פרחים שבורים ביקורת סרט

Broken Flowers Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פרחים שבורים":
"מרגש, עצוב ומצחיק – מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Broken Flowers
משחק ביל מאריי, ג'פרי רייט, שרון סטון, טילדה סווינטון, ז'ולי דלפי, ג'סיקה לנג, קלואי סביני, פרנסיס קונרוי במאי/ת ג'ים גרמוש  
קומדיה
ביקורת סרט לפרחים שבורים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרגש, עצוב ומצחיק – מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסוף הסרט "פרחים שבורים" ישנו קלוז אפ על פניו של ביל מאריי, קלוז אפ מהול בעצב והחמצה. השוט הזה כל כך מרגש שלא היה אכפת לי להיות הבן האבוד שלו. ביל מאריי מצליח להימנע מכל הקלישאות האפשריות ונותן את ההופעה האנושית והמרגשת ביותר לאורך הקריירה הארוכה שלו. התפקיד הייחודי בסרט זה ממשיך סדרת דמויות בסרטים יוצאי דופן, כמו "ראשמור", "אבודים בטוקיו", "עמוק במים" ו"קפה וסיגריות". "פרחים שבורים" מסמל את השיא החדש בקריירה האלטרנטיבית שפיתח מאריי אצל במאים עצמאיים ואיכותיים. למאריי כבר מזמן מגיע אוסקר ואם השנה הוא לא יקבל אותו, לפי דעתי יהיה צריך לעמיד לדין את חברי האקדמיה."פרחים שבורים" לא רק מסמל שיא קולנועי עבור מאריי, הוא גם מהווה בשלות קולנועית ביצירתו של הבמאי העצמאי והאלטרנטיבי ג'ים ג'רמוש. עם כל אהבתי לסרטיו של ג'רמוש, יצירתו תמיד נראתה לי כייפית, שרוטה, מרתקת ובאותה עת בעייתית ובעיקר סובלת מחוסר בשלות רגשית. "פרחים שבורים" מציג לפנינו יוצר בוגר ומהורהר יותר מתמיד, מה שהופך את הדרמה הקומית המינימליסטית והאבסורדית הזו לסרטו הטוב ביותר של ג'רמוש וכנראה גם לסרט האישי ביותר שיצר אי פעם.
העלילה עוקבת אחרי ד'ון ג'ונסטון, דון ז'ואן מזדקן שאינו מצליח להתמיד במערכות יחסים ארוכות. חברתו הצעירה נוטשת אותו ודון מחליט להמשיך בשגרת יומו. מכתב שנשלח אליו ממאהבת אנונימית מבשר לו שלפני 19 שנים הוא הכניס להריון את אחת מבנות זוגו ועכשיו יש לו בן שעשוי להיות בדרכו אליו. חברו הקרוב ווינסטון, איש משפחה אוהב ובלש חובב, משכנע את דון לצאת למסע שבו הוא מנסה להתחקות אחרי עקבותיהן של הנשים שעמן היו לו מערכות יחסים בעבר.דון אף פעם לא חשב על העבר שלו, הוא גם לא חושב על העתיד, הוא תמיד חי את ההווה. אבל הדרך שבה הוא עושה זאת היא סטטית, ריקה, אין בה חום או אהבה. יש לו חברה שרוצה להיות נאהבת אבל מרגישה כמו פילגש. גם כשהוא מדבר עם בת הזוג או עם החבר הנאמן נראה כאילו דון תמיד לבד, בודד במערכה. הוא אפילו לא מנסה להעלות על פני השטח את המחשבות והרגשות שלו. הוא פשוט יושב על הספה, מקשיב למוסיקה מדכאת ולא מנסה להתחיל לחיות את החיים. הוא לא מהרהר בכל בנות הזוג שהיו לו בעבר ובהחלט לא חושב מה יקרה כאשר הוא יזדקן.
המכתב המסתורי שהוא מקבל פותח אצל דון תיבת פנדורה שמכילה בעיקר השתוקקות למשהו שחסר לו ולמרות שדון מסרב להאמין לרגשות שלו, הוא חש ייאוש גדול שהולך ומתעצם ככול שהסרט מתקדם. הוא מבין שהבחירות השונות שעשה במהלך חייו, ההנאה מסיפוקים מיידים וקשרים בלתי מחייבים גרמו לו להשתוקק לדברים שבהם הוא זלזל: משפחה, אשה אוהבת וילדים. עכשיו כאשר האופציה הזו קיימת היא אוכלת את דון מבפנים שרק מחכה לרגע שבו יוכל לשבת עם אותו בן מסתורי ולנהל איתו שיחה פילוסופית בריאה. הוא משתוקק לאשה אוהבת בבית. זו הפעם הראשונה שהוא מבין שהוא פשוט לא רוצה להיות לבד.ההצלחה העצומה של "פרחים שבורים" נובעת מהכישרון של ג'רמוש לגעת בנקודה הכי אינטימית והכי כואבת שכל אדם יכול להזדהות איתה וזה החשש למות בודד וערירי. הרצון להיות שייך לתא משפחתי. התסריט החכם של ג'רמוש, הבימוי המדויק והמשחק המעולה של ביל מאריי, שרון סטון, פרנסס קונרוי, ג'סיקה לאנג, טילדה סווינטון, ג'ולי דלפי, קלואי סוויני, מארק ובר וג'פרי רייט שמבריק בתפקיד ווינסטון השכן חובב פרשיות הבילוש, הופכים את הסרט לאחת היצירות הקולנועיות השלמות והמושלמות שראיתי השנה על המסך הגדול.
פרחים שבורים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3718/02/2013 20:21:34
6/10אייקון ציון
Broken Flowers בחור שאינו מצליח להתמיד במערכות יחסים,נזרק על ידי חברתו האחרונה,מקבל בדואר מכתב ורוד המודיע לו כי לפני 19 שנים נולד לו בן,הוא מחליט לצאת למסע חיפושים בעקבות הבן והאם המסתורית...ביל מאריי משחק טוב ומודא שגם צחקתי פעמיים בסרט אבל בגדול הסרט הזה פשוט היה משעמם.
שם: גילעדגיל: 3121/02/2009 19:49:48
5/10אייקון ציון
סרט סתמי. הקצב של הסרט איטי להחריד ומרדים. ברור שהסטטיות של הסרט באה לבטא את האפרוריות בחיים הריקניים והעצובים של הגיבור. אך עדיין אין הצדקה להקדיש לכך כל דקה (ארוכה) מהסרט. העלילה איננה ממריאה ומתפתחת לשום דבר משמעותי או לכזה שיכול לפתות את הצופה להישאר עירני. הביקורת של האתר מהללת בעיקר את המשחק של מארי, אך גם אם נסכים שהשחקן הטוב הזה נותן כאן תפקיד אופי בינוני פלוס, עדיין הבימוי של הסרט מדרדר אותו יותר מדי בכדי שיכולת המשחק של מארי (וגם של האחרים) יוכלו לפצות על כך. בדיעבד, אני מופתע ששרדתי את הסרט עד סופו אך בראייה לאחור אני יכול לחשוב על לא מעט דברים שיכולתי לעשות בזמן הזה במקום . . .
שם: אורלי חלאביגיל: 2914/04/2006 09:10:39
2/10אייקון ציון
סרט על הפנים. אין עלילה. אין דמויות מעניינות ואין וף מעניין . שעמום מוחלט.
קישורים
חץ פרחים שבורים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט