למה זה מגיע לי 3 ביקורת סרט

Serial (Bad) Weddings 3 Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "למה זה מגיע לי 3":
"קאמבק מוצלח, קליל ומהנה במיוחד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Serial (Bad) Weddings 3
משחק כריסטיאן קלבייה, שנטל לובי, ארי אביטן, מהדי סדון במאי/ת פיליפ דה שברון  
קומדיה
ביקורת סרט ללמה זה מגיע לי 3 מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"קאמבק מוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה קורה כמכניסים למשפחה קתולית חתנים ממוצא יהודי, מוסלמי, אפריקאי ואסיאתי? בשנת 2014 יצאה הקומדיה הפרועה של פיליפ דה שברון "למה זה מגיע לי" שמחליטה לבחון את התחלת הבדיחה הזו בעזרת קלוד ורניי, בחור קתולי שהסיוט הכי גדול שלו מתגשם - הבנות שלו מתחתנות עם 4 גברים ואף אחד מהם אינו קתולי. השנה, במהלך מפתיע מאוד לאור העובדה שהסרט השני (2019) לא הצליח לעמוד ברף שהציב הסרט הראשון בסדרה, הקומדיה הצרפתית "למה זה מגיע לי 3" מחזירה את משפחת ורניי שכבר הספיקה להתרחב מאז שני הסרטים הקודמים, לסיבוב שלישי - וכמה טוב שהיא עושה את זה.אחרי שכבר למדו לקבל את אובדן התקווה בחתן קתולי ועדיין לומדים להסתדר עם ארבעת החתנים שגרים בקרבתם, קלוד (כריסטיאן קלבייה) ומארי (שנטל לובי) נאלצים הפעם ללמוד להתמודד עם אתגר חדש. לקראת יום הנישואים ה-40 של הזוג, מחליטות ארבע הבנות לערוך להם מסיבה שתכלול טקס נדרים מחודש עם הפתעה משפחתית – הן מחליטות להזמין את ההורים של כל אחד מהחתנים לכמה ימים בבית המשפחה בשינון ומאלצות את קלוד ומארי חסרי החשק להתמודד עם ההפתעה שהפילו עליהם.
המפגש בין הבוטות של קלוד להורים של ראשיד, דוד ושארל מבטיח לנו רצף אירועים מיוחדים ומשעשעים. אותו רצף אירועים ידחק את משפחת ורניי לקצה ויאפשר לנו לבחון ואפילו לקבל בצורה טובה יותר ביקורת על בעיות שנוגעות לנו כחברה מגוונת ומלאת תרבויות. הדבר המשמח בבשורה על סרט שלישי זו האפשרות לחקור דמויות נוספות שטרם זכו ליהנות מאור הזרקורים כמו האחות הציירת (אמלי קאן) או האמא שרוצה להרגיש שוב צעירה, כשלחייהן נכנס בחור גרמני שרמנטי שבמקרה גם מתעניין באמנות.הסיבה שהפרנצ'ייז הזה עדיין עובד גם כמעט עשור לאחר יציאתו, זה שבדומה לשאר הקומדיות הצרפתיות הוא מאוד מודע לעצמו ומרשה לו לצחוק על כל נושא חברתי אפשרי. אך באופן שמייחד אותו מהקומדיות האחרות, הוא מייצר לעצמו באמצעות ייצוג מגוון מעין "מעטפת הגנה" של פוליטיקלי קורקט, אחת כזו שתאפשר לו לגעת בכל נושא שהוא רק ירצה בתנאי שיירד על כולם מבלי לדלג או לרחם על אף אחד. במקרה של הסרט השלישי בסדרה, הבחירה בלהציג את כלל המשפחות מאפשרת ליוצרים למתוח את הגבולות אפילו יותר באמצעות קבוצה מייצגת גדולה יותר מכל תרבות. בעוד שיש סרטים בהם אמירות גזעניות וקיצוניות יגרמו לנו להתכווץ מחוסר נעימות על הכיסא, דווקא ב"למה זה מגיע לי", יש עיסוק ביצירת אטמוספירה שמאפשרת לקומדיה להיות כה קיצונית.
אותה הסביבה הבטוחה להומור הזה, מצליחה לעטוף את הבעיות הגדולות של העולם כשהיא מכניסה אותן לטריטוריה יומיומית המוכרת לכולנו בצורת משפחת ורנייה. היא מצליחה להציג ולצחוק על נושאים חברתיים, כלכליים ובעיקר פוליטיים כמו הסכסוך הישראלי - פלסטיני, באמצעות קלוד וארבעת החתנים שלו. כולם יכולים לזהות את עצמם במשפחה המטורללת הזו, אבל כישראלים יכול להיות שנהנה ממנה אפילו יותר. יש משהו בשילוב בין ההומור העצמי המוגזם לבין נושאים שאנחנו מכירים מהכותרות הקבועות בחדשות שלוקח את ההזדהות שלנו ומאפשר לנו ליהנות ממנה מבלי להרגיש אשמים, גם כאשר מוצגות התנהגויות קיצוניות ולעתים אפילו גזעניות.לצד כל השבחים, הסרט החדש של דה שברון אינו נקי מטעויות. לוקח הרבה מאוד זמן להומור להתניע ולהפוך מבדיחות פשוטות לרגעים שאכן יגרמו לנו לצחוק בדיוק כמו בסרט הראשון. עומס הדמויות לעתים גורם לו לחטוא ברצון להעמיס סיפורים שיצדיקו את ההופעה של כל אחת מהדמויות על המסך ללא צורך. דוגמה נהדרת לכך היא האב האלג'יראי שחלם להיות כוכב רוק וגורם לבן שלו להרגיש שהחלום התפספס באשמתו. אין ספק שזה נושא נהדר לחקור אבל לא כשזה קורה על רגל אחת בחמש הדקות האחרונות של הסרט.בעיה נוספת היא באזור הומור ספציפי אליו הסרט חוזר - הוצגו לנו על המסך 5 זוגות שונים מתרבויות שונות (ועוד לא התחלתי אפילו לדבר על הזוגות המעורבים) ובכולם אנחנו מגיעים לבדיחות הקבועות בהן "הבעל פישל ועכשיו האישה צריכה לתקן", אני מסכימה שזה נושא אוניברסלי אבל אפשר היה קצת לגוון מדי פעם. עם זאת, ייאמר לזכותו שגם כשהוא לוקח צעדים אחורה במקומות מסוימים, באחרים הוא דווקא מציג רעיונות פרוגרסיביים יותר על המסך כמו הקשר הרגשי בין שני חברים הכי טובים, מהלך שלחלוטין בולט בעולם של גבריות רעילה.

בסרט השלישי בסדרת "למה זה מגיע לי" ההתנגשות התרבותית מקבלת ממד חדש כאשר לכאוס מצטרפים אנשים בוגרים ומחוברים יותר לשורשים שלהם. למרות רגעי מעידה קלים, יש בו את הרוח הסטריאוטיפית המצחיקה והוא מלא בכלל רגעים גרוטסקיים וביזאריים עד כדי גיחוך. כשמקבלים את כל צורת ההומור הזו על המסך עלולים להיתקל בשוק מסוים, אבל אם נכנסים לקומדיה הצרפתית עם ידע ויכולת לזהות את עצמנו ולוקחים הכל בהומור, גם רגעים אלו יגרמו לכם להתגלגל מצחוק.
למה זה מגיע לי 3 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4110/12/2023 07:28:57
4/10אייקון ציון
יותר מדיי דמויות, יותר מדיי בלאגן בסרט אחד. בשלב מסוים הלכתי לאיבוד בסרט..
שם: דליהגיל: 5116/07/2023 23:11:42
10/10אייקון ציון
איך אני רואה את הסרט זה נותן לי רק את הטריילר
שם: עיריתגיל: 6123/12/2022 21:52:51
8/10אייקון ציון
סרט חמוד. עושה מצב רוח טוב.
קישורים
חץ למה זה מגיע לי 3 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט