קדימה ביקורת סרט

Onward Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "קדימה":
"סרט הרפתקאות קומי מקורי שהוא גם דרמת התבגרות מוצלחת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Onward
דיבוב טום הולנד, כריס פראט, ג'וליה לואי דרייפוס, אוקטביה ספנסר במאי/ת דן סקנלון  
אנימציה
ביקורת סרט לקדימה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"הנאה מובטחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע32.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די61.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט חדש של פיקסאר הוא תמיד סיבה למסיבה, וגם סרט האנימציה "קדימה" מספק את הסחורה כפי שהאולפנים תמיד יודעים. בעידן של רימייקים, סרטים ממוחזרים ופרנצ'ייזים בלתי נגמרים (מחלה בה גם פיקסאר לקתה בשנים האחרונות עם מספר סרטי המשך ללהיטים הגדולים שלהם), כיף לראות סרט מקורי, שלוקח מרכיבים של סרט הרפתקאות, מוסיף קצת כישופים סטייל הארי פוטר וחופן של הומור מוצלח, ומערבב אותם יחד עם דרמת התבגרות על יחסים בין אחים בצל אובדן האב שהלך לעולמו בצעירותם.איאן (טום הולנד, "ספיידרמן") הוא בן למשפחת אלפים, שמפחד להגשים את חלומותיו ולעמוד על שלו ונאלץ להתמודד עם אחיו הגדול והמביך חובב הקסמים (כריס פראט, "שומרי הגלקסיה") ועם החיים ללא אביו שמת עוד לפני שהספיק באמת להכירו. ביום הולדתו ה-16 האחים מקבלים מאמם מתנה שאביהם הותיר להם – מטה קסמים עם יהלום בקצהו שמאפשר להם לבצע כישוף שיחזיר את אביהם ליום אחד. אך הקסם משתבש, היהלום נשבר, האב חוזר רק בחלקו התחתון (ברגליו בלבד) והאחים יוצאים למסע להשלים את הכישוף, למצוא את היהלום ולבלות עם אביהם יום אחד אחרון.
האחים פוגשים במסעם שלל דמויות - ממנטיקור מפלצתית שאיבדה את שמחת החיים שלה ומנהלת כיום דיינר משעמם, חבורת אופנוענים קטנטנים סטייל "מלאכי הגיהנום", בן זוגה של אמם חצי סוס-חצי אדם שרודף אחריהם ואפילו דמות להט"בית ראשונה לסרט פיקסאר המפציעה לסצנה קצרה. גם אמם (ג'וליה לואי דרייפוס) יוצאת במסע לאתר אותם לצד המנטיקור על מנת למנוע מהם לבצע את הקסם שלא כהלכה ולעורר שדים מרבצם. דמותו של האב מהווה לאורך הסרט הפוגה קומית, הנשענת על בדיחות רבות המנצלות את העובדה המקאברית שהוא מופיע ברגליו בלבד. אך דמות זו גם מהווה את הלב הרגשי של הסרט, שהוא בבסיסו סרט על התמודדות עם אובדן ויתמות, שמבוסס על סיפור חייו של הבמאי דן סקנלון ("בית ספר למפלצות") שאיבד את אביו בגיל צעיר. הלב הפועם הזה מעניק לסרט עומק גם ברגעים בו העלילה עמוסה יתר על המידה ונדמית ללונה פארק של אטרקציות בסגנון "אינדיאנה ג'ונס" לילדים.
כרגיל בסרטי פיקסאר יש ב"קדימה" שלל המצאות ויזואליות ותסריטאיות מרשימות המוכיחות את ההשקעה וההקפדה על הפרטים הקטנים האופייניים לסרטי האולפן. העולם בו חיים יצורים קסומים נטוע במציאות היומיומית עד שהאחים פותחים את הדלת להרפתקה ולקסם שנמצאים ממש מעבר לפינה ונדמה שרבים מאיתנו מאבדים אותם עם המעבר מילדות לבגרות. סוד ההצלחה של הסרט ושל האולפן הוא בשחזור הקסם הזה ובהנגשתו לצעירים ומבוגרים כאחד. בסופו של דבר "קדימה" הוא סרט הרפתקאות במלוא מובן המילה, בו האחים עוברים מסע מלא בסכנות ובדמויות שונות ומשונות שמבליחות לאורכו, ובסופו מגלים אחד את השני ומבינים את חשיבות הקשר ביניהם. פיקסאר תמיד ידעו לעשות סרטי אנימציה בהם מתחת לעלילה הסוחפת והמקורית מסתתרים מסרים עמוקים ומהותיים שאינם מיועדים לקהל צעיר בלבד, וזו הסיבה שהאולפן קנה לו אוהדים בקרב קהל כה גדול. "קדימה" עומד במשימה זו כהלכה, וגם אם יש בו חורים עלילתיים והוא אינו מהסרטים הגדולים ביותר של האולפן, ההנאה בו מובטחת לבני כל הגילאים.
קדימה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5513/04/2020 04:02:54
10/10אייקון ציון
סרט על אהבת אחים, סרט נהדר
שם: איציק גורגיל: 4630/03/2020 21:56:03
7/10אייקון ציון
הסרט הזה לטעמי פחות מוצלח מקודמיו בשיתוף הפעולה של דיסני-פיקסאר. האנימציה אמנם מרהיבה, אבל הדמויות היו מוזרות לי מדי ושילוב הז''אנרים פה רק בלבל אותי. וחבל, כי הסיפור עצמו מאוד מרגש על שני אחים שאיבדו את אביהם בילדותם בגלל מחלה קשה ועכשיו קיבלו הזדמנות שניה לבלות איתו יום שלם..
שם: מיריגיל: 2630/03/2020 20:51:07
9/10אייקון ציון
סרט ממש מוצלח, ממליצה בחום, סרט מצחיק, הרפתקני, ומזכיר לילדים, וגם למבוגרים שיש קסם בעולם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט