פרסומת

הרוח בטירה ביקורת סרט

The Canterville Ghost Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הרוח בטירה":
"עבודת הדיבוב של השחקנית נעמה שטרית משדרגת את הסרט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Canterville Ghost
משחק אליעזר וייס, ספיר דרמון, עדי ארד, שרון שחל,איתמר פוקס, אריאל לינדון, קובי ליקומרן, יורם יוספסברג, צחי כהן, נעמה שיטרית במאי/ת קים ברדון,רוברט צ'נדלר  
ילדים
ביקורת סרט להרוח בטירה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"דיבוב במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די36.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט האנימציה "הרוח בטירה", ששמו הלועזי הוא "הרוח מטירת קאנטרוויל", מתבסס על אחת הנובלות הקומיות סאטיריות הידועות של אוסקר ויילד. הנובלה שפורסמה בשנת 1887 מציגה לקוראים את רוחו של אציל אנגלי שרודפת משפחה אמריקנית (זוג שגרירים וארבעת ילדיהם) שמתגוררת בטירתו. האציל הוא לורד סימון דה קאנטרוויל, שלפי השמועות רצח את אשתו ואז נכלא והורעב בכלא. סימון מנסה להפחיד את המשפחה, כפי שהוא אמור לעשות לאור הקללה שהוטלה עליו. הוא עושה זאת באמצעים שונים אך בניגוד לעבר, ניסיונותיו כושלים כל פעם מחדש והוא חש מושפל.בנובלה של אוסקר ויילד הוא מתאר את הקשר שנרקם בין סיימון לבין בני המשפחה עם ביקורת על החברה ועל המעמדות, כיאה לווילד. גרסת האנימציה המדוברת מתבססת על המקור עם שינויים שמתבססים בין היתר על רוח התקופה העכשווית עם דגש על הרוח הפמיניסטית.
בסרט רוחו של סיימון מנסה להפחיד את המשפחה ולאחר שנכשלת היא יוצרת קשר עם וירג'יניה. השניים זוממים להפחיד את המשפחה, שכן וירג'יניה אינה מעוניינת לגור באנגליה. בניגוד להוריה שמחפשים לה שידוך, היא בכלל חולמת על הרפתקאות שהיא מחכה לעשות לבדה. עם הזמן השניים מתיידדים ווירג'יניה מוציאה את סיימון מבדידותו בת מאות השנים ותוך כדי מוצאת עצמה מתאהבת ברוזן צעיר ונאה. היא מנסה לעזור לסיימון לשבור את הקללה הרובצת עליו, אך מסתבכת בעצמה. הסוף כאמור טוב עם מוסר השכל חברתי חשוב ועם הברקה שמתאימה לרוח התקופה.גרסה זו אינה הגרסה הראשונה או היחידה שמתבססת על הספר. קדמו לה גרסאות קולנועיות שונות (הראשונה משנת 1944 בכיכובו של צ'ארלס לוטון), גרסאות טלוויזיוניות (אחת מהן בכיכובם של נב קמפבל ופטריק סטיוארט), מחזמר ואף סרט אנימציה סובייטי משנת 1970. אז מה קסמו של סיפור זה שזוכה לכל כך הרבה גרסאות? האם הרומנטיקה, הדרמטיות, האפלוליות או שאולי מוסר ההשכל? או שמא השילוב של ארבעת המרכיבים יחד שגורמים לסיפור הקדום להתעורר לחיים מחדש ולהקסים את קהל הצופים מחדש.
על התסריט מופקדים שלושה תסריטאים: קורי אדוורדס, גילס ניו ורוברט צ'אנדלר (ששיתפו פעולה יחדיו כתסריטאים בסרט "חג מולד מספר 1"). הם לוקחים את סיפור האגדה והופכים אותו עדכני ונגיש לתקופתנו. התסריט לא מעמיק והתחושה היא שהצד הרומנטי בסרט לא בא לידי ביטוי וכן שסיפורו של הדוכס קצת מפוספס.על בימוי הסרט מופקדים שניים: קים ברדון שזו עבודת הבימוי הראשונה שלה ורוברט צ'אנדלר (שבעיקר ביים סרטים דוקומנטריים אודות כוכבי מוזיקה). למרות שאין להם ניסיון רב נראה כי השילוב שלהם יחד פורה ואין ספק שנקודת מבט של במאי יחד עם במאית עוזרת בעיצוב הדמויות ובשילובן בקו הרומנטי. מכיוון שמדובר בסיפורים רומנטיים הילדים הצעירים מדי עשויים שלא להתחבר, כך שרצוי שגיל היעד של הילדים יהיה מעל 7. וכמו כן, ניתן היה להשקיע יותר ברמת האנימציה, שאינה מספיק מושקעת ביחס לסרטי אנימציה אחרים המציגים בקולנוע.הגרסה המדובבת עליה הופקד אולפן דיבוב NDG STUDIOS בבימויו של אלדד ירון עושה עבודה יפה בהנגשה לילדים. ספיר דרמון ("ליידי באג") מגלמת את אחת הדמויות הראשיות, וירג'יניה והיא מאוד אמינה, חביבה ומרגשת. קובי ליקורמן כדוכס הצעיר שמתאהב בווירג'יניה מצליח להקסים את הקהל וגם אליעזר וייס שמגלם את רוחו של סיימון מצוין. אבל מי שגנבה את אור הזרקורים היא המדבבת נעמה שטרית ("איפה אנה פרנק?"), שמגלמת את התפקיד של השכנה החטטנית שעוטה על עצמה חליפת מכסחת שדים ומנסה לתפוס את רוחות הרפאים. זהו תפקיד קטן אך פיקנטי והדיבוב של שטרית מפיח רוח צחוק ושטות בקו העלילתי. אין ספק, שטרית עושה מטעמים מדמות זו ועושה יופי של תפקיד.
הרוח בטירה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיריתגיל: 3828/09/2023 07:37:05
10/10אייקון ציון
הרפתקאה לכל המשפחה. סיפור על הסתגלות, התמודדות, אמון ועזרה לחבר
שם: נסיה יחיאגיל: 4111/09/2023 15:30:00
8/10אייקון ציון
סרט מקסים לכל המשפחה הבת שלי היתה מהופנטת רוצו לראות
קישורים
חץ הרוח בטירה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט