ברוס הגדול מכולם ביקורת סרט

Bruce Almighty Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "ברוס הגדול מכולם":
""ברוס הגדול מכולם" הוא הקומדיה הטובה ביותר של ג'ים קארי מאז "המסכה". קארי משתולל, פרימן משרה אווירה אלוהית וג'ניפר אניסטון משאירה את רייצ'ל הרחק מאחור. יופי של קומדיה, מומלץ בחום."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bruce Almighty
משחק ג'ים קארי ,מורגן פרימן ,ג'ניפר אניסטון במאי/ת טום שאדיאק  
קומדיה
ביקורת סרט לברוס הגדול מכולם מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""ברוס הגדול מכולם" הוא הקומדיה הטובה ביותר של ג'ים קארי מאז "המסכה". קארי משתולל, פרימן משרה אווירה אלוהית וג'ניפר אניסטון משאירה את רייצ'ל הרחק מאחור. יופי של קומדיה, מומלץ בחום."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די81.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי מאיתנו לא קילל את אלוהים? או האשים אותו בתחלואי העולם?, מי מאיתנו לא היה רוצה להתחלף איתו לשבוע ולהוכיח לו שאפשר ליצור עולם טוב יותר? הרעיון הפשוט והגאוני הזה הוא הבסיס לאחת הקומדיות הטובות שנראו השנה על מסכי הקולנוע בארץ.ג'ים קארי הוא ברוס, כתב חדשות מקומי בבאפלו, ניו יורק, ידוע בעיקר בכתבות מצחיקות ואנושיות... המשמחות את כולם חוץ ממנו! ברוס היה מעדיף להחליף את המגיש – הפורש, או לפחות לעשות כתבות חדשות חמות מהשטח. בעיקרו של דבר, ברוס מנותק מכל דבר בחייו, ומרבה להתלונן על הכל. יש לו חברה אוהבת, גרייס (ג'ניפר אניסטון), המנהלת מעון יומי, מאושרת מחייה ומעריצה את ברוס, למרות הגישה השלילית שלו. ברוס מתבשר שתפקיד המגיש נמסר למתחרה שלו ומאבד עשתונותיו בשידור חי. אסון רודף אסון ביום הגרוע ביותר בחייו. ברוס, כועס ועצבני, מאשים את אלוהים במזלו הרע וזה טורח לענות לו ונפגש איתו. אלוהים שמע את טענותיו של ברוס, ומציע לו הצעה מפתה – את תפקידו... עם כל כוחותיו, מעביר אלוהים את תפקידו לברוס כדי שיוכיח שהוא יכול להצליח יותר בתפקיד. ברגע שברוס מבין שהוא לא חולם, וזה לא סיוט או שלב פסיכוטי שהוא חווה, הוא מתחיל להשתמש בכוחות שניתנו לו, להנאתו, לקידומו האישי בעבודה ובחיים, עד שהוא מגיע לצומת דרכים בה הוא צריך לבחור אם להפוך ל"דפוק" הכי גדול ביקום, או למצוא קומץ אנושיות בברוס הכל יכול.
למרות שהרעיון קצת מפוספס בתסריט, הקומדיה המצחיקה הזו היא מקורית, מפתיעה ולעיתים נוגעת ללב. ג'ים קארי מצוין, הוא מתעוות, עושה פרצופים וזורק משפטים עוקצניים באוויר אולם הפעם, בניגוד לרוב סרטיו הוולגרים של קארי, זה עובד. קארי הלוזר מצליח לגעת בלב הקהל ולגרום להזדהות מלאה איתו וכאשר הוא מגלה כי תפקיד השדרן נלקח ממנו, ועוד בשידור חי, אנחנו מרחמים עליו וכאשר אירוע זה הוא רק תחילתו של יום איום ונורא כולנו רוצים בטובתו.חייבים לציין לטובה את ג'ניפר אניסטון, שמנסה בכל סרט חדש בו היא מופיעה להתרחק כמה שיותר מדמותה של רייצ'ל מ"חברים", כאן היא מצליחה. למרות שמדובר בקומדיה ולמרות שמדובר בדמות הדומה לדמותה הטלוויזיונית, מתגלה אניסטון כשחקנית רגישה, אמינה ואמיתית. קל מאוד לאהוב אותה. מורגן פרימן חביב כתמיד ונראה כי מאוד נהנה מגילומו של הכל יכול.
ישנם כמה וכמה קטעים נהדרים בסרט. הקטע בו ברוס, בעל הכוחות נוקם ביריבו, השדרן שלקח לו את העבודה מתחת לאף הוא אחד הקטעים המצחיקים ביותר של השנים האחרונות והבמאי, בחוכמתו, מצליח למשוך אותו הרבה מעבר למה שבמאי אמריקאי אחר היה מסכים, הסצינה נמשכת כחש עד שש דקות וכל שהיא ממשיכה כך היא הופכת למצחיקה יותר. סצינות חביבות אחרות כוללות את הכלב של ברוס וחברתו, חבורה של פושטקים שמנסים להתעלל בברוס ומפגשו של ברוס עם אלוהים. הבמאי טום שאדייק, שחוזר לשתף פעולה עם ג'ים קארי בפעם השלישי (הוא ביים את 'אייס ונטורה' ואת 'שקרן שקרן') הוא במאי שיודע לעשות קומדיות, התזמון שלו מבחינת עריכה, קצב של סרט, התקדמות עלילתית ודיאלוגים הוא כמעט מושלם כאן.לסיכום: "ברוס הגדול מכולם" הוא הקומדיה המצחיקה ביותר של ג'ים קארי מאז "המסכה" בשנת 1994. סיפור מקורי, תסריט מבריק, סצינות מצחיקות מאוד וג'ניפר אניסטון ומורגן פרימן הנהדרים. סרט מצוין לפתוח איתו את הקיץ. מומלץ מאוד 8+ בסולם אלון.
ברוס הגדול מכולם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: LOUIEגיל: 3016/10/2020 22:53:12
10/10אייקון ציון
לא משנה כמה פעמים אני אראה את הסרט הזה אני אתאהב בו מחדש כל פעם!! סרט מדהים. תודה על הקישור !!
שם: anipoגיל: 4824/07/2020 17:14:19
7/10אייקון ציון
מפגש נהדר של שני ענקים. הייתי מכנה את הסרט כסימפטי ומצחיק לעיתים אבל לא פחות חשוב, מעורר מחשבות על החיים. כל אחד יכול לתת פרשנות משלו לגבי המסרים. ברוס נולן הוא גבר לקראת גיל 40 ,שעובד ככתב שטח לענייני כלום ושום דבר בערוץ טלוויזיה מקומי בעיר באפלו בניו יורק. למרות שיש לו בת זוג יפה ואוהבת ,הוא אינו מרוצה מחייו. הוא שואף להתקדם לתפקיד שדרן החדשות, וכשהוא מפוטר בעקבות שטויות שעושה בשידור חי, הוא זועק לעזרת אלוהים שיציל אותו מחייו הבינוניים.להפתעתו ,אלוהים מתגלה אליו בדמות איש תחזוקה בבניין נטוש. הוא מעניק לברוס את כוחותיו, תחת שני תנאים, שאחד מהם הוא שאסור לו להשפיע על רצונם החופשי של בני אדם. לאחר שברוס מנצל לרעה את הכוחות שקיבל והוא מאבד את חברתו, הוא לומד לקח, שאנשים צריכים לקחת אחריות על עצמם במקום שכל הזמן יצפו שכוחות חיצוניים יצילו אותם. מסר נוסף הוא ,שצריך להיות מאושר מהמקום בו אתה נמצא בחיים אם טוב לך ,ולא לנהל מרדף בלתי פוסק אחר סטטוסים חברתיים וכבוד. שווה להתרווח על הכורסא למשך 90 דקות, ובסוף יש כמה פספוסים נחמדים.ציון 7.5.
שם: shayeגיל: 3210/06/2013 10:16:05
7/10אייקון ציון
אכן סרט משעשע ומצחיק. להבדיל משאר הסרטים הדבילים של קארי שהיו..( כייבל גאי וכו ) נחמד קומדייה קלילה משעשעת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט