פיוריוסה ביקורת סרט

Furiosa A Mad Max Saga Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פיוריוסה":
"עלילה שגרתית ושחקנים שהתפקידים פשוט לא מתאימים להם "
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Furiosa A Mad Max Saga
משחק אניה טיילור-ג'וי, כריס המסוורת', טום ברק, נתן ג'ונס במאי/ת ג'ורג' מילר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לפיוריוסה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקשן מרהיב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
מדד פופולריות
4.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די7.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ורג' מילר בן ה-79 חוזר אל סאגת "מקס הזועם", שהוא הגה מפרי מוחו הקודח לפני 45 שנה. הפרמיירה של הסרט הקודם "מקס הזועם: כביש הזעם" התקיימה בפסטיבל קאן בדיוק לפני 9 שנים, סרט שהיה חיזיון מטורף מהסוג שרק קולנוען משוגע יכול ליצור. קולנוע טוטאלי, יצירת מופת שאיבדה את הבלמים ודוהרת ב-220 קמ"ש לא רק על גבי המסך, אלא אל תוך האולם ומספקת את אחד מסרטי הפעולה הפנטסטיים המדהימים ביותר שנראו על גבי מסך הקולנוע. זו היתה חוויה קולנועית כל כך אינטנסיבית מהסיקוונס הראשון עד האחרון, אקסטראווגנזה שנמשכת 120 דקות שאין בה רגע אחד דל. אקשן כמעט ללא הפסקה, עם סצנות פעולה שלא משאירות לצופים אפילו רגע אחד לקחת נשימה כדי להתכונן למהלומה הויזואלית הבאה.גם השנה פסטיבל קאן הזמין את ג'ורג' מילר וצוות השחקנים של הסרט החמישי בסאגה לצעוד על השטיח האדום. הפעם הסרט הוא פריקוול החושף את סיפורה של גיבורת הסרט הקודם, פיוריוסה, דמותה הבלתי נשכחת של שרליז ת'רון. העלילה היא בעצם סיפור התבגרות בסביבה אפוקליפטית דיסטופית. פיוריוסה בת ה-9 נחטפת ממקום הולדתה המכונה "המקום הירוק", סוג של נווה מדבר עם עצי פירות, מים וחיות שבו מתגורר שבט שלא מתנהג כמו חיות האדם, אבל עדיין לוחמות ולוחמים אמיצים ששומרים בסוד על מיקומם כדי למנוע מכנופיות אלימות לחולל פרעות בכפר שלהם. פיוריוסה הילדה האמיצה מזהה כנופיית אופנוענים אלימה השוחטת סוס ומנסה לחבל באופנועים שלהם כדי שלא יוכלו לצאת מהאזור ולהפיץ את המידע על מקום הימצאו, אבל בסופו של דבר היא נחטפת על ידי הבוזזים ומגיעה לידיו של דמנטוס, המנהיג המעורער שלהם.
האם הסרט עומד בציפיות הגבוהות שהותיר אחריו הסרט הקודם? התשובה היא לא. הסרט איננו יצירת מופת, אבל הוא בהחלט מוצר קולנועי מבדר עם סצנות פעולה מסחררות. הסרט הקודם היה הרבה יותר מסרט פעולה. היה בו עומק רגשי מטלטל שהוסיף לו רבדים על רבדים. הסרט הנוכחי דווקא נשען יותר על דמויות ועל התסריט, אבל הולך לאיבוד. נתחיל עם דמנטוס בגילומו של כריס המסוורת'. נראה שמקור ההשראה של השחקן המגלם את תור ביקום של מארוול פחות נלקח מהיקום הקולנועי של סאגת "מקס הזועם" והרבה יותר מדמותו של הפיראט השיכור ג'ק ספארו מסרטי "שודדי הקאריביים". כריס המסוורת' המגלם את דמנטוס משתדל בשיא הכוח לספק לקהל הופעה גדולה מהחיים, כשגם ברגעים המטרידים והאלימים ביותר הוא לא באמת מפחיד אלא יותר קאמפי.את פיוריוסה הבוגרת מגלמת אחת הכוכבות העולות בהוליווד, אניה טיילור-ג'וי, הזכורה בעיקר מתפקידה במיני הסדרה המצליחה "גמביט המלכה" ובמותחן "התפריט". השחקנית הצעירה נופלת קורבן לליהוק שגוי. טיילור-ג'וי היא שחקנית טובה מאוד, היא כבר הוכיחה זאת בסרט הפריצה שלה "המכשפה". גם בסרט זה היא עושה את המיטב שהיא יכולה לעשות, אבל הנוכחות הקולנועית שלה נטולת עוצמות אגרסיביות וחספוס הנדרשים לתפקיד. מדובר בליהוק בעייתי שהעדיף את ניחוח הכוכבים ההוליוודי מאשר את השחקנים המתאימים לתפקידים הכל כך משמעותיים בסרט.
עוד בעיה היא התסריט עצמו. הסרט הקודם היה באופן יחסי נטול מונולוגים ודיאלוגים והעדיף את השפה הקולנועית מאשר שפת בני האדם. בסרט הנוכחי יש נוכחות כבדה למילה המדוברת. דמויות המשנה פטפטניות יתר על המידה. כמו כן גם דמותו של הרע המרכזי, דמנטוס, נהנית לדבר בפאתוס מוגזם יתר על המידה. אולי היה כאן ניסיון לבנות דמות של רשע מסוג אחר הנהוג בסרטי "מקס הזועם", אחד שיותר מזכיר את סרטי מארוול. הניסיון הזה נכשל לחלוטין משתי סיבות. הטקסט שהושם בפיו של המסוורת' הוא לא מהמשובחים שיש, ודווקא השתיקה היא כוח רב עוצמה. במקום לנצל את הכוח הקלאסי בשקט שממנו תתפרץ אלימות חסרת מעצורים כפי שעשו בסרט הקודם עם דמות הרשע המרכזי, אימורטל ג'ו, בסרט הנוכחי העדיפו שהרשע לא יפסיק לדבר את עצמו לדעת. נכון שהמעשים הנעשים בשמו מזוויעים, אך הוא לא מייצר את אותה הרתעה שהיתה בעבר לדמויות הרעים בסדרת הסרטים המדוברת וכך גם דמויות המשנה. אם יש משהו שלא אבד מהסרט הקודם הוא בימוי סצנות הפעולה המרהיבות. אי אפשר לקחת מג'ורג' מילר את הכישרון שלו לברוא עולם קולנועי מרהיב ועמוס ברעיונות. הוא בונה בקפידה סצנות פעולה מסחררות חושים שמצליחות בכל פעם להפתיע מחדש בקיצוניות וגם בווירטואוזיות עוצרת נשימה. כמו כוריאוגרפיה של אומנויות לחימה, רק עם כלי רכב שונים, כלי טייס משונים וכדורי רובים מתעופפים והכל בנופי המדבר הדיסטופי של היקום הקולנועי שמילר רקח במוחו. התוצאה מבחינה ויזואלית מסחררת לחלוטין. מדובר בעשייה קולנועית טכנית משובחת במיוחד שנדיר למצוא אותה בסרטי פעולה אחרים. הצפייה בסרט בקולנוע, ועדיף באולם ה-IMAX, עושה עם הסרט רק חסד.אם התסריט היה קצר יותר, אם בחירת השחקנים הראשיים לפרויקט היתה שונה, כנראה הסרט היה מצליח להתקרב אל רמתו של הסרט הקודם, אך הדבר לא קרה. ניתן להסתפק במוצר בידורי מרשים באורך מוגזם למדי של 148 דקות. את התמורה הכספית אתם תקבלו במלואה, רק אל תצפו לקבל יצירת מופת כמו הסרט הקודם בסדרה.
פיוריוסה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלוןגיל: 4731/05/2024 22:05:38
7/10אייקון ציון
סרט אקשן, ארוך מאוד. עלילה קצת רדודה. נחמד להעביר ערב. לא לצפות אם עייפים.
שם: nirגיל: 4631/05/2024 01:03:09
8/10אייקון ציון
סרט של 2.5 שעות שעוברות מהר, סצנות האקשן מצולמות היטב ועם נופים מדברים יפים. סרט שלא נותן לך הרבה רגעים ללא אקשן והעלילה לפעמים קצת מתישה , אבל סה"כ סרט כייפי והחוויה לצפות בimax מכפילה את החוויה. זה סרט לקולנוע !!! בדיעבד חבל שלא צפיתי שוב בסרט הקודם כי הרבה דברים מתחברים אליו וכמובן שהוא הוא לא עולה על הקודם. בכל מקרה, הנאה מובטחת.
שם: דודוגיל: 7328/05/2024 21:44:45
9/10אייקון ציון
תענוג של סרט פסקול מדהים למי שאוהב אופנועים ומכוניות סרט שאורך שעתיים וחצי והצטערתי שנגמר אקשן משובח
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Hemda2חמדהציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Great Escaper4הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס Borderlandsבורדרלנדס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט