך לילה אחד, מוטל עליו לנהל מרדף אחר שני פושעים שהרגו שוטרים במהלך גניבה של סמים ונסים לכוון מנהטן. הטקטיקה היא לסגור את את 21 הגשרים שמחברים את מנהטן לעיר ניו יורק כדי לבודד אותם.מה שנראה בהתחלה כמשימה משטרתית רגילה, מתגלה לאחר מכן כחלק משחיתות משטרתית גדולה. יש טוויסט אבל הוא די צפוי וגם חלק מהדיאלוגים מיותרים וסתמיים. בסך הכל אכזבה גדולה. ציון 6.5.
שם: איציק גורגיל: 4625/03/2020 00:24:30
8/10אייקון ציון
מרדף פשוט אחרי רוצחי שוטרים מעורר סימני שאלה וחושף שחיתות ענק במשטרה. האקשן עשוי טוב וגם הסיפור מותח ומפתיע לטובה.
שם: קובי נסימובגיל: 2511/02/2020 16:05:36
5/10אייקון ציון
חובבני להפליא..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט