לקחת חיים ביקורת סרט

Taking Lives Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לקחת חיים":
"הסרט המושלם ללכת עם החבר'ה ולשחק תוך כדי במשחק "הרמז"."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Taking Lives
משחק אנג'לינה ג'ולי, איתן הוק, קיפר סאת'רלנד, אוליביה מרטינז, ג'ינה רנולדס, טצ'קי קאריו, ז'אן הוגו אנגלייד במאי/ת די.ג'יי. קרוזו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ללקחת חיים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הסרט המושלם ללכת עם החבר'ה ולשחק תוך כדי במשחק "הרמז"."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע5.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די70.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
למרות השבלוניות של "לקחת חיים" הוא מצליח לספק את הסחורה, מה שסרטים רבים אחרים מסוגו לא מצליחים לעשות מזה זמן רב. זאת הסיבה, כנראה, שכמות המותחנים שמופקים בהוליווד הלכה והצטמצמה בשנים האחרונות.אליאנה סקוט היא סוכנת מיוחדת של ה אף.בי.אי. היא משתמשת בשיטות בלתי קונבנציונליות ולא סומכת על שיטות בלוש מסורתיות בבואה לפתור תעלומות רצח. לכן משטרת מונטריאול זקוקה לעזרתה באופן דחוף כדי לעלות על זהותו של רוצח הנוהג כזיקית ובעצם לוקח את חייהם וזהותם של קורבנותיו. למרות התנגדות אחד הבלשים החוקרים את הפרשה, הסוכנת סקוט מצטרפת אל הצוות המחוזי. התנהגותה הקרירה ושיטות העבודה המוזרות שלה יוצרות מתח בינה לבין שאר הבלשים המקומיים. הבדידות בעיר הזרה והתיק המעוות גורמים לה לחפש קצת חום ואהבה. אליאנה מתחילה לפתח מערכת יחסים רומנטית עם ג'יימס קוסטה, העד היחיד שראה את הרוצח ומיועד להיות הקורבן הבא. עכשיו התיק הוא לא עוד יום בעבודה, אלא הופך לאישי באופן כואב.
הסרט מבוסס על רומן של מייקל פאי. את אליאנה מגלמת אחת השחקניות החושניות ביותר בקולנוע כיום, אנג'לינה ג'ולי, שגם בסרט זה שפתיה ושדיה מככבים לרוב. אית'ן הוק מגלם את ג'יימס קוסטה. צוות בינלאומי מרשים של שחקנים מופיע בתפקידי משנה, ביניהם: קיפר סאת'רלנד, אוליביה מרטינז, טצ'קי קאריו, ז'אן הוגו אנגלייד וג'ינה רנולדס הותיקה שלא יודעת לשחק רע.הבמאי די.גי קארוסו מנסה לעסוק בשאלות פילוסופיות ופסיכולוגיות כגון: "מי אנחנו ומה אנחנו חושבים שאנחנו עושים", שאלות של זהות, החלפת זהויות, ילדות אלימה, דחייה וניכור חברתי ועוד. החיסרון של הסרט שהוא לא מתיימר לרדת לעומקם של הנושאים ולהיות יותר ממה שהוא, ולכן לא נוצרים עוד רבדים שמעניקים עומק ואמינות. חבל.
למרות שאין בסרט טיפה אחת של עומק או פיתוח דמויות מדובר במותחן עשוי היטב עם אלמנטים של סרט אימה. יש בו מספיק ריגושים מצמררים ותפניות עלילתיות מפתיעות פחות או יותר. הבמאי רצה לבדר את הקהל והוא מספק את הסחורה. הסרט מצליח להחזיק את הצופים במתח עד הדקה האחרונה ואפילו להקפיץ אותו לעיתים קרובות. בקיצור מפחיד.הדבר שהכי עובד בתסריט הוא השינוי בתפקידים. אם בדרך כלל גבר מגלם את תפקיד הבלש המגן על העדה ולבסוף מתאהב בה, כאן הסוכנת סקוט הקשוחה מתאהבת בעד לרצח. מערכת היחסים הרומנטית ביניהם יוצרת מתח רומנטי בלתי צפוי בסרט שגדוש גם ככה במתח מהסוג הפחות זוהר. בהוליווד שלא מצטיינת בבניית דמויות נשיות חזקות, כיף לראות דמות נשית חזקה כמו אליאנה.הסרט צולם בעיר מונטריאול בעלת המראה אירופאי הקלאסי שבמחוז קוויבק, קנדה. חלק מהצילומים נערכו במהלך פסטיבל הג'ז הבינלאומי של מונטריאול. זיקוקי הדינור תוצרת הפסטיבל, לבוש מקורי של שוטרי העיר ושוטרים מקומיים שלוהקו לסרט כניצבים תורמים לאמינות הסרט. "לקחת חיים" הוא מותחן אימים מותח ומפחיד מהסוג שכיף לראות עם החבר'ה ותוך כדי לנחש מיהו הרוצח. מי שלא מנחש נכונה, מזמין אחר כך לבירה.
לקחת חיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נתיבותית=]גיל: 1628/10/2005 14:31:41
10/10אייקון ציון
סרט מה ליגהההההה!!! חובה לראות! אנגלינה=!>את?! באמת מלכה! ת=ו=ת=ח=י=ת עולם! סרט מ.ו.ש.ל.ם באמת..! אבל אין על סיפור אהבה בלתי נשכח!
שם: :) (:גיל: 1628/10/2005 14:27:51
10/10אייקון ציון
בואנה ס=ר=ט ת=ו=ת=ח=י! אין אין סרט פשוט מושלםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם!!! ומי שלא אהב?! סתם צפוני מחוברן! איןןןןןן פשוט סרט יפפפפפפפפה ומרגששש! אנגל'ינה=!>את[?!] מ=ל=כ=ה!
שם: B MANגיל: 1902/06/2004 00:32:56
2/10אייקון ציון
סרט דפוק, עלילה גרועה מאוד חוץ ממשחק טוב של ג'ולי אין מה לראות ת'סרט, בזבוז זמן!!! לא ממליץ אפילו ב-DVD. אין סיבה לראות!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט