עד במנוסה ביקורת סרט

Those Who Wish Me Dead Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "עד במנוסה":
"מותחן פעולה אפקטיבי ומהודק שמספק את הסחורה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Those Who Wish Me Dead
משחק אנג'לינה ג'ולי, ניקולס הולט, ג'ון ברנטל במאי/ת טיילור שרידן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לעד במנוסה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"טעם של פעם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בימים שבהם שריפה בהרי ירושלים כילתה אלפי דונמים של חורש טבעי ככל הנראה בשל הצתה מכוונת, נדמה כי יציאת הסרט "עד במנוסה" Those Who Wish Me Dead)) בו יער ענק במונטנה מוצת במכוון מסיבות פליליות לא יכלה להגיע בעיתוי אקטואלי יותר. זהו מותחן אקשן אפקטיבי, שגם אם נקלע לנוסחתיות מסוימת, שומר על עניין לכל אורכו.במאי ותסריטאי הסרט הוא טיילור שרידן, מהשמות המסקרנים בשנים האחרונות בקולנוע הז'אנר האמריקאי לאחר שכתב את שני סרטי "סיקאריו" והסרט "באש ובמים" וכתב וביים את הסרט "רוחות קרות" והסדרה " Yellowstone ". המשותף לפרויקטים של שרידן שהוא מצליח לאפיין את האמריקנה ולהציג את האנשים באזורי הפריפריה, הגבול והטבע של ארצות הברית בצורה אותנטית ואמינה תוך בימוי סצנות אקשן במרחב הפראי והסתמכות על ז'אנר המערבון הקלאסי בסרטיו.
העלילה, המבוססת על ספר מאת מייקל קוריטה, עוקבת תחילה אחר שני סיפורים: האנה (אנג'לינה ג'ולי) היא לוחמת אש שחוותה טראומה לאחר שראתה לנגד עיניה שלושה ילדים שנהרגו בשריפת יער ולא יכלה להצילם. לאחר כישלונה והתנהגותה הפרועה במסגרת העבודה, היא מוצבת במגדל שמירה מבודד על מנת להתריע במקרה של עשן העולה מהיער.במקביל רואה חשבון בשם אואן (ג'ק וובר) מגלה במסגרת עבודתו מידע מפליל בנוגע למאפיה. לאחר שמשפחתו של הבוס שלו נהרגת בפיצוץ גז מסתורי, הוא מבין שהוא היעד הבא בתור ובורח עם בנו קונור (פין ליטל) מפני המתנקשים שנשלחים בעקבותיו (ניקולס הולט – "מקס הזועם: כביש הזעם" ואידן ג'ילן - "משחקי הכס") לעבר בית ספר להישרדות ביערות מונטנה בו יש לו קרובי משפחה. כמובן שבסופו של דבר האנה וקונור, המחזיק במידע המפליל, ייפגשו והיא תצטרך לדאוג לשלומו מפני המחסלים שדולקים אחריו ומוכנים לשרוף את כל היער רק בכדי להגיע לילד ולחסל אותו.
יש משהו סכמטי מוכר ומדי בתסריט של שרידן שמשתמש בטראומה של האנה כבסיס נוח לרצון שלה להציל את הילד שאינה מכירה במחיר סיכון חייה בכדי לכפר על טעות העבר. הליהוק של כוכבת ענק כמו אנג'לינה ג'ולי היפהפייה כאישה שאמורה לייצג את האמריקאי הממוצע פוגם בהזדהות עם דמותה. כמו כן איננו נחשפים גם לתוכן המידע שקונור מחזיק שמשמש כמקגפין בלבד (מכשיר לקידום עלילה) וגם דמויות הרוצחים נדמות פלקטיות ומרושעות מדי.יחד עם זאת פעמים רבות השלד התסריטאי הדק עובד לטובת הסרט. זהו מותחן אקשן שפחות מתעניין בדקויות של דמויות עגולות ומניעים ויותר בפיתולי עלילה, סצנות מרדף סוחפות במעבי היער ויצירת תחושת חרדה לגבי גורל הדמויות ה"טובות" בו (שכוללות גם את האקס של האנה וזוג מקומי של שוטר ומנחת סדנאות הישרדות שנקלע לסבך העלילתי). אם על הדרך שרידן מצליח לשזור כמה דיאלוגים מוצלחים, לפתח את הקשר בין האנה לבן חסותה (בדומה לקשר שכזה שראינו בסרטי אקשן רבים ומוצלחים יותר כמו "ליאון" ו"לוגאן") וגם לזרוק בקטנה מסר כנגד עריצות האדם על הטבע – מה טוב. מי שאוהב סרטים דחוסים ומותחים בטעם של פעם ומוכן להתעלם מאי סבירויות עלילתיות ותסריט פרקטי שנועד לקדם את העלילה – יקבל ב"עד במנוסה" 100 דקות של הנאה.
עד במנוסה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Katyגיל: 4007/10/2021 07:37:05
8/10אייקון ציון
סרט טוב ומרתק, עם מתח ואקשן. אהבתי את משחק ואת הדמות של אנג'לינה ג'ולי, קשוחה ואנושית בו זמנית. שוה צפיה.
שם: ויקיגיל: 3524/09/2021 15:14:38
8/10אייקון ציון
סרט אקשן די סבבה לצפיה, סביר ביותר.
שם: EFRONADAMגיל: 7104/09/2021 22:12:57
10/10אייקון ציון
סרט אקשן מותח ומצוין עם הבט אנושי ואנג'לינה ג'ולי מצוינת כמו תמיד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט