כרוניקה של אקדח ביקורת סרט

Running Scared Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כרוניקה של אקדח":
"יומית משובחת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Running Scared
משחק פול ווקר, קמרון ברייט, וירה פרמינג, צ'ז פלמינטרי, ג'וני מסנר, ג'ון נובל, ברוס אלטמן במאי/ת וויין קריימר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לכרוניקה של אקדח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יומית משובחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע21.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה יהיה עם טרנטינו? ועוד יותר גרוע, מה יהיה עם פרסומות הסרטים במדינתנו? נראה כאילו השימוש בשמו בפרסומות לסרטים הופך לקצת מוגזם. בסרט "הוסטל" גרמו לקהל הצופים הפוטנציאלי לחשוב שהוא ביים את הסרט, כאשר הבמאי היה בכלל אלי רות' וטרנטינו בסך הכול תרם את שמו כמפיק כדי לגייס כסף לסרט. עכשיו מנצלים ציטוט שלו בכרזת הפרסומת לסרט "כרוניקה של אקדח", סרט פשע אלים מאוד של הבמאי וויין קריימר.לפני שאתחיל לשבח את הסרט המבריק הזה אני חייב לציין, "כרוניקה של אקדח" הוא סרט כל כך מופרך, מוגזם וקיצוני עד כדי טמטום חושים, שבאמת מדהים שקריימר הצליח לביים אותו ולעלות אותו בבתי הקולנוע בארה"ב. עוד יותר מפתיע שהוא הגיע לבתי בקולנוע בישראל. 122 דקות של אכזריות פסיכוטית שדוהרות במהירות עצבנית קדימה ושום דבר אינו עוצר את קריימר מלשחרר את חוסר הטעם הפוטוגני הופך הקרביים שלו על המסך הגדול בפרץ של גאוניות או שיגעון - לא ברור.
"כרוניקה של אקדח" הוא לא סרט איכותי, הוא אפילו לא סרט טוב, אבל אין ספק שמדובר בסרט חד פעמי. הסרט שמתחיל כסרט פשע סטנדרטי לחלוטין הופך במהירות לאחד המסעות הקולנועיים האלימים והמרשימים ביותר שנראו על גבי המסך הגדול בשנים האחרונות. כן, המסע הזה אפילו יותר אכזרי ממסע הנקמה שעורכת אומה ת'ורמן בסרט "להרוג את ביל". כמות האלימות הגראפית שיש בסרט הזה גובלת בטירוף טוטאלי. במרכז הסרט הלא כול כך נעים לעין, עומד לא אחר מאשר פול ווקר, אולי השחקן הכי חתיך שיש כיום בהוליווד, ובהחלט אחד השחקנים הגרועים של העשור האחרון.ווקר שחושף בסרט זה את כישורי המשחק שלו, סליחה, את עכוזו (את שרירי הבטן המוכרים שלו כבר ראינו בעשרות סרטים אחרים) מגלם את ג'ואי, עבריין זוטר שעובד בשרות המאפיה של ניו ג'רזי. ממרתף ביתו נגנב אקדח ששימש לחיסול שוטר מושחת. הגנב הוא אולג, ילד רוסי שגר בשכנות שבסך הכול רצה לתקוע כדור באביו האלים. אחרי שאולג מבצע את זממו ופוצע את אביו הנרקומן הוא נמלט מבוהל מזירת הפשע כאשר האקדח ברשותו. ג'ואי יוצא למרדף שמטרתו איתור הילד וכלי הירי לפני שמשטרה או המאפיה יעלו עליו.
"כרוניקה של אקדח" הוא סרט פשע סוג ב', ניאו-נואר היפר ריאליסטי שגורר את גיבורו אל הצד האפל ביותר בנפשו. כמובן שגם המציאות של הסרט מתקיימת בעולם סדיסטי, אבסורדי וחולני. אין ספק שקריימר רצה והצליח לעמוד במשימה ולספק את אחד מסרטי הפשע הטראשים הטהורים ביותר שנוצרו בשנים האחרונות. הוא עושה זאת בהנאה כול כך גדולה שקשה לעמוד אדישים מול החוויה הקולנועית הביזארית שמתרחשת על המסך. אני ממליץ לבעלי הקיבה הרגישה לא לאכול לפני הסרט.מה אין בסרט הזה, שוטרים מושחתים, גנגסטרים אכזריים, הומלסים רצחניים, סרסורים, זונות, נרקומנים ואפילו פדופילים. בנוסף לכול הסחורה המרגשת הזו מרבית דמויות המשנה בסרט הם סתם יצורים אנושיים מבחילים. בקיצור סלט מעורר תאבון של תחתית המדמנה האנושית. כולם יעמדו בדרכם של ג'ואי ואולג ויעזרו לבמאי להתעלות על עצמו בכל פעם מחדש. ב"כרוניקה של אקדח" כול סצנה היא יותר קיצונית ומזעזעת מהסצנה הבאה אחריה. וככול שהסצנה יותר מעוררת קבס ובלתי סבירה בעליל, כך היא מבדרת יותר.קריימר התגלה לעולם כבמאי והתסריטאי של "קולר-להרגיש את לאס וגאס", דרמת פשע אלגנטית ומרגשת. הפעם הוא התחרפן לחלוטין ועם הכסף שהוא הצליח לגייס הוא יצא לאחד המסעות הקולנועיים האלימים והבלתי הגיוניים ביותר שנראו מזה שנים על המסך הגדול. אפשר לפטור בקלות את הסרט ולטעון שמדובר במוצר קולנועי בלתי ראוי אבל מי שמחפש סרט עם אקשן בלי הפסקה, צילומים מדהימים, עריכה מבריקה, משחק טוטאלי של ורה פרמינג (אשתו של ווקר בסרט ואחת השחקניות העולות כיום בהוליווד), תסריט מחורבן ומבריק בו זמנית, ואין לו בעיה עם סדיזם ומזוכיזם, אז מדובר ביומית המושלמת בשבילו. לאחרים מומלץ ורצוי להתרחק.

לסיום שתי הערות:
1) הסרט קצת ארוך מדי אבל בסופו של דבר זה לא מפריע במיוחד.
2) שימו לב לכתוביות המצוירות בסוף הסרט - הן מדהימות בעוצמתן ויופיין.
כרוניקה של אקדח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3626/04/2012 21:17:01
8/10אייקון ציון
Running Scared עבריין זוטר שעובד בשרות המאפיה וממרתף ביתו נגנב אקדח ששימש לחיסול שוטר מושחת...סרט טוב,עשוי טוב ברובו חוץ מהסוף,אותו לא אהבתי,וגם קצת עובר קיטצ'י.
שם: רוניקהגיל: 2130/11/2006 14:28:42
9/10אייקון ציון
סרט ענק!! המרדף והמתח לא מפסיקים לרגע בסרט, כול הזמן קורה משו וכול הסרט אתה על קצות האצבעות. חובה לראות, אחד הסרטים הטובים שראיתי בחיים!
שם: סשה פרוניןגיל: 1704/06/2006 07:55:31
8/10אייקון ציון
נהדר!! כיף של סרט!! סרט טראש עם סיגנון של טרנטינו ורודריגז. מהיר,חד,אלימה,מקורי,מותח ומפתיע לאורך כל העלילה. אין כמעט רגע מנוחה במסעו האלים של הגיבור. פול ווקר שבדרך כלל אנימי לחלוטין מצליח הפעם להתעלות על עצמו (אך גם זה במידה) והצילום מדהים. הסרט מומלץ בחום (ותישארו לראות את הכתוביות המהממות שבסוף.מעוצבות ממש יפה).
קישורים
חץ כרוניקה של אקדח (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט