ורוניקה גארין ביקורת סרט

Veronica Guerin Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ורוניקה גארין":
"לקייט בלאנשט מגיע אוסקר על תפקידה כעיתונאית האירית, ורוניקה גארין, שיצאה נגד מלכי הסמים של דבלין ושלמה על כך בחייה. יש סרטים שהשחקן הראשי עושה אותו ו"ורוניקה גארין" הוא סרט שכזה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Veronica Guerin
משחק קייט בלאנשט, ג'רארד מק סורלי, קיראן הינדס, ברנדה פריקר, דון וו'יקרלי במאי/ת ג'ואל שומאכר  
דרמה
ביקורת סרט לורוניקה גארין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לקייט בלאנשט מגיע אוסקר על תפקידה כעיתונאית האירית, ורוניקה גארין, שיצאה נגד מלכי הסמים של דבלין ושלמה על כך בחייה. יש סרטים שהשחקן הראשי עושה אותו ו"ורוניקה גארין" הוא סרט שכזה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ואל שומאכר , במאי די שבלוני ולא מעניין שעושה עבודות מקצועיות כמו "תא טלפון", "הלקוח", "עת להרוג" ועוד רבים, ממשיך גם בסרט זה לעשות עבודה מקצועית ויעילה מבחינה קולנועית שלא מעלה או מורידה מערכו של הסרט. למזלו הרב של שומאכר, קייט בלאנשט, מהשחקנית המוכשרות ביותר בהוליווד כיום, הסכימה לשאת על כתפיה את הפרויקט , ג'רי ברוקהיימר הריח רווח כלכלי וכך נוצר הסרט המספר את סיפורה של העיתונאית האמיצה והאינטנסיבית הזו.אמצע שנות התשעים, על כביש ראשי באמצע היום, אופנוע עוצר ליד מכונית ברמזור ואקדח נשלף - כך מתחיל הסרט "ורוניקה גארין". מיד מופיעה הכתובית "שנתיים קודם לכן" ומאותו הרגע הסרט מתאר את עבודתה הבלתי מתפשרת ואופייה האובססיבי משהו של גארין. אידיאליסטית שיצאה נגד האנשים המסוכנים ביותר בדבלין, בעלת אומץ לב וגבורה ששינו בסופו של דבר את פני אירלנד. עיתונאית מצטיינת שהפכה לאויב מספר אחת של העולם התחתון. עיתונאית שנלחמה יותר מכל פוליטיקאי ושוטר נגד בעיית הסמים ובמקביל ניסתה לנהל חיי משפחה תקינים עם בעל אוהב ובן מעריץ.
זהו סיפור על אומץ לב, על גיבורה מקומית שהפכה לסמל בינלאומי, סיפור בן זמננו שהפך למיתוס. בישראל לא אוהבים עיתונאים שכאלה, במיוחד הפוליטיקאים כי הם גם הפושעים הגדולים. בכלל עיתונאים בארץ מעדיפים לשבת באולפן החדשות ולהראות מרוצים מעצמם ואם זה אפשרי גם לעשות פרסומות לבנקים ולעבור על חוקי האתיקה.בקולנוע פחות מתעניינים בעיתונאים תוצרת ישראל ומעדיפים סיפורים על אדם אחד שיוצא חוצץ נגד אנשי פשע. אנשים אוהבים תכונות כמו דבקות במטרה, וורוניקה גארין היתה חדורת אמון במעשיה וביכולתה לגעת באנשים אפילו ברקובים שביניהם ולשנייה אחת היא לא חשבה לעשות פרסומת בשביל שרי אריסון או חברת ביטוח.
ג'רי ברוקהיימר (בחורים רעים 2, ארמגדון, שודדי הקאריביים) שרגיל לפוצץ מינימום חצי מהעולם בסרטיו מסתפק בהפקת סרט שיש בו חיסולים מינוריים. ג'ואל שומאכר במאי מקצועי ממשיך לעשות את עבודת הבמאי ביעילות ולספק סחורה הוליוודית צפויה, (מה זו הקריינות המזעזעת בסוף הסרט? לא יכול להיות שלברוקהיימר נגמר הכסף לכתוביות…). שימו לב להופעת האורח הקצרצרה והחביבה של קולין פארל, כפרחח צעיר המנסה להתחיל עם העיתונאית הרצינית.קייט בלאנשט מוכיחה שוב פעם שהיא אחת השחקניות הטובות ביותר כרגע בהוליווד, הגיע הזמן שהיא תזכה באוסקר, מגיע לה.
ורוניקה גארין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ben hakimגיל: 1730/07/2004 03:26:18
3/10אייקון ציון
ארוך, מייגע, אפרורי, מדכא, ולא מומלץ. רק מי שבאמת הכיר את העיתונאית, ורוניקה גארין, יהנה.
שם: Tal Ronגיל: 3112/12/2003 02:03:00
8/10אייקון ציון
A really strong drama. Cate is excelent as usual.
קישורים
חץ ורוניקה גארין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט