אמה ביקורת סרט

Emma Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "אמה":
"רצף איטי של סצנות מתישות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Emma
משחק אניה טיילור-ג'וי, ג'וני פלין, מיה גות', ביל ניי במאי/ת אוטום דה ויילד  
דרמה
ביקורת סרט לאמה מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"עינוי מתמשך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחד הזיכרונות האחרונים שלי לפני שהקורונה לקחה לנו את בתי הקולנוע, הוא הטריילר לקומדיה תקופתית שמבוססת על ספרה של ג'יין אוסטין "אמה". הטריילר לא חשף יותר מדי, אבל זה היה מספיק. במבט לאחור הוא היה נראה כמו המתכון הבטוח להצלחה- אחרי הכל, הכוכבת הראשית שלו היא השם הכי מדובר כרגע בסדרה הכי נצפית של נטפליקס (אניה טיילור- ג'וי, "גמביט המלכה") והוא מציג במרכזו סיפור רומנטי קלאסי עם תפאורה ותלבושות מושקעות כמיטב המסורת. רק כמה חבל שבעת צפייה בסרט התגלה כי הטריילר היה החלק הטוב ביותר בו.העלילה מתחילה בצורה מאוד קלילה. אנחנו מכירים את אמה- בחורה צעירה ויפהפייה שמתגאה ביכולות השידוך המוצלחות שלה, שעוזרות לה להסיח את דעתה מהעובדה שהיא עדיין רווקה, למרות שכל בחורי העיירה רודפים אחריה. בשונה מהעיבודים הקודמים של "אמה", אניה טיילר ג'וי מציגה לנו גרסה קצת יותר מרושעת ומפונקת. הכל עובד לה לפי התכניות עד שהניסיון שלה עם קורבן השידוכים החדש שלה- עלמה צעירה בשם הארייט סמית', גורם לעניינים להסתבך, רק כדי שאמה תוכל להבין שהאהבה האמיתית הייתה מתחת לאף שלה כל הזמן- הקלישאה הרגילה והמוכרת שנעשתה כבר יותר מדי פעמים.
הקומדיה הבריטית הזו בנויה בצורה שהמראה שלה גובר על התוכן. היא מלאה בתלבושות ותפאורה שמכניסים את הצופה לעיירה בריטית ברוח התקופה, אבל החזות לא מספיקה בשביל לפצות על הניצוץ הרגשי שחסר בה. זהו סרט מעייף, מתיש ומלא בדמויות פרווה מעצבנות שהדבר היחיד שטוב בהן, הוא שהן מפנות את המקום לקסם שבמשחק העוקצני של טיילור-ג'וי. יש משהו במשחק של הכוכבת הצעירה שהופך את הסרט הזה לכמעט נסבל, אבל גם המימיקות המושלמות שלה, לא מספיקות כדי להחזיק את הסרט שזז כל כך לאט.ג'יין אוסטין מעולם לא התיימרה לפנות לקהל אליטיסטי מדי וכך גם הסרט הזה אמור היה להיות סרט כיפי לקהל הרחב, פופולרי ומנחם. סרטים תקופתיים ידועים בקצב האיטי שלהם, אבל כשיוצרים קומדיה הקצב צריך להיות מאוד מהיר, מעין פינג-פונג חכם ועוקצני. ב"אמה", זה לא עובד והבעיה היא מאוד ברורה- חוסר איזון בין הקצב האיטי של הסיפור לקצב המהיר של הקומדיה, ובמצב הזה גם כשהבדיחה היא כן טובה, היא לא תתפוס באותה מידה כי את הריכוז איבדנו איפשהו בעשרים הדקות הראשונות.
אז נכון, אחת לכמה סצנות מתישות יש איזו בדיחה שמעלה גיחוך או חצי חיוך, אבל הסרט הזה שעמם אותי כל כך שמצאתי את עצמי בודקת את כמות הדקות שנותרו יותר מדי פעמים. הוא צפוי מדי ופשוט חיכיתי ששתי הדמויות הראשיות יהיו כבר יחד ולא מהבחינה הרומנטית, אלא פשוט כי זה הסימן שהסרט קרוב לסיום. אם אתם אוהבים סרטים תקופתיים ואת ג'יין אוסטין, סביר להניח שלא תסבלו יותר מדי ותצליחו לשרוד עד הסוף. אם לא? כבר עדיף שתראו את הסדרה "דיקינסון" עם תלבושות יפות באותה מידה וקצב קומי מדהים. (הסרט זמין לצפייה בשירותי ה-VOD של החברות השונות)
אמה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודגיל: 2801/01/2022 18:13:31
10/10אייקון ציון
אניה טיילור-ג''וי נותנת את כל כולה יוצא מן הכלל למרות שקראתי את הספר על פי ספרה של ג''יין אוסטן האמת די מרתק ומרהיב מאוד עונות שנה צבעוניות ומלא ססגוניות בפרחים. יפה מאוד!
שם: שושיגיל: 3315/01/2021 17:13:21
4/10אייקון ציון
סרט גרוע...לא יודעת למה בשנים האחרונות הסרטים גרועים כל כך? הסרט עם גווינת פאלטרו היה הרבה יותר טוב. כאן פחות שמו דגש על הרגש, האישיות של המשתתפים ויותר על הפאר שלהם, וסצנות עירום שלא קשורות לכלום. עריכה גרועה.
שם: איציק גורגיל: 4712/01/2021 12:33:40
8/10אייקון ציון
אניה טיילור-ג''וי מוצלחת בתפקיד אמה. גוונים קומיים מאזנים בצורה טובה בין נושאים כבדים יותר בסרט. העיצוב התקופתי והתפאורה מרשימים ואני כמעט בטוח שאמה מחליפה שמלה בכל סצנה חדשה. נהניתי וממליץ בחום.
קישורים
חץ אמה (עמוד סרט)
ביל ניי
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט