אמאל'ה ביקורת סרט

Run Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "אמאל'ה":
"אין הרבה היגיון בשיגעון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Run
משחק שרה פולסון, קיירה אלן במאי/ת אניש צ׳אגנטי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאמאל'ה מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"תסריט רשלני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע39.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות26.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה לדעתכם החוט המקשר בין חסידי קונספירציות, פוליטיקה ישראלית והסרט "אמאל'ה"? התשובה- אין צורך בחיפוש ההיגיון, לא תמצאו אותו. אם כי העלילה, הטריילר האפקטיבי והשתתפותה של שחקנית גדולה כמו שרה פולסון מבטיחים מותחן חכם ואפקטיבי, התוצאה רחוקה מכך. מתוך הערכה לבמאי ההודי אניש צ׳אגנטי (שאחראי על "חיפוש", מהמותחנים הטובים ביותר של 2018), ניסיתי עם סיום הצפייה לחשוב על הסרט שוב, לקשר בין הנקודות ולחשוב האם יש כאן במאי שהצופה יכול לסמוך עליו. אבל הניסיון לנתח את הסרט רק חיזק את היות התסריט רשלני, לא בונה מתח כראוי למותחן ולא אמין. מזה שנים שדיאן מגדלת לבדה את קלואי, בתה הסובלת ממחלות כמו אסטמה ושיתוק רגליים מלידה. כל העיירה מודעת למחלותיה של הבת ולדאגה העקבית של דיאן, אך קלואי בקושי יוצאת מהבית ואת לימודיה עושה בסלון ביתה. בסך הכול, שגרת יומה היא משעממת להפליא והיא מחכה לתשובה מאוניברסיטה כדי לצאת מהבית. באותו זמן, היא מגלה התנהגות יוצאת דופן אצל אמה כאשר זו מבקשת להחליף את התרופות למחלה שלה. קלואי יוצאת במהירות למסע לגילוי סודותיה של אמה ומגלה על עצמה פרטים מצמררים שיערערו את שגרת חייה.
אם כי הפרמיס אכן נשמע מותח תחילה, העלילה לא מחכה לבנות את המתח וישר קופצת לטוויסטים צפויים שנלקחו בהעתקה מסיפור אמיתי מוכר. הכישרון שבלט מאוד בסרטו הקודם של צ׳אגנטי (אותו "חיפוש") הוא היכולת לבנות מתח בסובלנות הן דרך החלטות פזיזות של הדמויות הראשיות אך גם הן לפי תגובות מדודות וסצנות שלוקחות את הזמן.בסרט הזה, הכול קורה בצורה מהירה ורשלנית. את התשובות הצפויות לחידה של קלואי מגלה הגיבורה לקראת אמצע הסרט בקלות בלתי נסבלת ומגוחכת מבחינה תסריטאית. מכאן, מנסה הבמאי למתוח את הסרט במרדף חסר סכנות ובדיאלוגים מלודרמטיים שלקוחים מתסריט זול. הסרט נגמר כל כך מהר שהקהל לא מצליח לחוות חוויה שלמה יחד עם הדמות הראשית ועלילת הסרט נשכחת ברגע שהקרדיטים עולים.
אם יש משהו שאי אפשר להתעלם ממנו בסרט, זהו הליהוק המוצלח. מאוד מבדר לראות את שרה פולסון יוצאת מעט מטייפ-קאסט הדיווה הנחמדה המוכר שלה, אך היא עדיין כריזמטית כמו תמיד. יש לה הרבה מה ללמד את השחקנית הצעירה קיירה אלן, שמשחקת את קלואי, שכן יודעת איך להקרין כריזמה אבל גם מקצינה את המשחק יתר על המידה.
אמאל'ה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תדהרגיל: 5115/10/2022 10:12:03
7/10אייקון ציון
מותחן סביר.משחק ראוי לשבח של שני השחקניות הראשיות.מעבר לכך התסריט די שטחי.
שם: anipoגיל: 5001/01/2022 18:24:50
7/10אייקון ציון
לא מבריק אבל בשורה התחתונה סביר. בז''אנר הזה קשה להמציא דברים חדשים וגם כאן לוקחים אלמנטים ממותחנים שראינו במהלך השנים. קלואי בת ה-17 היא נערה שמרותקת לכיסא גלגלים. מצד אחד אמה דואגת לה לכל מחסורה, מצד שני היא מנתקת אותה מן העולם. עם הזמן, קלואי הפיקחית מתחילה לחשוד שמשהו לא כשורה קורה וזה קשור לאמה. האמת שמתגלה היא מצמררת. שרה פולסון בהופעה שמזכירה את הדמות שלה ב"ראצ''ד".
שם: איציק גורגיל: 4703/06/2021 17:22:18
8/10אייקון ציון
מותחן שירתק אותך לכסא עד סופו. משחק מעולה בעיקר של הילדה הנכה. אמנם כמה רעיונות פה ממוחזרים מסרטים אחרים אבל באיזה סרט לא..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט