הלילה האחרון ביקורת סרט

Lultima notte di Amore Movie Review

תמונת כתברותם שרון על "הלילה האחרון":
"סרט מתח משובח בטעם של פעם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lultima notte di Amore
משחק פיירפרנצ'סקו פאבינו, לינדה גארידי, פרנצ'סקו די לאבה, מרטין פרצ'סקו מונטרו באז במאי/ת אנדריאה די סטפנו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להלילה האחרון מאת רותם שרון | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מותחן מצוין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע88.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בעולם של ימינו, בו הכל צפוי ואין כבר שום משקל או המון משמעות לאיכות – מגיע סרט המתח "הלילה האחרון", שיש בו הכל – משחק מופלא, צילום נהדר, פסקול מרשים, אווירה שמחזיקה אותך על הקצה ווייב כמו בסרטי המתח של שנות ה-80.סרטו של הבמאי האיטלקי אנדראה די סטפנו עוקב אחר פרנקו אמורה (פיירפרנצ'סקו פאבינו הנפלא), שוטר ותיק במשטרת מילאנו שאמור להשתחרר בעוד כשבוע מתפקידו לאחר 35 שנה במדים. אמורה, אדם רגיש מאין כמותו ושונה לגמרי מחבריו הקשוחים למקצוע, מתכנן את נאום הפרידה שלו, שבו הוא בורר כל מילה ומילה, באופן כזה שיצליח לתפוס את מה שהשירות במשטרה היווה עבורו במהלך חייו. אמורה הינו שוטר מוערך ואהוב, כפי שבא לידי ביטוי בהערכתה של חברתו ויויאנה (לינדה קרידי) וגם של חבריו לתחנה, שמזכירים לו שוב ושוב כי הוא ''לא ירה בנשקו האישי פעם אחת בכל שנותיו במשטרה''. המשפט הזה, אשר חוזר מספר פעמים במהלך הסרט, הוא למעשה נקודת המינוף שעוזרת להבין את רוחו ונפשו של אמורה, ולאן בדיוק מאורעות ''הלילה האחרון'' מובילים אותו.
בן דודה של ויויאנה, קוסימו (אנטוניו גרארדי), סוחר יהלומים רועש במיוחד, אותו אמורה מסיע מעסקה אחת לשנייה ברחובות מילאנו בשביל אקסטרה כסף מהצד – מפגיש בין השוטר ההגון לאיש עסקים סיני וזאת במטרה שאמורה יבצע עבורו עבודות אבטחה ביום שלאחר פרישתו. המשימה הראשונה, שנראית כמשימה פשוטה לביצוע ורווחית במיוחד, הופכת לסיוט מתמשך, שיהפוך את חייו של אמורה מן הקצה אל הקצה.אחרי הצפייה בסרט, מצאתי את עצמי מנסה לגלגל בראשי את רשימת סרטי המתח האחרונים מהם נהניתי כל כך בזמן האחרון. סרט מתח, בצורתו הטובה ביותר, לא חייב להפתיע, לתעתע או לגרום לצופה להרגיש מבוהל. עליו לגרום לו להרגיש שהוא עובר מסע זהה לזה של הדמות הראשית, להרגיש את הלחץ בחזה כהוא מרגיש כאשר הדברים מתחילים להתפורר, וכיצד הוא נדחק לפינה יחד איתו כשהאפשרויות שעומדות בפניו מצטמצמות מרגע לרגע. פאבינו, שכבר מזמן הפך לפנים של הקולנוע האיטלקי, עם משחקו ב"בוגד", "סובורה" ובכמה הפקות ענק אמריקאיות ("מלחמת העולם "Z ו-"RUSH"), לא צריך יותר מהבעות הפנים שלו והרגישות המופלאה שלו לחבריו ומכריו בשביל לגרום לך להחזיק עבורו אצבעות.
יש משהו משכר בביצוע הדבר הנכון. אולי זה לא תמיד הדבר הכי ''סקסי'' לעשות, ולעיתים זה מרגיש כמו עיקוף לא הגיוני בדרך – אך ככל שהדקות עוברות, אין ספק בכלל מה צריך אמורה לעשות במטרה להגיע להשלמה עם שדיו הפנימיים. אלו שסביבו חשים כי עצם היותו רגיש, משמע שהוא לא מוכן לסכן הכל במטרה להגן על קרוביו, אך כפי שאנחנו לומדים עם התפתחות העלילה, גם כשכל הסיכויים נגדך, תמיד יש אפשרות לצאת מהמבוך אליו נכנסת.דבר שחשוב לציין, וממחיש את גדולת היצירה – הוא פסקול הסרט המופלא, שהזכיר לי את סרטי המתח והאקשן של שנות ה-70 וה-80, דוגמת ''נשק קטלני'', כאלו שקידשו את האווירה סביב העלילה, ולא רק את העלילה עצמה. צילומי קו הרקיע של מילאנו, לצד הקצב שלוקח את הזמן והדיאלוגים הכנים של הדמויות, הופכים את "הלילה האחרון" לחוויה משכרת. מדובר גם אולי בהצלחה הגדולה והמרשימה ביותר עד כה של במאי הסרט די סטאפנו, שעד כה היה אחראי לסרטים בעלי פוטנציאל גדול שלא מומשו עד הסוף, כמו – "אסקובר" עם בניסיו דל טורו ו"המודיע" עם ג'ואל קינמן.
הלילה האחרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הצופה המדרגגיל: 3326/01/2024 12:40:41
7/10אייקון ציון
הסרט בסדר. יש מעט מדי אקשן והרבה דיבורים אבל הסרט די מותח.
שם: ישראלגיל: 7623/01/2024 18:00:09
9/10אייקון ציון
סרט פשע איטלקי המותח מתחילתו ועד סופו. פרנקו קצין משטרה במשטרת מילנו בעל ותק של 35 שנה מתוכנן לפרוש מהמשטרה. בלילה האחרון הוא ואשתו נסחפים להרפתקה מטורפת, המשנה אותו ואת משפחתו. סרט פשע מותח עם עלילה מתפתחת המבוים ומצולם היטב. מומלץ לראות.
שם: דן קירוגיל: 7418/01/2024 23:16:24
7/10אייקון ציון
תסריט שבחלקו עמום ולא ברור עד הסוף , מונע מהסרט להיות סרט מצויין. משחק טוב של הכוכב הראשי.
קישורים
חץ הלילה האחרון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט