אחרי עשור מלא בסרטי לייב-אקשן מיותרים להחריד שמנסים לחקות את המקור, דיסני החלו ליצור סרטים על הנבלים מאותם סרטים שינסו לשחזר את ההצלחה של "מליפיסנט". עתה הגיע תורו של "על כלבים וגנבים". זוכרים? הסרט ההוא שנוצר לפני 61 שנים, וזכור כיום בעיקר בזכות העיבוד מחדש בכיכובה של גלן קלוז משנת 1996, מקבל עיבוד שבו אתם מתבקשים לשכוח מהכלבים הדלמטיים האהובים ולנסות ולהבין את דמותה של המרשעת קרואלה דה ויל שרוצה לפשוט את פרוותם ולהכין ממנה מעיל.אני מאוד מעריך את הבמאי קרייג גילספי ובעיקר על סרטו 'אני, טוניה' (הסרט האוטוביוגרפי אודות חייה של טוניה הארדינג), סרט שלא רק היה תפקידה הטוב ביותר של מרגו רובי אלא גם אחד הסרטים הטובים ביותר של אותה שנה. אבל דווקא שפת הקולנוע הייחודית של גילספי, גרמה לי לתהות מדוע 'דיסני' לקחו יוצר עקשן ומסוגנן כל כך. אכן זה היה סיכון, וגילספי התעקש לצלם את הסרט עם שימוש מצומצם מאוד של CGI ויותר מכך - ליצור סרט פוסט-מודרניסטי בו בכל טוב יש רע ובכל רע יש טוב. כיצד הוא מעז? זה ממש לא אופייני לאולפני שסרטם הלפני-אחרון היה CGI מוחלט ("מלך האריות").
פרסומת
"קרואלה" נפתח עם סיפור המקור של הנבלית המדוברת, סיפורה של ילדה חצוית שיער, שאפתנית ונועזת מלידה, ששמה הוא אסטלה. בעוד שהיא עדיין מתבגרת ומנסה למצוא את מקומה בעולם, אסטלה מקבלת הצעה מפתה- לעבוד עם מעצבת האופנה מס' 1 בלונדון (אמה תומפסון הנהדרת). אבל חוש התחרותיות ויצר הנקמה חזק אצל אסטלה וזה גורם לה ליצור מתחרה לבוסית הנאמנה שלה - קרואלה. סיפור קלאסי על התמודדות עם הצד האפל של האדם, בסגנון "דוקטור ג'ייקל ומיסטר הייד" או "נהג מונית", אבל ממש לא סרט דיסני טיפוסי.גילספי שולט בסרט ביד רמה עם אווירה קרירה ומסוגננת מלוות ברשימת השירים המקפיצה והמרהיבה ביותר שראיתי לאחרונה בקולנוע (מי היה מאמין שנזכה לשמוע את "I Wanna Be Your Dog" של הסטוג'ס ועוד שירי פאנק משנות ה-70 בסרט של דיסני?), עיצוב תלבושות שבקלות יכול לקטוף פסלון אוסקר והפתעה אחת אחרונה שהיא הדבר הטוב ביותר בסרט - אמה סטון.
זה לא מפתיע שסטון משחקת נהדר, אבל מעולם לא היו שחקן\שחקנית של דיסני שנתנו הופעה ראויה לאוסקר, או לפחות למועמדות, כמו סטון.
זה עדיין לא אומר שהסרט מושלם, לקראת המערכה האחרונה מרגישים את הלחץ ליצור סרט לפי הפורמט של דיסני עם קרב סופי אפי גדול מידות והיגיון קטן יותר. עדיין הסרט ריתק אותי לכיסא, מה שגילספי עשה עם דמותה האייקונית של קרואלה מזכיר מעט את מה שעשה כריסטופר נולאן עם באטמן בטרילוגיית "האביר האפל" או את מה שעשה טוד פיליפס עם "ג'וקר" - שני סרטים שהגדירו מחדש את ז'אנר סרטי הקומיקס.האם זה אומר שדיסני מתחילים לשנות גישה? האם זה אומר שנפתחה כאן דלת עבור יוצרים עצמאיים יותר שייקחו את הדמויות האייקוניות של דיסני ויעניקו להן פרשנויות נועזות, אפלות וחדשניות יותר? בסופו של דבר הכול תלוי בהצלחת הסרט ובכמה מזומנים הוא יכניס לתאגיד הכלכלי מהגדולים והחזקים בעולם.
סרט מעולה ומעניין מאוד אבל עד החלק שאסטלה הפכה לקרואלה זה היה מעט משעמם וזה לקח טיפה יותר מידי זמן. מהחלק שזה קורה הסרט מעולה.
הבעיה הכי גדולה היא השני חברים של קרואלה שתמיד מספרים בדיחות ילדותיות באמצע סצינות לא קשורות ולפעמים אפילו עצובות וזה קצת מוריד
שם:המבקר הראשיגיל:1101/07/2021 07:47:02
9/10
סרט הלייב אקשן הטוב של השנה! משחק מעולה, מוזיקה מדויקת, פשוט סרט כיפי אבל גם מרגש. הסרט באמת היה ארוך, אבל בסופו של דבר לא השתעממתי רגע אחד. ממליץ!!! הבעיה היחידה בסרט היא שאני לא יודע בדיוק מה קהל היעד שלו. כי הוא לא מתאים לילדים, יש בו פסיכוזה ונהיגה פרועה ועוד כל מיני אלמנטים אבל יש בו משהו שהופך אותו לסרט משפחתי. בכל מקרה זה סרט מושלם לנערים, והוא לא רק לבנות. בקיצור מומלץץץץץץ