להרוג את ביל – פרק 2 ביקורת סרט

Kill Bill – Vol. 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "להרוג את ביל – פרק 2":
"מבריק, סוחף ובלתי נשכח - שם את הפרק הראשון בכיס הקטן."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kill Bill – Vol. 2
משחק אומה תורמן, דייויד קאראדין, דאריל האנה, סמיואל ג'קסון, מייקל מדסן, צ'אי הו לו במאי/ת קוונטין טרנטינו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ללהרוג את ביל – פרק 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבריק, סוחף ובלתי נשכח - שם את הפרק הראשון בכיס הקטן."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע18.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם בסרט הראשון זכינו לקרנבל בלתי נפסק של אלימות וירטואוזית, מדממת ומנקרת עיניים, בסרט השני עדיין תקבלו את אותה אלימות פלוס סיפור ודמויות. בסרט השני מגיע טרנטינו לשיאו לא רק מבחינה טכנית אלא גם מבחינה תסריטאית. מה שהיה חסר למעריציו חובבי מונולוג "הביג מק", הם ימצאו בסרט הזה. מבחינה תסריטאית אנחנו למדים רבות על "הכלה", אצל מי למדה היא את אומנויות הלחימה, מה טיב מערכת היחסים שלה עם ביל, למה היא רצתה לעזוב את חבורת הנחשים, למה הם עשו לה את מה שהם עשו ביום חתונתה והאם זו בכלל היתה החתונה שלה. (תתכוננו להופעת אורח מפתיעה ומשעשעת). טרנטינו מפתח בצורה מרשימה את דמות "הכלה". בנוסף לכל בתסריט השנון ניתן למצוא שפע של מונולוגים ודיאלוגים מבריקים.ביצירה הקולנועית האולטימטיבית הזו, טרנטינו, האיש שאוהב קולנוע שמבקרי קולנוע לא אוהבים, מציג לקהל הרחב ז'אנרים קולנועיים נידחים משנות השבעים.
אם הפרק הראשון היה מושפע מסרטי הסמוראים, סרטי פעולה יפאנים עכשוויים וכמובן אנימציה יפאנית, בפרק השני הוא עדיין מושפע מאומנויות לחימה המגיעות מהמזרח, אך הפעם הוא מתייחס לסרטי אומנות הלחימה שצולמו בסין והונג קונג במהלך שנות השבעים. במחווה סגנונית זו מככב גורדון ליו, מי שהיה אחד הכוכבים הגדולים של הז'אנר.
מצד שני אפשר לראות התייחסות ישירה למערבונים האיטלקים, מה שנקרא "מערבוני ספגטי" והסרט מכיל מספר מנגינות של אניו מוריקונה שאחראי על המוסיקה במערבון הספגטי המפורסם בכל הזמנים, "הטוב, הרע והמכוער". גם הנוף המדברי והדמויות העלובות ותאבות הבצע מאפיינות את מערבוני הספגטי.
אחרי שבסרט הראשון "הכלה" המוכרת לנו גם כ"ממבה שחורה", חסלה את וורניטה גרין ואת או-רן אישי נותר לה לסגור חשבון עם אלי דרייבר (דריל האנה), שתומת העין המרושעת. באד (מייקל מדסן), אחיו של ביל, שחי בלב המדבר לבד, מכור לטיפה המרה ולמרות זאת עדיין מסוכן. וכמובן אחרון חביב, הוא ביל שמחזיק בבתה הקטנה של "הכלה" בלי שזו תהיה מודעת לקיומה.אם הסרט הראשון התבסס על אלימות מרשימה ובלתי נפסקת, בסרט זה אפשר למצוא מתח מסוג חדש, בין "הכלה" ל"ביל". שני מאהבים לשעבר, שני הורים בהווה, שני יריבים שכדי שאחד יוכל להמשיך לחיות השני חייב למות. הסרט הזה הוא מבט מפתיע לתוך מוחם וליבם של אנשים אלימים.
אומה טורמן מדהימה. היא אחת הדמויות הקולנועיות המסקרנות ביותר בתעשיית הקולנוע כיום. זהו הסרט הראשון שהיא נושאת על גבה. היא עושה זאת בצורה מעוררת הערצה. למרות שהיא נמצאת כל כך הרבה שנים בעסק היא עדיין לא הצליחה לזכות בתפקיד הראשי המיוחל ותמיד הפגינה קרירות כלפי המצלמה. טרנטינו לוקח את הקרירות הזו ויוצק לתוכה חום וכריזמה שאף פעם לא היו לה. היא מעולה.בסרט זה טרנטינו עושה קאמבק לשלושה שחקנים ולא אחד. אגב כולם עדיין עובדים בתעשיית הקולנוע אבל בתפקידים זניחים לחלוטין בסרטים עוד יותר זניחים. מייקל מדסן שמאז "כלבי השמורת" לא עשה תפקיד אחד ראוי, חוזר לעבוד עם טרנטינו וזה עושה לו רק טוב.
דריל האנה שהיתה אחת הכוכבות הלוהטות בתעשיית הקולנוע בשנות השמונים בזכות סרטים כגון: "בלייד ראנר", "ספלאש" ו"וול סטריט", הופכת לדיווה מטורפת כ"אלי דרייבר" הרצחנית.
דייויד קאראדין מי שהיה סמל סרטי אומנויות לחימה בשנות השבעים ומוכר בעיקר בזכות סדרת הטלוויזיה הקאלטית "קונג-פו" עושה כאן את הקאמבק הגדול ביותר, כ"ביל".טרנטינו האיש שאוהב קולנוע יותר מאמא שלו, יוצר בסרט זה חגיגה קולנועית שתיחקק בזיכרונכם לתקופה ארוכה.
להרוג את ביל – פרק 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1306/07/2016 16:48:05
8/10אייקון ציון
המשך מעולה !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מוכר וכיפי (כמו בראשון), האקשן מהפנט ופחות אלים מהראשון, הטוויסטים די מפתיעים והתסריט והעלילה בנויים היטב לאורך רוב הסרט אבל הדיאלוגים משעממים ומתמשכים, דבר שלא היה כלל בחלק הקודם. בקיצור, מומלץ !!!
שם: אלעד יצחקגיל: 1708/09/2004 20:03:30
9/10אייקון ציון
זה סרט של טרנטינו סרט חובה למי שראה את 1 פשוט מהמם
שם: טום ללסוןגיל: 1608/09/2004 14:17:50
7/10אייקון ציון
הסרט הראשון היה יותר טוב מבחינת הקרבות והאפקטים, בסרט השני היה יותר טוב מבחינת הסבר המקור של העלילה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט