ציפורי הטרף ביקורת סרט

Birds of Prey Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ציפורי הטרף":
"מבולגן, מחמם לב, שובר רגליים, מעורר השראה ועם המון נצנצים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Birds of Prey
משחק מרגו רובי, מרי אליזבת' וינסטד, יואן מקגרגור במאי/ת קאת'י יאן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לציפורי הטרף מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הפתעה מנצנצת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי טריילרים לא ממש מעוררי ציפייה והתחלה פושרת בהכנסות של הסופשבוע הראשון בבתי הקולנוע בארה"ב, ישנה הפתעה לטובה. הסרט חדש ביקום הקולנועי של DC קומיקס ואולפני וורנר מתגלה כחוויה קולנועית צבעונית ומבדרת. האולפנים בחרו בקאת'י יאן, במאית הנמצאת בראשית דרכה. היא ביימה לפני כן רק סרט קולנוע אחד עצמאי בשם "Dead Pigs" שהוקרן בפסטיבל סאנדנס בשנת 2018 וזכה בפרס מיוחד לאנסמבל השחקנים הנרחב. כמו בסרטה הראשון, גם ב"ציפורי הטרף" יש מגוון רחב של דמויות, שכל אחת זקוקה לזמן כדי להתפתח. לכן הבחירה בבמאית הצעירה הייתה חכמה וההימור השתלם.על אף שהוא לא ריסק את הקופות והכניס את הסכום הצנוע של 33 מיליון דולר במקום ה-50 פלוס שהאולפנים ניבאו לו, נראה שניתן להכתיר את הניסיון המדובר כהצלחה. אולפני וורנר זכו פעם נוספת לביקורות טובות, ונראה שהסרט מצליח לייצר קול ייחודי ונבדל משאר סרטי גיבורי העל. הוא שונה מאוד מסרטים כמו "וונדר וומן" או "קפטן מארוול" שהגיבורות שלהם הן נשים רציניות ביותר שגורל היקום תלוי על כתפיהן. "ציפורי הטרף" קליל בהרבה יותר - מדובר בקומדיית אקשן פרועה על פורעת חוק, הארלי קווין, בכיכובה של מרגו רובי, הדמות המוצלחת היחידה מהסרט "יחידת המתאבדים".
הארלי קווין היא דמות טראגית. היא אשה משכילה שהתאהבה באנרכיסט כריזמטי אלים, הפכה לעבריינית כמוהו אבל תמיד הייתה כלי בידו כי הסוציומט לא באמת אהב אותה. הסרט מלווה את תהליך השחרור שלה מהכבלים של הג'וקר. החיבור שלה עם העבריין האלים ביותר בתולדות גות'האם סידר לה בטחון אישי, אבל עכשיו כשהיא לבד בשטח היא רק צריכה לשרוד עשרות אנשים שמעוניינים לנקום בה. היא קופצת מסיטואציה פרועה אחת לשנייה בלי הרבה מחשבה. היא פועלת לפי אינסטינקט. לפעמים היא מפתיעה בחוכמתה, ולפעמים היא פשוט אמוציונאלית ופועלת לפי הרגש. כפי שאנחנו מגלים, גם עבריינית קשוחה זקוקה לחום, אהבה וסוג של משפחה.בראש הרשימה של האנשים המעוניינים לפגוע בהארלי קווין עומד "מסכה שחורה", אחד המאפיונרים הסדיסטים ביותר של גות'האם. אבל היא לא היחידה שאותו גנגסטר פסיכופת מוציא עליה חוזה. יש גם כייסת צעירה בשם קסנדרה קיין (אלה ג'יי בסקו) שגנבה ממנו יהלום יקר ערך. יחד עם בלשית שהתפטרה מהמשטרה (רוזי פרז), מחסלת מבריקה בשם הציידת (מרי אליזבת ווינסטד) והקנרית השחורה (ג'ורני סמולט-בל) שהיא זמרת, לוחמת וגם בעלת קול רב עוצמה, החמישייה הזאת מחזירה מלחמה מול הגנגסטר וצבא הגברים האלים שלו.
התסריטאית כריסטינה הודסון לא ממש כתבה סיפור עלילתי מקורי, אבל אין ספק שההומור, בניית הדמויות המאכלסות את העלילה והאינטראקציה בין הדמויות כתובים היטב ובדיוק רב. הזינוקים הקצביים בין העבר להווה ערוכים היטב, האווירה צבעונית באופן קיצוני וסצנות הפעולה אפקטיביות וגרפיות למדי. כל מה שלא עבד בסרט "יחידת המתאבדים", עובד באופן כמעט מושלם בסרט הזה, כאשר הגיבורה האמיתית של הסרט היא השחקנית הראשית והמפיקה שלו, מרגו רובי. היא הכוח המניע מאחורי סרט הקומיקס הראשון המבוסס כולו על חבורת נשים קשוחות הנלחמות באסופה של גברים נבלים.מרגו רובי פשוט זוהרת בתפקיד הקרימינלית הצבעונית והבלתי צפויה. נראה שהיא אוהבת את הדמות יוצאת הדופן הזאת עם הקעקועים על כל חלקי גופה, השיער הצבוע, הבגדים הצמודים והגזורים וההתנהגות האימפולסיבית. אין ספק שדמותה של הארלי היא סוג של נגטיב של השחקנית האוסטרלית ואשת העסקים המבריקה והמאוד מחושבת. "ציפורי הטרף" הוא גם ההפך המוחלט מסרטי האוסקרים שרובי אמצה לעצמה בשנים האחרונות, ביניהם "אני, טוניה", "מרי, מלכת הסקוטים" ו"פצצה". רובי פרצה בגדול בשנת 2013 כאשר התגלתה בסרטו של מרטין סקורסזה "הזאב מוול סטריט", ומאז עושה חיל בהוליווד. תוך זמן קצר יחסית היא הפכה לאחת משחקניות הקולנוע האהובות בעולם.העובדה שאולפני וורנר החליטו לשים את כל הז'יטונים על רובי, היא הוכחה מוחצת לאמון שניתן בכוח שלה ככוכבת קולנוע, אבל למען האמת כנראה התוצאה הייתה פחות מוצלחת ללא צוות שחקניות משנה מעולות, במיוחד מרי אליזבת ווינסטד שמצליחה מספר פעמים לגנוב את ההצגה כציידת. עוד תורמים להצלחה צמד הרשעים האלימים אך המשעשעים באופן מבחיל, בגילומם של יואן מקרגור כ"מסכה שחורה" וכריס מסינה (שכמעט ולא ניתן לזיהוי) המגלם את יד ימינו הפסיכופת. את הסרט מלווה פסקול מעולה, אבל ממש מעולה, עם שירים נהדרים שנבחרו בקפידה וחלקם נכתבו במיוחד לסרט. "ציפורי הטרף והשחרור של הארלי קווין המופלאה" בתרגום מדויק יותר הוא בהחלט סרט משחרר ומהנה ביותר, אפילו סופר פמיניסטי על נשים גדולות מהחיים.
ציפורי הטרף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Kingגיל: 2829/05/2020 02:05:05
8/10אייקון ציון
סה"כ סרט טוב, סרט ערוך בצורה מעולה שמתאימה ל"הארלי קווין", הסרט מראה את הצד היפה של חלק מהדמויות. סוף דיי קלישאתי כמו שמצופה (אין הפתעות למיניהם.. ) ממליץ לראות (לא בקולנוע כי מיותר).
שם: איציק גורגיל: 4625/03/2020 00:12:02
7/10אייקון ציון
בצילו של הג''וקר הארלי קווין היתה ממש מדהימה, אבל בפני עצמה הדמות שלה לא מספיקה לסרט שלם. גם הליהוקים בסרט הזה לא היו מוצלחים לטעמי. אבל בסה"כ הסרט קליל וכיפי וגם קטעי האקשן טובים.
שם: .MOR Rגיל: 1722/02/2020 01:26:52
6/10אייקון ציון
יצאתי מבולבל. מצד אחד, הסרט ממש מבולגן וקופץ בין אירועים אך מצד שני הוא די כיפי. לפעמים האג''נדה הפמיניסטית שלו קצת משתלטת עליו מידי אבל האווירה הקלילה שלו מוסיפה לו מאוד (בניגוד לרוב סרטי דיסי). רוב סצנות האקשן כיפיות וסוחפות. הנבל מצוין ובהחלט נחשב כנבל הכי טוב של דיסי. האלימות שמלווה את הסרט הופכת את הנבל למאיים ומפחיד. בקיצור, לא חובה בכלל. אם כבר מחליטים לצפות, אז עדיף בבית.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט