פרסומת

שלישיית בלוויל ביקורת סרט

The Triplets of Belleville Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שלישיית בלוויל":
"מי אמר שסרטים מצוירים מיועדים אך ורק לילדים ? סרט האנימציה הייחודי, "שלישיית בלוויל", מעניק לצופיו חוויה קולנועית מקורית, עשירה ומענגת."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Triplets of Belleville
משחק מישל שאוטו, ז'אן-קלוד דונדה, מייקל רובין, מוניקה וגאס במאי/ת סילביאן שומה  
ילדים
ביקורת סרט לשלישיית בלוויל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מי אמר שסרטים מצוירים מיועדים אך ורק לילדים ? סרט האנימציה הייחודי, "שלישיית בלוויל", מעניק לצופיו חוויה קולנועית מקורית, עשירה ומענגת."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא כמו הסרטים של אולפני דיסני, שממחזרים את עצמם עד כדי ייאוש (לא פלא שהם לפני סגירה), סרט האנימציה הראשון באורך מלא של סילביאן שומה הצרפתי הוא חגיגה קולנועית עשירה ברעיונות ויזואליים מקוריים, עלילה מטורפת לחלוטין ומוסיקה מבריקה.בעולם אקספרסיוניסטי די מדכא מגדלת מאדאם סוזה את נכדה צ'מפיון, ילד בודד, שחברו היחיד הוא כלבו ברונו. במאמץ לשמח את נכדה האהוב היא קונה לו אופניים. הרכיבה על האופניים מספקת לו את הרגעים המאושרים היחידים בחייו. ככול שהשנים עוברות, צ'מפיון גדל להיות רוכב אופניים מקצועי בתחרות הגדולה של טור דה פרנס. באמצע התחרות שני גברים מסתוריים בשחור חוטפים את צ'מפיון. מאדאם סוזה וכלבה הנאמן ברונו, יוצאים בעקבות הנכד החטוף. במסע זה הם יחצו את האוקיינוס, יגיעו לכרך הגדול הנקרא בלוויל ויפגשו את "שלישיית בלוויל" האגדית, שהעלו בשנות השלושים מופע מצליח בקברט והיום חיות בעוני וממשיכות לשיר כאשר מזדמן להן. ביחד הן יאבקו באנשי מאפיה רשעים וינסו למנוע מהם לבצע תוכנית שטנית.
הסרט היה מועמד השנה לפרס האוסקר והפסיד אותו ללהיט החביב, אך השבלוני, "מוצאים את נמו". מבחינת מקוריות, העולם של "שלישיית בלוויל" הוא אחד העולמות המורכבים ביותר שנראו על מסך הקולנוע. הסרט מושפע מכוכבי התרבות של שנות השלושים ומציג מחווה משעשעת לתיאטרון הוודוויל שפעל בתחילת המאה העשרים ורבים מכוכבי הסרט האילם צמחו בו, כמו צ'רלי צפלין, באסטר קיטון (אין ספק שדמותו של צ'מפיון היא שכפול שלו) ולמוסיקה של ג'וזפין בייקר. העיצוב האורבני של העיר בלוויל מזכיר באופן חשוד את ניו-יורק הזוהרת של שנות החמישים.הזוהר של העיר הגדולה מתנגד עם העולם האפרורי של שכונות המצוקה בשולי הכרך הגדול, שבו גורדי השחקים מטילים צל גדול על התושבים, הרכבות דוהרות בלי הפסקה, עוני ומצוקה בכל פינה חשוכה. עם זאת יש בסרט המון תקווה ואמונה. ניתן למצוא בו רגעים רבים של צחוק, הפתעה, חיוכים והמון אהבה.
לא פעם אפשר לשמוע אנשים מתלוננים שאם ראית סרט אחד, ראית את כולם. סרט כמו "שלישיית בלוויל" לא ראיתם, וזו הבטחה. מבחינת כותב שורות אלו זהו סרט האנימציה הטוב ביותר של השנה.
שלישיית בלוויל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4001/03/2014 22:51:53
8/10אייקון ציון
סרט באמת שונה ושופע דמיון, בטעם של פעם, עלילה הזויה ומצחיקה, אנימציה גרוטסקית. אין בו כמעט דיבורים מה שלפעמים מקשה קצת לעקוב אחר העלילה. הסבתא הזאת עושה דברים שלא תראו שום סבתא עושה.. בקיצור, מקסים.
שם: אבנר לורברבויםגיל: 3324/05/2004 12:00:21
8/10אייקון ציון
סרט מיוחד , מתוק והומורוסטי.יש גם עלילה מוזרה ומהפנטת כאחד. מומלץ.
שם: יוני ארוסיגיל: 2602/05/2004 01:01:00
10/10אייקון ציון
איזה סרט נפלא!!! סיפור מקסים ואנימציה כ"כ מיוחדת עם פתיחה שכולה מחווה לאנימציה של פעם מקס פליישר! דמויות גרוטסקיות, ציורים מדהימים....בקיצור מקסים!
קישורים
חץ שלישיית בלוויל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט