פרסומת

צ'יקן ליטל ביקורת סרט

Chicken Little Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צ'יקן ליטל":
"עוף שרוף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Chicken Little
משחק זאק בראף, ג'ואן קיוזק, גארי מרשל, קתרין אוהרה, סטיב זאן, פטריק סטיוארט, אדם ווסט במאי/ת מרק דינדל  
ילדים
ביקורת סרט לצ'יקן ליטל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עוף שרוף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע13.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האם אפשר לקרוא למוצר הצריכה המסחרי החדש ונטול הרגש מבית המדרש של אולפני דיסני סרט? אני בספק גדול מאוד. בעידן שבו אולפנים מייצרים סרטי אנימציה שבהם התסריטים מושקעים לפחות כמו האנימציה עצמה, אולפני דיסני כושלים במשימתם, שהיא להוכיח שהם מסוגלים לספק את הסחורה גם בלי הכישרון שעומד מאחורי חברת "פיקסאר". אז מבחינה היסטורית זה המוצר הראשון שדיסני מפיקה באופן עצמאי באנימציה ממוחשבת, זהו גם מוצר האנימציה הרע ביותר שראיתי השנה."פיקסאר", שברזומה שלה נמצאים סרטים כגון: "צעצוע של סיפור", "למצוא את נמו" ו"משפחת סופר על", נמצאת בתהליכי הפרדות מדיסני המפיצה את הסרטים שלה ועושה ככול הנראה בשכל. הם בהחלט לא זקוקים לגוף שעומד בגאון מאחורי המוצר השפל שנקרא "צ'יקן ליטל". התסריט שנכתב על ידי שלושה גברים בוגרים מזכיר במקרה הטוב קשקוש של צבעי פסטל שנוצר על ידי זאטוט בן שנתיים. אסופת בדיחות חלציים, קטעים מוסיקליים קיטשיים ונדושים, שימוש בלהיטי פופ משומשים, ולמרות שהאנימציה לעין שלא מבינה עניין נראית מרשימה, הדמויות נראות דוחות וסטריאוטיפיות באופן מעורר השתאות.
זהו מוצר שהורים צריכים להחרים ולאסור על ילדיהם לצפות בו. מוצר שמעביר מסרים רוויים בשטנה כלפי כל מי שנראה אחרת מהנורמה החברתית הקיימת: נמוכים, מכוערים, אילמים, שמנים או הומואים. הגיבור נמוך קומה מה שלא מפריע לצחוק על קומתו בכל הזדמנות. אפילו אביו מזלזל בו בלי הפסקה ואיננו מאמין לשום מילה שיוצאת לו מהפה. עד שהשינוי המיוחל מגיע כבר מאוחר מדי והילד שיצפה בסרט ידע שההורים שלו פשוט לא מאמינים למה שהוא מספר. הוא גם ילמד שזה בסדר לצחוק על כל מי שלא נראה כמוהו כי לא מספיק שהגיבור נמוך ושקרן חבריו לא הרבה יותר טובים.גם הפעם לפי המסורת המעוותת של אולפני דיסני מדובר במשפחה חד הורית. למה? זה לא מוסבר במהלך הצפייה, האם פשוט מתה ואנחנו יודעים שהיא היתה מאוד נחמדה אבל מעבר לזה אין לנו מושג. בטח נוכל למצוא אותה באחד מהדוכנים של "קנטקי פרייד צ'יקן". בכל מקרה היעדרות האם מהמוצר – לא הופכת אותו באופן אוטומטי ל"במבי" אפילו לא ל"לילו וסטיץ'".
העלילה עוקבת אחרי אפרוח נודניק למדי שגורם למהומה גדולה אחרי שהוא טוען כי השמיים עומדים ליפול. לא מספיק שהוא נמוך קומה כולם טוענים שהוא שקרן כפייתי ורק הצטרפות לסמל סטאטוס אמריקאי כמו קבוצת בייסבול מקומית וזכייה במשחק גורמים לאביו ולתושבי העיר להתייחס אליו בכבוד הראוי. אבל אז שוב פעם יפלו עליו השמיים והוא יכנס לפאניקה שתגרום לתושבי העיר ואביו לזלזל בו בשנית. הם רק לא יודעים שחייזרים אימתניים באמת מרחפים מעל העיר שלהם.הצרה המרכזית היא שהסרט מורכב לא מתסריט אלא מבדיחות מצבים המזכירות סיטקומים רעים שהעונה שלהם אף פעם לא שודרה במלואה. כמו כן ישנם שני שירים קיטשיים, דביקים וכמובן מקוריים כי באולפני דיסני בטוחים שסרט אנימציה בלי שיר דוחה של איזה זמר בורגני משמים זה לא סרט. בנוסף לכל זה הסרט מוצף בלהיטי דיסקו שבאופן אוטומטי משויכים לקהילה ההומו/לסבית. אין בזה שום דבר רע הבעיה היא שהשירים הללו נשחקו במאות סרטים אחרים ולא רק זה השימוש בהם מריח מהומופוביה במיוחד כאשר בוחנים את הדמויות שאוהבות אותם בסרט ואת דרך הצגתם."צ'יקן ליטל" הוא לא סרט קולנוע. במקרה הטוב הוא מוצר צריכה נצלני, מקומם, לא מצחיק, לא מקורי, ואפילו די דוחה. ככול שהזמן עובר אני חש צמרמורת לאור הצלחת מסע יחסי הציבור המאסיבי שדיסני השקיעו בו עשרות מיליוני דולרים. הסרט הוא להיט עצום בארה"ב וכבר הכניס מעל למאה מיליון דולר ובטח גם בישראל אתם תרוצו לראות אותו. אז רק שתדעו: זהו סרט לילדים קטנים שההורים שלהם רוצים שהם יגדלו להיות שונאי אדם וגזענים. לשאר בני האנוש השפויים מומלץ להתרחק ממנו כמו מאש.
צ'יקן ליטל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוניגיל: 3813/12/2015 21:30:19
5/10אייקון ציון
הייתי עם שתי בנותיי בת 4 ובת 7+. הזדעזעתי מהרמה של הסרט. סרט אלים שבבסיסו אלימות פיזית - הרבה סצנות של קרבות תרנגולים, אלימות מילולית, הימורים וסקסיזם (למה בסרט ילדים הדמות שמכריזה על מספר סיבוב היא אישה שהחזה שלה המכוסה בחזיה בלבד קופץ על כל המסך???). אמנם מדברים על ערכים כאמונה בעצמך, התמדה ועיקשות בדרך למטרה אבל למה באמצעים כאלו.. ?? לא הייתה שום התרגשות ו/או הזדהות עם אף דמות מצדי או מצד הילדות. לא באמת מעניין ולא ממליצה - לפחות לא לגילאים אלו.
שם: שחר גרוסגולדגיל: 1209/08/2007 16:40:51
10/10אייקון ציון
סרט ממש יפה. מצחיק ומשעשע.
שם: Sagi Yגיל: 1905/02/2006 05:03:54
10/10אייקון ציון
סרט מבריק! גם מצחיק, גם דרמטי, גם מדע בדיוני וגם אנימציה מצויינת! אין יותר מילים.
קישורים
חץ צ'יקן ליטל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט