הקרקס של טורו ביקורת סרט

Turu The Wacky Hen Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הקרקס של טורו":
"מחזמר מצויר עם עלילה פשוטה שמתאים לקטנטנים בלבד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Turu The Wacky Hen
דיבוב אווה האצ'ה, חוזה מוטה במאי/ת אדוארדו גונדל,ויקטור מוניוט  
אנימציה
ביקורת סרט להקרקס של טורו מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"חמוד וילדותי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עולם ההפצה הישראלי גילה בעשור האחרון את נפלאות האנימציה מרחבי העולם שניתן לרכוש במחירים זולים יחסית למקביליה מארה"ב, ולהביא קהל שבוי של הורים וילדים שמחפשים בילוי מחוץ לבית. כך הגיעו למסכים סרטים שונים ומשונים משלל מדינות, רבים מהם בדרגת איכות נמוכה יחסית. כזה הוא "הקרקס של טורו" (או בשמו המקורי, "טורו, התרנגולת המטורללת") - מחזמר מצויר תוצרת ספרד לילדים. הסרט שמבוסס שיר ספרדי הינו בעל רעיון מקורי, דמויות חמודות והרבה רצון טוב, אך מוכיח כי יש ליוצריו עדין מה ללמוד מהגדולים. במיוחד אם הם רוצים להגיע לקהל מבוגר יותר מגיל שש.עלילת הסרט עוסקת בתרנגולת רזונת שלמרות מאמציה אינה מצליחה להטיל ביצים. לאחר שהיא נמכרת לזקנה חביבה חובבת מוזיקה בשם איזבל, עולם המוזיקה נחשף בפניה. איזבל מפגינה כלפיה חום ואהבה ואפילו מחברת עליה שיר. למרות שביצים היא עדין לא מצליחה להטיל, מתגלה ייחודה של התרנגולת שמכונה טורולקה. היא מסוגלת לדבר ולא רק לדבר, היא אף מסוגלת לשיר שירים. אך תאונה שעוברת איזבל גורמת לטורולקה ללכת לחפשה והיא מגיעה לקרקס. שם היא מכירה את מטיאס, הילד המוזיקאי ואביו בעל הקרקס, אנטוניו.
לאחר שהיא מפגינה את כישוריה המוזיקליים וחוש הקצב המצוין שלה, צוות הקרקס הולך שבי אחריה והיא הופכת חלק ממנו. היא הופכת כוכבת והופכת את חברה, מטיאס לכוכב דיג'יי ענק ואת קרקס "דדלו" למכרה זהב. אך טורולקה עושה כל זאת על מנת להגיע לעיר הגדולה ולאתר את איזבל, חברתה הטובה, שמאושפזת בו. האם תצליח טורוליקה לאתר את איזבל בעיר הכה גדולה, במיוחד כשאויביהם המושבעים של אנטוניו ובנו, צמד החמדנים, בעקבותיה?את הסרט ביימו ויקטור מונטיגוטה ואדוארדו גונדל שהוא גם חלק מצוות הכותבים, לשניהם עולם בימוי הסרטים הוא טבילת האש הראשונה בתחום. ואכן, גם הכתיבה הפשטנית והבוסרית וגם רמת המקצועיות הנמוכה באות לידי ביטוי בסרט. מדובר בעלילה פשוטה ביותר, ללא מתח, ללא מסתורין – תרנגולת שמחפשת את האחראית עליה שנעלמה ומוכיחה כי לתרנגולת רצונות ומאווים משלה, שלא בהכרח כוללים הטלת ביצים. רצוי היה להוסיף יותר מתח בקו העלילתי על מנת לסקרן את הצופים ופחות שירים. נראה כי השירים ניסו לחפות על העלילה הפשטנית ועל החורים העלילתיים שבה. לצמד הבמאים והתסריטאים יש מה ללמוד על בימוי וכתיבת תסריט באורך מלא שיוכל לענות על צרכיהם של ילדים גדולים יותר.
יש לציין כי הסרט מכיל מסרים חשובים על חברות ונאמנות, ייעוד אישי והגשמת חלומות ובעיקר על עמידה בהבטחות ואי נטישת אנשים ברגע חולשתם. מסרים חשובים וחיוביים מאוד לילדים. חבל שהמסרים נבלעים בתוך שירים רבים. המוזיקה התוססת של סרג'יו מור עוזרת בהגברת הקצב העלילתי. האנימציה לעומת זאת טעונה שיפור. בנוסף, הקו העלילתי מאוד ילדותי, השפה המדוברת היא נמוכה והמעבר ממצב נתון לתוצאה חיובית ופסטורלית הוא מהיר מדי, מבלי לעבור מסע או לעבור כברת דרך מסוימת. לכן אמינותו נתונה בספק. אך בשורה התחתונה זהו סרט שילדים קטנים (עד גיל שש) ייהנו ממנו. מעל גיל זה ילדים, ובטח הוריהם, יתקשו למצוא עניין בסרט זה.
הקרקס של טורו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ הקרקס של טורו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט