פרסומת

ספורי נרניה - האריה, המכשפה וארון הבגדים ביקורת סרט

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספורי נרניה - האריה, המכשפה וארון הבגדים":
"נטול מעוף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
משחק ג'ורגי הנלי, וויליאם מוסלי, סקאנדר קינאס, אנה פופלוול, טילדה סווינטון, רופרט האוורט, ליאם ניסן, ג'ים ברודבנט, ריי וינסטון במאי/ת אנדרו אדמסון  
ילדים
ביקורת סרט לספורי נרניה - האריה, המכשפה וארון הבגדים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נטול מעוף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חודש דצמבר מסמל את תחילתה של עונת החגים האמריקאית. הימים הם ימי חג המולד והשנה החדשה וזוהי חופשת החגים הארוכה ביותר בארה"ב. משפחות אמריקאיות שלמות יוצאות מהבתים למסע הקניות המסורתי. חודש זה הפך בשנים האחרונות לאחד החודשים הריווחים ביותר בתעשיית הקולנוע, בעיקר בזכות שוברי קופות כמו סרטי "הארי פוטר" וסרטי "שר הטבעות".באולפני דיסני ישבו וחשבו איך אפשר להוציא מאותם משפחות נוצריות, (שהפכו את מל גיבסון לאיש הקולנוע המצליח ביותר בהוליווד כיום), כמות נאה של מצלצלים ואז הם נזכרו בספריו של סי. אס. לואיס, "סיפורי נרניה- האריה המכשפה וארון הבגדים". סדרת ספרים פופולארית ומאוד נוצרית שיש בה הקבלה ישירה ולא צנועה לביאת המשיח – ישו.
אל דאגה, הסאב הטקסט הנוצרי אגב כמעט ולא מורגש לעיניים לא מלומדות או יהודיות כך שילדכם מוגנים מפני מסע ההטפה הנוצרי, אבל זו כלל לא הבעיה המרכזית של הסרט. אז מה כן הבעיה? תחושת מכאניות - הסרט הזה מבוים בלי תשוקה. הוא נטול השראה, נראה כמו מיחזור עילג של "שר הטבעות", כאילו הוא יצא מתוך סרט נע. על אף שמורגשת ההשקעה הכלכלית העצומה, הוא דווקא מזכיר מוצרים נחותים כמו "מבוכים ודרקונים" ו"טיים ליין". הבמאי אנדרו אדמסון זכה לתהילת עולם דווקא כבמאי של סרטי האנימציה בסדרת "שרק", אבל בסרט זה אין טיפה אחת של רעננות המוכרת לנו מסרטי האנימציה שהוא ביים ונראה שדווקא עברו הרחוק כמייצר אפקטים מיוחדים בסרטים השפיעה עליו קשות. "צעצועים", "שקרים אמיתיים" ושני סרטי באטמן איומים שבוימו על ידי ג'ואל שומאכר, הם רק חלק מהסרטים שאדמסון יצר עבורם פעלולים וכפי שאפשר לנחש, אף אחד מהם הוא לא יצירת מופת."שרק" התבסס על תסריט רענן, סוחף ומצחיק בעל מודעות עצמית גבוהה במיוחד. כל זה לא קיים בתסריט שנכתב על ידי כריסטופר מרקוס וסטיבן מקפילי שגם כתבו את התסריט האיום לסרט הטלוויזיה "החיים על פי פיטר סלרס", (שמשום מה הופץ בבתי הקולנוע בישראל באדיבות גלובוס גרופ). אפשר לכתוב המון דברים על התסריט של "סיפורי נרניה": קר כקרח, לא מודע לעצמו, לא מצחיק, לא מרגש, לא סוחף, שבלוני, דמויות לא מעניינות, בניית סיפור הרפתקה שהוא לא מסעיר. בעייתי במיוחד כשיש לך 180 מיליון דולר ביד להפיק סרט ונקודת הפתיחה שלך הוא תסריט משמים.
אבל לא רק התסריט עומד לרועץ, גם הליהוק השגוי של ארבעת הילדים הסוחבים על גבם את הסרט איום ונורא. מזמן לא סבלתי כל כך בסרט הוליוודי. ג'ורג'י הנלי בת העשר מגלמת את לוסי הקטנה והנודניקית ומצליחה בעיקר לעורר רצון עז להכניס לה סטירה. שלא נדבר על סקנדר קיינס האח האמצעי שהוא אחד הילדים הנודניקים ביותר שנראו על המסך בשנה האחרונה. האחות הגדולה אנה פופלאבל אנמית במיוחד לעומת שני הנודניקים הקטנים. דווקא האח הבכור בגילומו של וויליאם מוסלי איכשהו עובר מסך בהצלחה אבל לא בהצלחה יתרה.שני השחקנים הבכירים בסרט הם טילדה סווינטון כמכשפה הלבנה. סווינטון ממשיכה את שרשרת תפקידיה כשרוטה ומרשעת סדרתית ונוגסת את שיניה בתפקיד. עושה הרושם שסווינטון היתה יכולה להיות הרבה יותר מפחידה ומסוכנת אבל מאחר והסרט מיועד בעיקר לילדים הפוטנציאל שלה כמכשפה פסיכוטית לא מגיע לידי מימוש. בתפקיד קטן וזניח למידותיו מופיע לכמה דקות ג'ים ברודבנט המופלא כדודם המסתורי של ארבעת הילדים.עם ליהוק רע, תסריט רע, הגבלת גיל שלבטח מנעה מיוצרי הסרט להיות הרבה יותר נועזים ומקוריים, היה אפשר לקוות שלפחות הצילום יהיה רב השראה אבל עבודתו של דונאלד מקאלפין נטולת דמיון ומזכירה בעיקר חיקויים לא מוצלחים לסצנות קרב מ"שר הטבעות". בכלל, ישנם שוטים רבים שממש נגנבו מהלקסיקון של סצנות הקרב, כמו צמד החרבות שמתעופפות מעל גופו של האח הבכור בזמן שהוא מתכופף לאחור. עושה רושם שהפריים הזה הועתק בחוסר כשרון מעשרות סרטים אחרים. העריכה לא קצבית ולא מצליחה לסחוף את הסרט וכך עוברים להם מאה וארבעים דקות של סרט הרפתקאות בלי ששום דבר מסעיר באמת יקרה על המסך.
ספורי נרניה - האריה, המכשפה וארון הבגדים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: aloncoolגיל: 2024/12/2014 16:56:34
8/10אייקון ציון
קראתי את הספר באותו זמן שהוא היה בתוכנית הלימודים של הבית ספר היה קצת משעמם, אבל שצפיתי בסרט מאוד נהנתי ממנו במיוחד בקרב בסוף שהוא היה מהנה ומותח אהבתי את אסלן האריה שאותו מדבב ליאם ניסן השחקן הגדול
שם: עפריגיל: 1125/08/2006 16:12:37
9/10אייקון ציון
נא לא להקשיב למבקר. לרוץ לראות.
שם: ליאור חומסקיגיל: 1713/05/2006 23:09:12
2/10אייקון ציון
אחד הסרטים הגרועים שראיתי, מאכזב ברמות ולא שווה צפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט