לקחת חיים ביקורת סרט

Taking Lives Movie Review

תמונת כתבסער ורדי על "לקחת חיים":
""לקחת חיים", הוא מסוג המותחנים שראינו מיליון פעם אבל תמיד נשמח לחזור אליהם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Taking Lives
משחק אנג'לינה ג'ולי, איתן הוק, קיפר סאת'רלנד, אוליביה מרטינז, ג'ינה רנולדס, טצ'קי קאריו, ז'אן הוגו אנגלייד במאי/ת די.ג'יי. קרוזו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ללקחת חיים מאת סער ורדי
ציון המבקר
""לקחת חיים", הוא מסוג המותחנים שראינו מיליון פעם אבל תמיד נשמח לחזור אליהם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע5.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די70.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"לקחת חיים", סרטם החדש של אנג'לינה ג'ולי, איתן הוק, קיפר סאתרלנד (בתפקיד קצר מדי, לטעמי) ואוליביה מרטינז (ימ"מ – יחידת פריצה), הוא מסוג המותחנים הפסיכולוגיים האלו שכולנו ראינו בחיים שלנו כמה וכמה פעמים, אבל כמו שיר טוב או מאכל אהוב, תמיד נשמח לחזור אליהם (או לדומיהם) שוב ושוב... ושוב. ולא, לא בגלל המקוריות או החידוש והרענון, אלא דווקא בגלל אותו ריגוש ישן וטוב, הגם שהוא קצת צפוי מראש, שאנחנו תמיד יכולים לסמוך עליו שיעשה את העבודה כמו שצריך.סיפור הסרט סובב סביב איליאנה סקוט (אנג'לינה ג'ולי), סוכנת אף.בי.איי שמתמחה ביצירת פרופילים אישיותיים לרוצחים סדרתיים. סקוט אוהבת לעבוד לבד, ויש לה דרכים מאוד ייחודיות בכדי להשיג את מטרותיה המקצועיות. כששרשרת מסתורית של רציחות מתחילה להתרחש במונטריאול, קנדה, פונה מכר ותיק של סקוט מכוחות הביטחון המקומיים, ומבקש ממנה שתסייע לאנשיו בחקירה. נכנס לתמונה קוסטה (איתן הוק), צייר רגיש שמתגורר בעיר, שטוען שהוא הפריע לרוצח הסדרתי בעת ביצוע אחד ממעשיו, אבל מוכן לסייע לחקירה ולהעניק לסקוט איור שלו, בהסתמך על כישוריו האמנותיים. סקוט מתחברת לאופיו המתבודד של קוסטה, ובניגוד לרוב הסרטים, בהם הגבר נדרש להגן על הבחורה, פה מתרחשת לנגד עינינו תמונה הפוכה – סקוט תופסת במושכות ולוקחת על עצמה את ההגנה על קוסטה בעל הנפש השברירית, וכמובן שבין השניים גם נרקם סיפור אהבה. במקביל, מתגלה לצופים סיפורו של הרוצח. כשבמונטריאול חושדים שקוסטה עומד על הכוונת, נשלחים אנשי הביטחון לאבטחו ולהצילו, יחד עם סקוט.
עד כאן "לקחת חיים" הוא סרט מאוד תבניתי, והולך בעקבות סרטי רוצחים סדרתיים ידועים אחרים, ביניהם הקלאסיקות "שתיקת הכבשים" ו"קופיקאט" מהמחצית הראשונה של שנות התשעים. אפשר בקלות לראות איך גלגלי המחשבה הלכו בראש של הכותבים - שרשרת רציחות ייחודיות, גיבורה מעונה שמגיעה להציל את היום, קרבן מאוים... בואו נעשה מזה סרט! אבל, וברוח שנות האלפיים בהן הקולנוע אוהב להפתיע את הצופה ולכמעט כל מותחן שני יש איזשהו טוויסט חבוי וגלום בתוכו, גם כאן ישנן כמה הפתעות שצפויות להקפיץ לא מעט בעלי עצבים חלשים באולם החשוך, ולגרום לחיוך רחב על הפנים של מי שמכיר ואוהב את הז'אנר. בעיניי, לא מדובר בהפתעות מרעישות יתר על המידה, אולם הן בהחלט מעלות את רמתו של הסרט ומראות שנעשתה כאן עבודת מחשבה מעט יותר מעמיקה מהשבלונה הרגילה, מה שמרומם את הסרט במעט מיתר חבריו לז'אנר.למעשה, בנקודה זו ממש טמון היתרון הגדול של הסרט וגם החיסרון הגדול שלו במקביל. וזאת למה? היות ו"לקחת חיים" מצד אחד מנסה לשחק במגרש הגדולים, לרגש, להפתיע, ולהסעיר את הצופה הפשוט; אולם מצד שני, ובאותה נשימה בדיוק, הוא מצליח להיות צפוי להחריד עבור כל מי שמכיר את הז'אנר ומעריך את אחי הבכורים של "לקחת חיים". האמביוולנטיות הזו, הטמונה בלב קיומו של הסרט, הופכת אותו לאגוז מעט קשה לפיצוח, כשאתה בא לתת לו הערכה מסודרת. תשובות מגובשות וסופיות – בהמשך.
ברמת ההפקה, רואים שנעשה כאן ניסיון להרשים, והפעם אני יכול גם לומר בלב שלם שהם הצליחו. הבמאי די.ג'יי קרוזו יוצר אווירה אפלולית, חותך את התמונה ברגעי שיא מוצלחים, ומוביל את הצופה לפעימות לב מואצות מספר רב של פעמים לאורכו, וזה כבר הישג טוב בעיניי, לבמאי צעיר ויחסית חסר ניסיון קולנועי כשלו. לעומת הזוהר של ג'ולי, נראה ששאר השחקנים האחרים קצת מתעמעמים, אולם זה לא כל כך מפריע, נוכח משחקה הכל-כך כובש של הנ"ל. איתן הוק משכנע כצייר מעונה, אולם בשלב מסוים משחקו הופך להיות מעושה במעט ויוצר אנטי כלפי בן דמותו. אני לא יודע כמה זה מכוון או לא, אבל ללא ספק זוהי ירידה לעומת משחקו המצוין בסרטים כמו 'תקוות גדולות' ו'יום אימונים מסוכן'. אוליביה מרטינז עושה דמות חסרת עומק, בעיניי, אולם הופעתו על המסך גם ככה קצרה ולא משמעותית במיוחד. שימו לב למשחק המשובח להפליא של ג'ינה ראולנדס הותיקה, בדמות אימו של הרוצח.נו, ועכשיו כולם לשאול בקול גדול – איפה קיפר סאתרלנד? גיבור להיט הטלוויזיה הקאלטי '24' אמנם מופיע בשורת הקרדיטים בסרט, אולם קשה להגיד שאני מרוצה מהמשחק שלו, מהסיבה הפשוטה שפשוט לא רואים אותו מספיק על המסך. סאתרלנד משחק דמות חשוכה ומפתיעה, שמגיחה לעתים קצרות מדי לאורך העלילה, ומשאירה טעם גדול של עוד בפה. כרגיל, במספר המועט של הדקות בהן הוא נראה הוא משתלט על הפריים וסוחף נשימה, אולם זהו לא המינון הנכון שלל ג'ק באואר שרציתי לראות בסרט.בשורה התחתונה, "לקחת חיים" הוא מותחן טוב. עשוי כהלכה, פורט על הנימים הנכונים, ועלול להיות מתאבן מעניין למי שעדיין לא מכיר מבפנים החוצה את השטיקים ההוליוודיים הישנים. בשביל אלו שכן מכירים, עדיין שווה לצפות, ולו רק בשביל האווירה, הבימוי המצוין ואנג'לינה ג'ולי, שכל מילה נוספת אודותה מיותרת. נו, אז נכון שזו תהיה חוויה שסופה ידוע מראש, אבל בכל זאת, לא כל סרט חייב להפתיע ולהרעיש, וטוב שיש גם את אלו מפעם לפעם, כדי שנהנה מאיזה שד מוכר ולא מאיים באולם הקרוב לביתנו...
לקחת חיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נתיבותית=]גיל: 1628/10/2005 14:31:41
10/10אייקון ציון
סרט מה ליגהההההה!!! חובה לראות! אנגלינה=!>את?! באמת מלכה! ת=ו=ת=ח=י=ת עולם! סרט מ.ו.ש.ל.ם באמת..! אבל אין על סיפור אהבה בלתי נשכח!
שם: :) (:גיל: 1628/10/2005 14:27:51
10/10אייקון ציון
בואנה ס=ר=ט ת=ו=ת=ח=י! אין אין סרט פשוט מושלםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם!!! ומי שלא אהב?! סתם צפוני מחוברן! איןןןןןן פשוט סרט יפפפפפפפפה ומרגששש! אנגל'ינה=!>את[?!] מ=ל=כ=ה!
שם: B MANגיל: 1902/06/2004 00:32:56
2/10אייקון ציון
סרט דפוק, עלילה גרועה מאוד חוץ ממשחק טוב של ג'ולי אין מה לראות ת'סרט, בזבוז זמן!!! לא ממליץ אפילו ב-DVD. אין סיבה לראות!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט