סהרה ביקורת סרט

Sahara Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סהרה":
"הרפתקה שכיף להעביר איתה שעתיים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sahara
משחק מתיו מקונוהי, פנלופה קרוז, סטיב זאן, למברט ווילסון, וויליאם ה. מייסי במאי/ת ברק אייזנר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לסהרה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הרפתקה שכיף להעביר איתה שעתיים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"סהרה" אינו סרט גדול למרות שהוא היה רוצה להיות, אבל הוא בהחלט סרט הרפתקאות ראוי ואחד הבודדים שראיתי בתקופה האחרונה שחלמו להיות אינדיאנה ג'ונס ואיכשהו הצליחו להוציא אותי מבסוט מכל העסק. אוצרות לא תמצאו בסרט הזה, גם לא כלים מיסטיים בעלי כוחות על, אבל כן יש בסוף המון מטילי זהב ואפילו קצת מודעות לאיכות הסביבה ולבעיית הרעב ששורר באפריקה.מתיו מקונוהי מגלם את דירק פיט, היסטוריון ומדען המחפש אחרי אוצרות בקרקעית האוקיינוס. בהתאם למסורת לגיבור, הוא מאוד מרוצה מעצמו ויש לו חיוך שובה, קסם אישי שופע וגוף מחוטב להפליא. פנלופה קרוז היא אווה חורס: רופאה מבריקה וספרדייה לוהטת שעובדת בארגון בריאות בינלאומי. הדוקטור חושדת שמגפה עומדת לפרוץ ולשנות את פני העולם. מפגש גורלי שבו דירק יציל את אווה גורם לשניים לצאת למסע רב סכנות והרפתקאות בלב סהרה, אולי המדבר הגדול והמסוכן ביותר בעולם.
זו כמובן רק ההתחלה מאחר והשניים יצטרכו להלחם נגד גנרל מרושע המתעלל בבני עמו ובתעשיין צרפתי שלא ממש אכפת לו לזהם את כל העולם וכל זה בלי עזרת ממשלת ארה"ב שמתמהמהת בקבלת החלטות. ב"סהרה" יש המון הומור ועל החלק הזה (מלבד החיוך של מתיו מקונוהי שלא נס משפתיו) אחראי סטיב זאן הזכור לטוב מהסרטים: "לעולם אל תשחקו עם זרים", "הפי טקסס", ו"חשיפה". הוא מגלם את שותפו האפרורי של דירק פיט שעל אף שהוא הרבה פחות חתיך יש לו אחלה הומור.הבעיה המרכזית שלא פוגעת בהנאה אבל בהחלט היתה יכולה לדחוף את הסרט קדימה היא מחסור עצום במקוריות ובהפתעות אמיתיות שיגרמו לו להפוך מסתם עוד סרט מבדר להרפתקה קולנועית אמיתית. לי לא הפריע לשבת באולם הקולנוע הנעים והקריר וליהנות מהשחקנים החתיכים והשזופים משתתפים במרדפים וקצת קרבות. אבל הלוקיישן דורש איזו הרפתקה קצת יותר גדולה מהחיים, משהו פנטסטי, סטייל "אינדיאנה ג'ונס" או "המומיה" - וזה פשוט לא מגיע. קצת מאכזב לאור ההשקעה הכלכלית העצומה בסרט – 130 מיליון דולר.
"סהרה" שכל כך רוצה להיות סרט הרפתקאות מתגלה בסופו של דבר כסרט פעולה עם ניחוח של אינדיאנה ג'ונס. המוצר הקולנועי הזה היה יכול להיות הרבה יותר מסעיר ולבסוף מסתפק במועט. הייתי רוצה לדעת לאן נעלם הכסף שנשפך על הסרט. בכל אופן את התשובה לא תמצאו על מסך הקולנוע. יחסית לסרט הרפתקאות עם תקציב מנופח, כמעט ואין ב"סהרה" אפקטים גדולים ומרשימים שהיו יכולים להדהיר אותו קדימה. ברק אייזנר, שלו זה סרט ביכורים, ביים מוצר הוליוודי מקצועי, שיכול לספק אנשים שסתם רוצים לבלות מול סרט קליל בלי הרבה מחשבה. גם זה מותר לפעמים.
סהרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יאנה אוקורוקובגיל: 1608/09/2005 15:15:10
8/10אייקון ציון
סרט חמוד מאוד ונורא מסכיר את "אוצר לאומי "
שם: נתן שטיבלברגגיל: 1402/09/2005 12:19:46
8/10אייקון ציון
הסרט לא מזכיר בכלל את אינדיאנה ג'ונס כי אין פנטסיה כמו שאפשר היה לצפות שיהיה.לעומת זאת יש כל מיני חידושים בקרבות ובהיתגנבויות שלא איתי בשום סרט אחר הסרט היה גם די מצחיק והנופים ממש מגניבים אבל הסוף של הסרט פשוט לא טוב לא משנה איך תסתכלו אליו אז רק שתדעו שכניראה תהנו ב90 אחוז מהסרט והסוף פשוט יהרוס הכול
שם: רונן לויגיל: 2425/08/2005 07:37:43
9/10אייקון ציון
אחלה סרט! סרט משעשע ומבדר לכל הגילאים! סרט הרפתקאות ברחבי אפריקה.
קישורים
חץ סהרה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט