פרסומת

בדיחה של ממלכה ביקורת סרט

Pils Adventure Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "בדיחה של ממלכה":
"ימי הביניים מעולם לא נראו כה משעשעים ומרתקים לילדים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pils Adventure
משחק שחר קדוש, אמנון וולף, יולי סקר, גדי לוי, דילן דרור, אורנה כץ במאי/ת ג'וליאן פורנט  
ילדים
ביקורת סרט לבדיחה של ממלכה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"שובה לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
התקופה היא ימי הביניים ואנחנו רגע לפני הכתרתו למלך של הנסיך רולנד, דקה לפני המאורע החגיגי שותה הנסיך משקה שהופך אותו לתרנגול עם זנב חתול. בדיעבד מתברר לו שהמשקה ששתה הוא בעצם שיקוי כשפים שהסתבך. יש לו פרק זמן קצר לשתות שיקוי נגד שיחזיר אותו לעצמו לפני שלורד טריסטן הרשע ישתלט על הממלכה. אך השיקוי מורכב ומכיל חומר מיוחד שממוקם באזור מרוחק ומסוכן ב"יער המקולל". כיצד יוכל לעשות זאת במצבו? מתנדבת למשימה ילדה אמיצה ומוכשרת בשם פיל יחד עם לוחם בשם גרוברט שמנסה להפוך לאביר וליצן החצר ריגולן שעונד בובת גרב בשם דסטרדו. יחד הם יוצאים למסע אל הלא נודע בו יגלו את אומץ וטוב ליבם. עליהם למהר כי טריסטן שולח אחריהם צוות פושעים אכזריים שינסו למנוע זאת מהם בכל מחיר.על פניו הסרט לא מחדש שכן כבר נתקלנו בכאלה סיפורים. אם זה סיפור הנסיכה והצפרדע, היפה והחיה ואפילו בסרטים התקופתיים כדוגמת "סיפורי נרניה" וטרילוגיית "שר הטבעות". אך הפעם הסיפור מסופר מנקודת מבט פמיניסטית – מדובר בנסיך שנמצא בצרה ומגיעה לעזרתו נערה אמיצה. את אור הזרקורים מקבלת הנערה שעושה רושם של נערה חכמה, ערמומית ומיומנת, ואילו הנסיך נראה טיפש ותמים והפיכתו לתרנגול הולמת את מצבו הרעוע. לכן, שמו של הסרט, "בדיחה של ממלכה" לא מתאים, עושה עוול לסרט וגורם למחשבת שווא שמדובר בסרט ילדותי שמיוחד לזאטוטים. השם המקורי, "הרפתקאותיה של פיל" מתאים מאוד שכן ההתמקדות היא על פיל גיבורת הסרט. פיל היא יתומה חכמה שרק מנסה לשרוד ונאלצת לגנוב למחייתה. אין לה אף אחד שדואג לה ותשומת הלב היחידה שהיא מקבלת היא מהסמורים שלה ולא מבני האדם.
על כתיבת התסריט הופקד ג'וליאן פורנט ("צוות ג'ונגל – כח הצלה 2") שגם מביים בקצביות ומצליח לסחוף את צופיו לאורך 89 הדקות של הסרט. התסריט מעניין, מקורי מכיל מסרים חינוכיים, מעצים כוח נשי וממשיך את הקו של השנים האחרונות בקולנוע. גיבורת הסרט מוצגת כנערת טום בוי נאה, שובבה, אינטליגנטית ומאוד אקטיבית שמצליחה להערים על כל הגברים הסובבים אותה למרות מעמדם הגבוה וכוחם הרב.סצנות האקשן וההרפתקאות עשויות טוב והסמורים הקטנים והחמודים משדרגים את רמת המתיקות שבסרט. חבל שהתסריט לא מספיק עקבי ומכיל סצנות ילדותיות מאוד שכוללות חשיפת גוף והליכה בתחתונים וגם עשיית צרכים בפומבי ומעיבות על הקו הרציני של הסרט שמכיל מסרים חשובים על אמונה עצמית, דבקות במטרה, כוח החברות, נאמנות והשכנת צדק. לכן לא ברור מי קהל היעד – זאטוטים או ילדים בוגרים יותר?. בנוסף, אין מספיק מידע על דמותה של פיל מה שיכול היה להוסיף לה נפח – אולי שומרים זאת לסרט ההמשך.
אולפני "TAT PRODUCTION", שסרטם הקודם "שכחו אותי בגלקסיה" נחל הצלחה, עשו עבודה יפה על אנימציית הסרט. למרות זאת, עבודתם עדין אינה משתווה לאולפני דיסני ופיקסאר ויש על מה לעבוד, במיוחד בסצנות האקשן הרבות. לעומת זאת, המוזיקה התקופתית הנפלאה של אוליבר קוזאק ("שכחו אותי בגלקסיה") משרה תחושה אותנטית של תקופת ימי הביניים. הליהוק הדיבובי בגרסה העברית מצוין. שחר קדוש שמגלמת את פיל מאוד אמינה ומרגשת, את גרוברט כבד המשקל והנדיב מגלם ברגישות אמנון וולף, גדי לוי נכנס לנעליו של טריסטן המרושע ויולי סקר משעשע כריגולן ודסטרדו ותורם לאנקדוטות ההומוריסטיות.מבין שלל סרטי הילדים שנוחתים עלינו עכשיו לחופש הגדול, זהו אחד הסרטים המרגשים, משעשעים שמכילים מסרים חשובים ומעצימים ששווה לצפות בהם. למרות שהסרט מיועד לקהל יעד של קטנטנים – גם הילדים הגדולים יותר ייהנו ממנו. הערה לסיום: חלק מהסצנות מכילות תוכן שעשוי להפחיד ילדים קטנטנים ולא מתאימות לילדים מתחת לגיל שבע.
בדיחה של ממלכה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נורית תגיל: 4326/08/2022 21:55:38
10/10אייקון ציון
הילדם נהנו מאוד וגם אני, סיפור מקסים עם אנימציה מרהיבה. ויש גם מסר יפה.
שם: יערה_הודגיל: 4421/07/2022 18:35:27
10/10אייקון ציון
היינו היום זוג הורים ושני ילדים בני 5 ו-8 וכולנו אהבנו מאוד את הסרט. האנימציה מרהיבה, סיפור מעניין עם הרבה הפתעות לכל אורכו, מסר יפה של דבקות במטרה. מהסרטים היותר טובים שצפינו בהם ביחד כל המשפחה בקולנוע.
שם: גיאגיל: 3521/07/2022 10:17:00
10/10אייקון ציון
סרט אדיר, מצחיק בלי רקע משעמם אחד, הייתי עם הילדים, לא הפסיקו לדבר עליו. לכו כמה שיותר מהר
קישורים
חץ בדיחה של ממלכה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט