הנרקוד? ביקורת סרט

Shall we Dance? Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הנרקוד?":
"הבטחה, אתם תצאו מהאולם עם חיוך בלב."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shall we Dance?
משחק ריצ'ארד גיר, סוזן סרנדון, ג'ניפר לופז, סטנלי טוצ'י, בובי קנווייל, מיה במאי/ת פיטר צ'לסום  
רומנטיקה
ביקורת סרט להנרקוד? מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הבטחה, אתם תצאו מהאולם עם חיוך בלב."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי שהספיק לקרוא ביקורות פרי עטי בעבר, יודע היטב שאני לא בדיוק מהמעריצים הנלהבים של הקומדיות הרומנטיות ההוליוודיות הקיטשיות, עוד יותר גרוע מכך אני לא סובל חידושים אמריקאים לסרטים זרים מוצלחים. מתוקף המקצוע מצאתי את עצמי נוסע בחוסר רצון להקרנה של הסרט "הנרקוד?" וכנגד כל הסיכויים: הפתעה, היה כיף ומרומם רוח.ג'ון קלארק הוא עורך דין אפרורי המתעסק בצוואות וירושות, הוא מנהל חיים שגרתיים ויבשים למדי עם אשתו האהובה ושני ילדיו המתבגרים. מדי ערב בדרך הביתה הוא מבחין באשה חושנית המביטה אל האופק מעבר לחלון הנמצא בסטודיו לריקודים סלוניים. ערב אחד הוא מחליט לרדת מהרכבת ולבדוק מי זו האישה המסתורית. להפתעתו הוא נרשם לשיעורי ריקוד ונחשף לעולם של תנועה, מוסיקה ותשוקה שהיו כל כך חסרים לו בחיי היום יום.
הסרט שרווי ברגעים מוסיקליים נפלאים, ריקודים והמון מצב רוח טוב עוסק למעשה בחייהם האפורים למדי של מרבית האנשים החיים בעולם המערבי, אנשים הקמים בבוקר, יוצאים לעבודה, חוזרים בערב הביתה, מתיישבים מול הטלוויזיה ונרדמים. חיים בזוגיות אבל כמעט לא באים במגע עם בת/בן הזוג, כי גם היא/הוא עובד/ת ובלילה פשוט אין לה/לו כוח לכלום. הסרט הוא על אנשים שמחפשים את עצמם, שרוצים להיות אמיתיים, רוצים לחיות. בדיוק כמו שמיכה שיטרית המלך כתב בשירו הנפלא: "מיליוני אנשים לבד ואם כבר לבד אז שיהיה בתנועה, שנתחמם, שלא נקפא, שלא נשתגע".שלושה שחקנים כל כך שונים זה מזה מופיעים בתפקידים הראשיים. ג'ניפר לופז מנסה לעשות שינוי תדמית ולהוכיח שהיא שחקנית איכותית והבמאי פיטר צ'לסום עושה בה שימוש חכם. הוא מנצל את החושניות ואת כשרון הריקוד שלה, ומצמצם את הטקסט שיוצא לה מהפה למינימום. לופז נראית מעולה בסרט ועושה את תפקידה הקטן בצורה טובה למדי. ריצ'ארד גיר ממשיך את הקו המוזיקלי שפצח איתו ב"שיקגו" ומפגין כאן כישרון הן כרקדן והן כשחקן קומי. הרגעים הדרמטיים שלו פחות מוצלחים ולא רק באשמתו אלא גם באשמת התסריט העילג. סוזן סרנדון השחקנית הטובה מבין השלושה נפלאה כהרגלה למרות שלפי דעתי, התפקיד הזה קטן עליה בכמה מידות.
כמובן שיש גם כמה שחקני משנה שגונבים את ההצגה. מרביתם פרצופים לא מוכרים אבל כאלה שכיף להכיר. נתחיל עם בובי קאנאוול שהופיע בסרט המקסים "אנשי התחנה" וגנב את ההצגה מ"וויל וגרייס" בתפקיד אורח מבריק כשוטר מבולבל, ממשיך להפגין גם בסרט זה כשרון קומי מופלא. ליסה אן וולטר כטיפוס הצבעוני ביותר בסרט מזכירה את בט מידלר בתקופה שהיתה כוכבת על. עומר בנסון מילר נפלא כאפרו-אמריקאי כבד גוף שחולם להיות רקדן טוב כדי שיוכל להתקרב אל רקדנית שאותה הוא מחבב. אנידה ג'ילט כוכבת סדרות טלוויזיה משנות השישים והשבעים שעושה כאן קאמבק. סטנלי טוצ'י שחקן דרמטי וקומי הוא המוכר שברשימה, בימים אלו אפשר לראותו מתבזה בסרט של שפילברג, "טרמינל".פיטר צ'לסום במאי בלתי נסבל בדרך כלל, מפתיע ומייצר מוצר הוליוודי יעיל המספק את הסחורה ומעבר לכך. שלא תבינו לא נכון, מי שמחפש תסריט חכם, חידושים, תגליות או מראה קצת חדשני, יכול לשכוח מזה. כן תמצאו מה שלא היה אף פעם בשום סרט שהוא ביים - המון אנרגיה. הסרט סוחף את הקהל לתוך עולמו ומספק בידור ראוי לחלוטין. הוא משכיח את צרות היום יום למשך 106 דקות והכול על רקע שלל סגנונות מוסיקליים מקפיצים."הנרקוד?" לא רק שואל שאלה הוא גם עונה עליה: "בטח שנרקוד". כשהסרט הסתיים חיוך טיפשי נמרח על שפתיי ופשוט רציתי לפצוח בריקוד לצלילי השיר הנודע מהסרט "המלך ואני" שעל שמו נקרא הסרט. בארה"ב יש מונח שנקרא Crowd Pleaser . הסרט הזה ממצה אותו עד הסוף.
הנרקוד? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: סשה פרוניןגיל: 1601/04/2005 14:24:58
8/10אייקון ציון
סרט מתוק,מצחיק,מרענן וקצבי. מומלץ
שם: יהודית לרמןגיל: 5512/03/2005 20:46:25
7/10אייקון ציון
'הנרקוד"-אין הרבה מה לומר מלבד סרט כיפי ללא יומרות גדולות. נחמד לניקוי ראש ,חביב נעים.לא סרט שנשאר ממנו משהו למחשבה מלבד כן, כאשר "בא" לנו משהו לעשות-אז לעשות בבחינת IT'S NOW OR NEVER ומדוע לא עכשיו?!
שם: רחל קורןגיל: 5026/01/2005 21:03:26
10/10אייקון ציון
סרט קליל חמוד ומהנה , שווה לראות יוצאים עם חיוך וטוב על הלב בסןף הסרט.רקדנים מעולים ,שחקנים יפים ומרתקים. שווה לראות.
קישורים
חץ הנרקוד? (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט