ספיידרמן: אין דרך הביתה ביקורת סרט

SpiderMan No Way Home Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספיידרמן: אין דרך הביתה":
"אחד הסרטים הטובים ביותר מבית מארוול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר SpiderMan No Way Home
משחק טום הולנד, זנדאיה, בנדיקט קמברבאץ', ג'ון פאבר, ג'ייקוב באטלון, מריסה טומיי במאי/ת ג’ון ווטס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לספיידרמן: אין דרך הביתה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כיף טהור"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ספיידרמן - אין דרך הביתה" הוא כל מה שאפשר היה לייחל לו ואפילו יותר מכך. ככה בדיוק צריכים להיראות סרטים של מארוול: שילוב מדויק בין סצנות פעולה סוחפות, רגעים של צחוק לצד סצנות מרגשות וכמובן סל שופע ביצי הפתעה. מאחר וזהו סרט שעוסק ביקומים מקבילים, אז נוצרה כאן הזדמנות פז ליצור סיכום מרשים ומרגש של כל הסרטים של ספיידרמן מאז 2002, לפני שני עשורים, כאשר אולפני סוני רכשו את הזכויות על היקום הקולנועי של גיבור העל והמשימה היוקרתית נחתה בידיו של במאי סרטי האימה, סם ריימי. עם שלושה סרטים בבימויו הוא הפך את דמות הקומיקס הנערצת גם לדמות קולנועית שתמשוך קהל אל אולמות הקולנוע.באופן מפתיע, דווקא תחת ידיו של ג'ון ווטס האנונימי למדי, שביים שני סרטי אימה עצמאיים עם נגיעות קומיות שחורות והמון סיטקומים, וידאו-קליפים ושלל סרטים קצרים, סדרת סרטי ספיידרמן בכיכובו של טום הולנד הגיעה לשיאים חדשים של הצלחה גם כלכלית וגם ביקורתית. סרט סיום הטרילוגיה הנוכחי הוא שיא חדש לחלוטין של מקצוענות שמשדרג את מעמדו של ווטס והופך אותו לסופר-טאלנט שאולפני סוני ומארוול לא עומדים לוותר עליו בקלות. הפרויקט הגדול הבא שלו הוא "Fantastic Four", שכבר זכה לגרסאות קולנועיות כושלות ועכשיו בידיו של ווטס נראה שהעתיד קצת יותר טוב.
העלילה ממשיכה בדיוק בנקודה שעזבנו את פיטר פרקר (טום הולנד) ו-M.J (זנדאיה) ב- 2019 בסרט השני בסדרה, "ספיידרמן: רחוק מהבית", כאשר הזהות שלו נחשפת על ידי העיתונאי ג'יי ג'ונה ג'יימסון (ג'יי קייי סימונס). הוא גם מאשים את ספיידרמן במזימה רצחנית שהובילה לרציחתו של מיסטריו. לדאבונו של פרקר חשיפת זהותו האמיתית יוצרת בעיקר נזק לכל הסובבים אותו. דודתו מיי (מריסה טומיי( נאלצת לעזוב את הבית, חבריו והוא אינם מתקבלים לאוניברסיטה, החיים לא ממש פשוטים כאשר הזהות האמיתית שלך מפורסמת בפומבי ובתיכון מתייחסים אליך כאל סלבריטאי. לכן פרקר מחליט לפנות לעזרתו של דוקטור סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ') שיטיל כישוף שימחק את זיכרונותיהם של האנשים כדי שהוא ומקורביו יוכלו להמשיך לחיות בשקט ושלווה. הכישוף כמובן משתבש ואויבים מיקומים מקבילים של ספיידרמן צצים להם אחד אחרי השני.כך צצה גווארדיה מרשימה של שחקנים מעולים שכל סרט קולנוע היה שמח להתהדר בהם, כאלה שרק אולפני מארוול במצבם הנוכחי מסוגלים לגייס לסרט אחד: ווילם דפו חוזר לגלם את נורמן אוסבורן/הגובלין הירוק הזכור מהסרט הראשון, אלפרד מולינה חוזר לגלם את ד"ר אוטו אוקטביוס/דוק אוק, ג'יימי פוקס חוזר לגלם את מקס דילון/אלקטרו, גם תומאס היידן צ'רץ' חוזר כאן כפלינט מרקו/סנדמן. אחרון חביב הוא ריס איוואנס שחוזר לגלם את ד"ר קורט קונורס שהפך את עצמו ללטאה ורוצה להפוך את שאר האנושות ללטאות. יהיו עוד שלל אורחים מפתיעים. המפגש בין הדמויות מהסרטים המוקדמים לדמויות הנוכחיות מכיל כמה מהסצנות המבדרות ביותר בהיסטוריה הקולנועית של סרטי מארוול.
ספיידרמן תמיד היה אחד מגיבור-העל הנערצים ביותר ביקום של מארוול. דמות של נער מתבגר, מרובע למדי הזוכה לכוחות-על ובו זמנית נאלץ לדאוג שדודתו לא תכעס עליו אם הוא יעזוב את הלימודים כדי להציל את העולם. בסרט החדש פיטר פרקר מתחיל להפוך לגבר. הוא מתמודד עם מוות של אדם קרוב, הוא נאלץ להחליט החלטות בוגרות שעתידות לשנות לחלוטין את עולמו מהקצה אל הקצה. זה לא ספיידרמן שזקוק לדמות אב כטוני סטארק. להפך, כאן הוא מורד בדמות האב הסמכותית (דוקטור סטריינג') ולוקח את האחריות לידיו. מדובר בסרט שבו פרקר/ספיידרמן מתחיל את מסע ההתבגרות שלו והמעשים שלו עתידים לספק לקהל הרחב מסע קולנועי כה מהנה.מי שמכיר היטב את היקום הקולנועי של מארוול ימצא כאן כל כך הרבה הפתעות, ביניהם שני קטעי פוסט קרדיט מהנים. הראשון ישלים קטע פוסט קרדיט מלהיט אחר של סוני ומארוול מלפני מספר חודשים והאחרון שמופיע בסוף הקרדיטים מכין אותנו לעתיד לבוא, וזה הולך לרגש את המעריצים.עם כל ההפתעות, הופעות האורח הקצרות והארוכות, הטוויסטים העלילתיים, הבדיחות הפנימיות ושלל סצנות הפעולה המסעירות, ויש כמה וכמה כאלו, פשוט כל כך כיף להעביר את הזמן עם פיטר, בת זוגו MJ וחברו הטוב ביותר נד בהרפתקה השלישית שלהם יחדיו. הכימיה בין שלושת השחקנים הצעירים (טום הולנד, זנדאיה וג'ייקוב באטלון) כל כך טובה והיא זאת שמספקת את האנושיות הקסומה והלב הפועם של הסרט הזה שכל כך כיף לסגור איתו את השנה.
ספיידרמן: אין דרך הביתה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורי1988גיל: 3314/04/2022 14:58:09
7/10אייקון ציון
סרט כיפי, אבל מחורר בטירוף. בצפייה שנייה כל ההלם יורד ומתגלה סרט נחמד ולא הרבה יותר. קצת יותר טוב מסרט מארוול טיפוסי, אבל רחוק מאוד מלהיות סרט טוב במיוחד. מי שנהנה מהמוצר הכללי של מארוול יהנה מאוד.
שם: איציק גורגיל: 4813/03/2022 20:23:10
7/10אייקון ציון
הסרט פונה בעיקר לבני נוער ומעריצי מרוול. עבורי הוא היה ארוך מדי, עמוס פטפטת וחסר כל הגיון. האפקטים טובים וגם קטעי הפעולה אבל לא ציפיתי לכיוון דרמטי בסרט קומיקס והשתעממתי. גם טביעת האצבע של דיסני שרכשה את מרוול לאחרונה מורגשת פה וכמו בסרטים המצויירים שלהם את הרעים לא הורגים רק מרפאים..
שם: פנחסגיל: 4727/02/2022 20:13:34
6/10אייקון ציון
החלש מבין סדרת ספיידרמן החדשה. היה נחמד לראות את המבקרים מהמימדים האחרים אבל לא יותר מזה. מספיק לראות בבית בכדי השאר בלופ של עולם מארוול שלא יהיו הפתעות בסרטי ההמשך שלא יהיו ברורים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט