ג'ון וויק 4 ביקורת סרט

John Wick 4 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'ון וויק 4":
"סצנות פעולה מרהיבות בסרט ארוך מדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר John Wick 4
משחק קיאנו ריבס, לורנס פישבורן, דוני ין, ביל סקארסגרד, הירויוקי סנאדה, שאמיר אנדרסון, לאנס רדיק, רינה סוויאמה, סקוט אדקינס, איאן מקשיין במאי/ת צ'אד סטהלסקי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לג'ון וויק 4 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סיום מכובד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הצפייה בסרט "ג'ון וויק" 4 מלווה במספר בשורות. בשורה ראשונה היא שמדובר בסרט האחרון כרגע לעלילותיו של ג'ון וויק. כמובן שאם הסרט יהיה שובר קופות גדול והוא יהפוך לסרט הכי מצליח בסדרה ,כפי שהתחזיות בהוליווד מצפות שיהיה, אנחנו עוד צפויים לסוגי המשכונים או קדימונים, או סרטים ממשפחת "ג'ון וויק" למיניהם. אחד כבר צולם ומחכה ליציאתו עוד השנה, "בלרינה" בכיכובה של אנה דה ארמס כמחסלת הפועלת תחת הנהגתה של אנג'ליקה יוסטון שחוסלה בסרט השלישי, שם נזכה לפגוש גם את קיאנו ריבס, איאן מקשיין ולאנס רדיק שנפטר לפני שבועיים. הבשורות הקצת פחות טובות בנוגע ל"בלרינה" - הבמאי שלו לן וייסמן הוא אחד מבמאי סרטי הפעולה הפחות מוצלחים הפועלים בהוליווד. לעומתו צ'אד סטהלסקי, הבמאי של סרטי "ג'ון וויק", הוא פעלולן ותיק ומוערך, שהיה הכפיל של קיאנו ריבס בסרטי "מטריקס". הוא הפך למתאם ובמאי פעלולים וכרגע הוא אחד מבמאי הפעולה הטובים ביותר הפועלים בהוליווד וגם בעולם.הבשורה השנייה היא ש"ג'ון וויק 4" מתעלה על שלושת הסרטים הקודמים מבחינת פעלולים. הוא עוצר נשימה. סצנות הפעולה עשויות ביד אמן, הכוריאוגרפיה במרביתן מרהיבת עין - אם זה קרב יריות ואגרופים בלב בכביש סואן בפריז, על מדרגות המובילות לסקרה-קר, במועדון עמוס בליינים שמשום מה לא נמלטים מהמקום וממשיכים לרקוד, בבית מלון מפואר באוסקה ביפן, בבניין גדול, מוזנח עמוס חדרים וקומות. אפקט הוואו של כל סצנות הפעולה בסרט הנוכחי הוא מהמרשימים והטובים ביותר של השנים האחרונות, מאז הסרט "הפשיטה" וההמשכון שלו.
אז מה הבעיה העיקרית של הסרט הנוכחי לעומת שלושת הקודמים? האורך. הסרט הראשון ארך 101 דקות, השני נמשך 122 דקות והשלישי 130 דקות. הסרט הרביעי נמשך 169 דקות, ואין לכך שום הצדקה. העלילה של הסרט שדופה בדיוק כמו העלילות בשלושת הסרטים הקודמים, הדמויות עמוקות ומורכבות כמו נייר דק. לא ברור למה אנחנו יושבים באולם הקולנוע במשך 169 דקות כאשר בין סצנת פעולה אחת לאחרת ישנם רגעים מתים רבים מדי, בעיקר בשל נוכחותו המעיקה של הרע התורן בגילומו ביל סקארסגארד שללא איפור הליצן מהסרט "זה" ועם מבטא צרפתי מביך הוא נראה כמו נער כאפות שלא היה שורד יום אחד בתיכון בישראל. הוא כנראה הרע הכי פחות מוצלח בסדרה.בעיה נוספת היא שסצנות הפעולה ארוכות, לעיתים ארוכות מדי, ובשל אורכן הן מאבדות מעוצמתן. נראה שהרצון של האולפן, הבמאי והכוכב לספק לקהל המעריצים אפוס אופראי אלים ומדמם גדול מהחיים, מתח את הגבולות של אורך הקרבות יתר על המידה. הפעם אל קיאנו ריבס מצטרפים שני שחקנים מוערכים, מוכרים ואהובים מז'אנר אמנויות הלחימה. כוכב סרטי אומנויות הלחימה הסיני, דוני ין, מגלם חבר עבר שהתעוור אך עדיין לוחם מאוד מיומן. ין הוא שחקן מספיק מוכשר ורב ותק כדי שדמות העיוור תיראה אמינה.
לצידם מככב גם הירויוקי סנדה היפני, מי שהתחיל הקריירה הקולנועית המרשימה שלו בגיל 5 בשנת 1965 ומאז השתתף במעל 100 סרטי קולנוע וטלוויזיה, מרביתם סרטי סמוראים. הוא הפך עם השנים גם לשחקן מבוקש בהוליווד (לאחרונה נצפה ב"רכבת הקליע") ומפגין בסרט מהיכולות הטכניות שרכש בשנים הרבות בהן הוא פועל. את בתו מגלמת כוכבת הפופ היפנית/בריטית הצעירה, רינה סאוואיאמה, עם מעל 400 מיליון האזנות לשיריה ומעל מיליון עוקבים באינסטגרם. כנראה מטרת הליהוק שלה היא להנגיש את הסרט לדור צעיר יותר ממעריצי קיאנו ריבס. שחקן צעיר נוסף שאמור להנגיש את הסרט לקהל אפרו-אמריקאי צעיר הוא שמייר אנדרסון, כוכב הסדרה "Invasion" באפל TV, המגלם מחסל עם כלב זאב נאמן המלווה אותו לכל מקום, ואנחנו יודעים כבר מהסרט הראשון שהסיבה היחידה שאנחנו יושבים וצופים בסרט רביעי בסדרה היא כי בסרט הראשון קבוצה של בריונים רוסים הרגו את הביגל הקטן שאשתו המנוחה של ג'ון וויק העניקה לו טרם מותה.מי היה מאמין שסרט פעולה קטן וכמעט עצמאי שנוצר בשנת 2014, בתקציב צנוע של 20 מיליון דולר עם מי שאז נחשב כוכב קולנוע שאבד עליו כלח, יהפוך לאחד מסדרות הפעולה האהובות ביותר של השנים האחרונות. אין ספק שהסרט הרביעי במספר מספק את החוויה הקולנועית המופרכת ביותר שיכולה להיות, עם סצנות הפעולה הקיצוניות, המגוחכות והבלתי הגיוניות ביותר בסדרת הסרטים. זה גם הסרט האלים ביותר בסדרה עם כמות הרוגים וגופות שבלתי ניתן לספור. זה גדול יותר, מופרע יותר, הסרט נע לו בקלילות ברחבי העולם - אם זה מדבריות מרוקו, יפן, ניו יורק, ברלין וכמובן פריז כי אם כבר לסיים, אז בסוף מדמם בעיר הרומנטית ביותר בעולם.אנחנו כבר יודעים שכל מי שבא במגע עם ג'ון וויק עלול לסיים את חייו ואנחנו גם יודעים שאחרי שלושה סרטים, סדרת סרטי "ג'ון וויק" היא מהמצליחות והרווחיות ביותר בעשור האחרון בהוליווד. עם סוף כל כך גדול, ולדאבוני גם ארוך יתר על המידה שמותח את גבולות הסבלנות, נראה שהסרט החדש עומד לשבור קופות בכל מדינה שוויק עתיד לנחות בה ולהוכיח שגיבורי על לא צריכים גלימות וטייץ צמודים. הם גם יכולים להיות רוצחים שכירים עם לב שבור ומספיקה להם חליפה אלגנטית חסינת כדורים, לדעת שלל סוגים של אמנויות לחימה, להשתמש בסכינים, חרבות ולירות בשלל כלי נשק שונים ובעיקר להיות בעלי נוכחות טבעית נוקשה אך רגישה ובעל מודעות עצמית גבוהה והומור, כמו כוכב הסדרה, קיאנו ריבס. ללא הנוכחות הכל כך ייחודית שלו, כנראה סדרת הסרטים הזאת לא היתה קיימת.
ג'ון וויק 4 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אברהמי איתןגיל: 5511/11/2023 00:40:41
8/10אייקון ציון
אקשן בכמויות סצינות מושקעות צילומים מרהיבים סרט חובק עולם.
שם: ilanashגיל: 4407/05/2023 10:27:25
7/10אייקון ציון
עוד סרט טוב לאוהבי ג''ון וויק. מלא אקשן ויריות לכל אורך הסרט.
שם: תומיגיל: 4729/04/2023 22:00:08
9/10אייקון ציון
מצויין מלא מלא אקשן טוב אפילו קצת ארוך… אך סיכום יפה ומפתיע לעיתים לסאגה הזאת נהניתי מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט