לכודים תחת אש ביקורת סרט

The Outpost Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "לכודים תחת אש":
"סרט מלחמה סוחף שמשלב בין אנטי הרואיות לפטריוטיות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Outpost
משחק סקוט איסטווד, אורלנדו בלום, קיילב לאנדרי ג'ונס במאי/ת רוד לוריא  
מלחמה
ביקורת סרט ללכודים תחת אש מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אפקטיבי למדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע38.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די53.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רוד לוריא הישראלי לשעבר הינו בוגר בית הספר מהולל לקצינים 'ווסט פוינט' ואף שירת כקצין נ"מ. לכן לא מפתיע למצוא ברזומה שלו סרט כמו "המבצר האחרון" שעוסק בכלא צבאי וסרטים כמו "המועמדת" שעוסק בשרשרות פיקוד. לוריא מתעניין ביכולת גיבוריו לקבל החלטות קשות, חלקן "תחת אש" (מטאפורית וגם מילולית). בסרטו החדש "לכודים תחת אש" זה בדיוק מה שקורה כשיחידה של צבא ארה"ב צריכה לשרוד במוצב אי שם באפגניסטן הנמצא בליבו של עמק ומכותר מכל הכיוונים בהרים שבהם רוחשים אנשי טליבאן מאיימים.הסרט המבוסס על סיפור אמיתי פותח בכל הקלישאות האפשריות ומציג בפני הצופה את החיילים המאיישים את המוצב. הסמל הקשוח ואנשי הצוות שלו שרק הגיעו למוצב ומבינים ששלווה לא תהיה מנת חלקם, הבחור ההיספני שדואג למשפחתו, הבחור האינדיאני, מפקד המוצב הקשוח וקציניו. האקספוזיציה הזו מכילה את חציו הראשון של הסרט והיא לטעמי קצת ארוכה מדי. כבר ראינו שגרת חיילים במוצב עוד מימי "Fort Apache" של ג'ון פורד.
חלקו השני של הסרט שמציג את ההתקפה של הטליבאן על המוצב הינו טוב משמעותית מחלקו הראשון. הצילום הכמו תיעודי, הדגש על לחימה נטו ואי ההאדרה של הלוחמים מאפשרים לצופה לחוש כאילו שהוא ממש נמצא בתוך המוצב. הסרט ראוי לצפייה בעיקר הגלל קטעי הלחימה ולוריא מביים אותם בצורה ראויה ומכובדת.בין הקאסט הנרחב שבעצם אין בו אף אחד שמתבלט (מן הסתם בכוונה תחילה, כדי להדגיש את כוחה של היחידה ולא של היחיד) ניתן למצוא כמה בנים של - הבן של קלינט איסטווד, סקוט, בתפקיד מצוין וגם הבנים של מל גיבסון ושל מיק ג'אגר .עוד בקאסט קיילב לנדרי ג'ונס ("תברח") כרגיל בתפקיד יוצא הדופן, אורלנדו בלום וגם הרבה שחקנים שעושים את עבודתם בצורה מהימנה.
בניגוד לסרטים כ"פלאטון" או "המבורגר היל" הסרט אינו שואל לרגע אחד מדוע היחידה בכלל נמצאת אי שם באפגניסטן. האיוולת שבהצבתה שם נהיית ברורה מרגע לרגע כשמחליטים לפנות את החיילים מהמקום ואחרי אירוע הלחימה על המוצב הוחלט בכלל לפנות לא מעט מוצבים מבודדים שכאלו. שלא לדבר על כך שהסרט יוצא לאקרנים בדיוק כשאחרוני החיילים האמריקאים עוזבים את אפגניסטן והממשל בעצם מודה בכך שעשרים שנות לחימה והרוגים אמריקאים רבים לא הצליחו להביא דמוקרטיה לאזור, ממש כמו בווייטנאם.למרות שהקרבות מוצגים כאנטי תזה לסרטי מלחמה המאדירים את הלוחמים - דוגמת “הכומתות הירוקות " בכיכובו של ג'ון ויין - הרי סיומו של הסרט כבר הופך אותו למפגן פטריוטי מרשים על גבול הדביק. זה מאוד מרגש אבל מראה בסופו של דבר שלוריא מעדיף שסרטו יוקרן בימי גיוס לצבא האמריקאי מאשר יהפוך מוקד לדיון על נחיצות שהיית כוחות אמריקאים אי שם על מנת להיות השוטר של העולם."לכודים תחת אש" מוכיח שוב שלוריא בהחלט יודע לביים ולהוציא תחת ידיו סרטים עוצמתיים. הנצחה קולנועית לחיילים שהשתתפו בקרב על מוצב קמדש בהחלט ראויה ונדמה שלא בכדי זכו רוב הלוחמים שנשארו בחיים למדליות על לחימתם ואומץ ליבם. אולם מכיוון שהסרט לא הופק על ידי דוברות הצבא האמריקאי, הייתי מצפה לגישה מעט יותר ביקורתית ופחות מעריצה וסלחנית כלפי הצבא.
לכודים תחת אש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: קאובויגיל: 4408/09/2021 00:49:02
8/10אייקון ציון
מבוסס על סיפור אמיתי, הפקה די נאמנה למקור, סהכ סרט מעניין פה ושם התעכבו על דברים פחות רלוונטים לצופה. סקוט איסטווד ממשיך את דרכו של אבא שלו כשחקן מצטיין.
שם: איציק גורגיל: 4803/09/2021 08:11:15
8/10אייקון ציון
מבוסס על סיפור אמיתי מ-2009 ומאוד אקטואלי עכשיו. יחידה קטנה של חיילים אמריקאים באפגניסטן מתבצרת ונלחמת מול מאות לוחמי טאליבן בלתי נראים. הסרט מצליח להציג את הסכנות הגבורה ורגעי הייאוש של האירוע הזה, תוך שהוא מכיר בחוסר התוחלת של המשימה הזאת. עשוי טוב, מהנה וגם מחכים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט