העיר האבודה ביקורת סרט

The Lost City Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "העיר האבודה":
"כימיה נפלאה בין בולוק וצ'אנינג טייטום, בראד פיט מושלם בתפקיד אורח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Lost City
משחק סנדרה בולוק, צ'נינג טייטום, דניאל רדקליף, בראד פיט, ד'וויין ג'וי רנדולף, אוסקר נונייז, פטי הריסון, בוון יאנג במאי/ת אדם ני, ארון ני  
קומדיה
ביקורת סרט להעיר האבודה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"משעשע ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפי מיטב המסורת של סרטי הרפתקאות המשלבים גם רומנטיקה, מגיע "העיר האבודה", סרט חדש בז'אנר שכמעט נכחד מהעולם, מאז סרטי "טרזן" אי שם בראשית שנות ה-30 בכיכובו של ג'וני וייסמילר, דרך "מלכה אפריקאית" בכיכובם של המפרי בוגרט וקתרין הפבורן וכמובן סרטי "אינדיאנה ג'ונס". מעניין לציין את שני הסרטים בכיכובם של מייקל דגלאס וקתלין טרנר - "בעקבות האוצר הרומנטי" מ-1984 ו"בעקבות אוצר הנילוס" מ-1985. באופן לא ממש מפתיע עלילת, "העיר האבודה" מזכירה את עלילתו של הלהיט זוכה גלובוס הזהב משנת 1984. בקומדיית ההרפתקאות שביים בזמנו רוברט זמקיס, סופרת מצליחה של רומניים רומנטיים בגילומה של קתלין טרנר יוצאת לקולומביה כדי להציל את אחותה שנחטפה, ועד מהרה מוצאת את עצמה באמצע הרפתקה מסוכנת בחיפוש אחר אוצר עם נוכל שכיר חרב בגילומו של מייקל דאגלס. בסרט הנוכחי הסופרת נחטפת ומי שיוצא להציל אותה הוא הדוגמן שמופיע על עטיפות הספרים כאילו הוא באמת גיבור ספריה, אותו הרפתקן שכיר חרב ומגלה אוצרות.
סנדרה בולוק, כוכבת הקומדיות הגדולה ביותר של דורנו, מתחזקת קריירה של 35 שנים די יציבות בהוליווד ותמיד נראית כמו אחת עם רגליים על הקרקע. הפעם היא מגלמת את לורטה, סופרת מאוד מצליחה שמתמודדת עם מותו הטרגי של בן זוגה. היא מעוניינת לסיים לכתוב את הספר האחרון בסדרת ספרי ההרפתקאות הרומנטיים שהושפעו ממערכת היחסים שלה ושל בעלה המנוח. אבל הסוכנת שלה ואלן (צ'אנינג טייטום, "מג'יק מייק"), הדוגמן שמככב על העטיפות של ספריה, לא ממש נלהבים מהרעיון. במהלך מפגש עם מעריצים הסופרת הפופולרית נחטפת על ידי יורש מיליונים מפונק המחפש את האוצר של העיר האבודה באיזשהו אי בודד רצוף יערות גשם, הר געש שעומד להתפרץ, נהרות ועלוקות.טייטום מגלם את אלן הדוגמן כמי שבאמת ובתמים מתקשה להבדיל בין העובדה שהוא לא הרפתקן כמו גיבור הספרים אותו הוא מדגמן ויוצא להציל אותה. הוא מבקש את עזרתו של ג'ק טריינר שכיר חרב מקצוען בגילומו של בראד פיט. את החוטף האגוצנטרי מגלם לא אחר מאשר הארי פוטר, כלומר דניאל רדקליף, בתפקיד קומי מביך להפליא. הבדיחות בסרט אפקטיביות בחלקן ואילו סצנות הפעולה משעשעות למדי.
אבל עם כל הכבוד להפקה המלוטשת ולתסריט המבדח שבין כותביו נמצא גם הישראלי אורן עוזיאל, הסרט נשען על הכימיה של בולוק וטייטום. ואין צל של ספק, צמד קומי חדש נולד, הכימיה עובדת ובגדול. השניים יודעים בדיוק מה הקהל שמגיע לסרט רוצה לראות, אולי אפילו יותר מצמד הבמאים/אחים, אהרון ואדם ניי.בולוק וטייטום כאן כדי לספק את הסחורה. לעומת סרטים אחרים בז'אנר הקומדיות הרומנטיות שנראה שיש אפס כימיה בין הכוכבים, כאן שני הקומיקאים באו להנות, לעבוד קשה (בולוק היא מפיקת הסרט), ולא מדובר בעוד פרויקט שנועד רק לשלשל לכיסים שלהם כמה מיליוני דולרים. עוד תוספת מבריקה לסרט היא בראד פיט שמספק כאן את הופעתו הקומית הטובה ביותר מזה זמן רב. הוא מזמן לא נראה כל כך אנרגטי ומלא חיים כמו בהופעה שלו כאן. מלבד התסריטאי הישראלי, הסרט מתהדר גם בצלם ישראלי, שעושה עבודה נפלאה. ג'ונתן סלע בדרכו להפוך לאחד מבכירי צלמי הקולנוע הפועלים בהוליווד. הוא בין היתר צילם את "פצצה אטומית", "דדפול 2" ובקרוב יגיע למסכים סרטו "רכבת הקליע" בכיכובם של בראד פיט וסנדרה בולוק. "העיר האבודה" הוא חתיכת אסקפיזם טהור, מבדר במידה הנכונה, אין בו שום חדשנות מלבד העובדה שהגיבורה הרבה יותר אמיצה וחכמה מהגיבור, אבל בשנים האחרונות כבר היו כמה וכמה סרטים מסוג זה, כולל הניסיון הכושל של דווין ג'ונסון להחיות את הז'אנר עם "ג'אנגל קרוז" האיום. לפחות כאן אין יומרנות יתר על המידה. מה שאנחנו רוצים לראות מבולוק וטייטום אנחנו מקבלים, ובשביל לנקות את הראש בערב בקולנוע לפעמים לא צריך יותר מזה.
העיר האבודה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4015/07/2022 14:50:08
8/10אייקון ציון
קומדיה קלילה, הרפתקאות ונופים מושלמים שתורמים לחוויה מהסרט
שם: טבעונית 44גיל: 4719/05/2022 17:12:47
9/10אייקון ציון
סנדרה בולוק היפה והמצחיקה כסופרת מוצלחת אך קצת עייפה שמגלה שוב את הטעם בכתיבה ובחיים. היא מחפשת עניין לאחר שאיבדה את בעלה ונשאבת לתוך הרפתקאה מיוחדת במינה עם פרטנר נוסף, גיבור הסרטים המבוססים על ספרה. סרט עם הומור שזור והרבה נופים ואקשן. מי שאוהב סרטים דינאמיים וקומדיות יהנה לראות את הסרט הזה, שהתאים גם לילדים שבינינו וגם ל"גדולים". בקיצור- מומלץ ביותר!
שם: שלומיגיל: 7217/05/2022 23:18:20
5/10אייקון ציון
סרט עם שחקנים מהשורה הראשונה, מבטיח שיהיה סרט טוב. חשבתי שאצפה בסרט הרפתקאות מותח שירתק אותי מתחילתו ועד סופו. לא כך קרה. סרט שמתנהל בעצלתיים עם המון מלל, מנסה להכניס הומור. לצערי התאכזבתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט