רוקדת בחשיכה ביקורת סרט

Dancer In The Dark Movie Review

תמונת כתבגיל על "רוקדת בחשיכה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dancer In The Dark
משחק ביורק, קתרין דנב, דיוויד מורס, ג'ואל גריי במאי/ת לארס פון טרייר  
דרמה
ביקורת סרט לרוקדת בחשיכה מאת גיל
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפעם הבובולינה הקטנה שלי הזכירה לי טוב מאד למה נפרדנו, אז מה אם היא קיבלה, האם זה נותן לה לגיטימציה להפוך ממלאכית קטנה לשטן רשע?נעזוב את הבעיות שלי וניגש לסרט. שוב מצליח לארס פון טרייר הגאון התורן של הקולנוע לזעזע,... סלמה(ביורק) אם חד הורית מהגרת עם בנה מצ'כיה לארץ עם האפשרויות הבלתי מוגבלות – ארה"ב. סלמה סובלת ממחלה תורשתית הגורמת לעוורון, ונלחמת לחסוך מספיק כסף על מנת לאפשר לבנה לעבור ניתוח אשר יימנע ממנו את העוורון הבלתי נמנע. היא עובדת במפעל שם שומרת עליה חברתה הטובה ( קתרין דנב). סלמה אוהבת מחזות זמר, ומוצאת שם את ניחומיה, כך בעזרת הצלילים סביבה (רעש מכונות, שקשוק רכבת ועוד) היא מתחברת לעולמות הזויים המאפשרים לה להמצא בתוך המחזמר הפרטי שלה. כאשר כל חלומותיה מתגשמים, היא מצליחה לחסוך מספיק עבור הניתוח של בנה , ומקבלת תפקיד ראשי בהצגת חובבים המעלה את צלילי המוסיקה. בדיוק אז קורה הגרוע מכל... הסצנה האחרונה היא הסצנה הכי סוחטת דמעות שזכורה לי, כל הצופים בלי יוצא מהכלל (כולל אותי) הוציאו את הממחטות לנגב את הדמעות, חלקם היו עסוקים בנסיון נואש להשתיק את הבכי.
פון טרייר באמת במאי מיוחד המחבר צילום דוקומנטרי לצילום של 100 מצלמות בסצנות ראוותניות. קתרין דנב מצויינת ומדהימה כתמיד, וטרייר הצליח להוציא מביורק את תפקיד חייה (שלבסוף הביא אותה לאישפוז). לאחר צפיה בביורק בסרט לא ברור מדוע לא נבחרה לשחקנית השנה באוסקר, עם זאת אני מניח שמצאה נחמה בקבלת פרס גלובוס הזהב. השירים בסרט, שהינם שילוב של טקסטים של טרייר, לחן של ביורק וקולה הייחודי, הופכים יצירה זו למאוד מיוחדת.בסוף הסרט, בובלינה התעצבנה שלא היתה הפסקה במהלך הסרט לעישון סיגריה, אכלנו פלאפל שבעיני היה טעים אך בעיני הבובולינה היה הגרוע שאכלה בחייה. ולמרות כל הצרות אני עדיין אוהב את הבובולינה הקטנה שלי.
רוקדת בחשיכה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רויטל כהןגיל: 2506/06/2006 01:01:59
6/10אייקון ציון
המליצו לי על הסרט בחום ו...ראיתי והתאכזבתי. הצילום גרוע, העלילה לא כל כך ברורה מההתחלה.הסרט מקבל תפנית מהאמצע ואז בבת אחת יש מתח ותפניות חדות- לא מאוזן. הסוף מאכזב.
שם: Dotian Mגיל: 1701/09/2002 22:15:07
10/10אייקון ציון
סרט מדהים, מענין, יפהפה, מרגש בצורה בלתי רגילה. מהפנט, שירים יפים ומרטטים. ביורק בהופעה יפה, משק יפה וריאליסטי. צילום יפה, מאוד אמנותי. חייבים לראות! You havn't seen it all if you havn't seen that one!
שם: גל שטראוסגיל: 10/02/2002 02:28:19
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הכי טובים שראיתי אי פעם. סרט שריגש אותי עד עמקי נשמתי, אי אפשר לא לבכות שרואים את הסרט והמשחק המדהים של ביורק (שלא טובה רק בתור זמרת). והכי חשוב, You don't need eyes to see...
קישורים
חץ רוקדת בחשיכה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט