תודה שעישנתם ביקורת סרט

Thank You for Smoking Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "תודה שעישנתם":
"חריף ומצחיק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Thank You for Smoking
משחק אהרון אקהרט, מריה בלו, אדם ברודי, קייתי הולמס, רוב לאו, רוברט דובאל, קמרון ברייט, וויליאם ה. מייסי, סם אליוט במאי/ת ג'ייסון רייטמן  
קומדיה
ביקורת סרט לתודה שעישנתם מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חריף ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע7.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די69.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"תודה שעישנתם", הסאטירה החריפה על לוביסט של תאגידי הסיגריות בוושינגטון עורר רעש רב בארה"ב כאשר עלה שם בבתי הקולנוע לפני כמספר חודשים. הסרט שעלה רק מיליון דולר הכניס מעל 24 מיליון והפך לאחד הסרטים המדוברים ביותר בשנה האחרונה בארה"ב. הסרט זכה לביקורות טובות מאוד וסצנות המין של קייתי הולמס, ארוסתו של טום קרוז, עוררו עניין רב בחדשות E. האם אתם שואלים את עצמכם איך זה שבארץ לא שמעו על סרט שמככבים בו אהרון אקהרט, מריה בלו, רוברט דובאל, קייתי הולמס, רוב לאו, וויליאם ה. מייסי, סם אליוט, אדם ברודי וקמרון ברייט? התשובה לא ממש ברורה. כנראה שסרטי איכות לא עושים את זה ל"א.ד.מטלון". הם מחביאים אותם במגדלי האופרה, בית הקולנוע הכי נידח בת"א.מאחר ומפיצי הסרט מחרימים אותי, כלומר אני מבקר קולנוע שמפרסם ביקורות ביום חמישי כאשר הסרט יוצא למסכים, התלבטתי אם ללכת לסרט. בסוף השבוע השני של "תודה שעישנתם" בבתי הקולנוע בארץ החלטתי להניח את המטען האישי שלי בצד. למרות הסלידה העמוקה שלי מההחלטות של המפיצים אני עדיין אוהב קולנוע יותר מהכול ומעדיף לראות את היצירות על המסך הגדול ולא בטלוויזיה בבית. נותר רק להצטער שמרבית חובבי הקולנוע האיכותי בארץ לא ישמעו על הסרט המדובר כי "תודה שעישנתם" היא יצירה קולנועית חריפה וחכמה עד מאוד.
העלילה עוקבת אחרי ניק ניילור, גבר שרמנטי גדוש בכריזמה, לוביסט חד לשון שיודע בדיוק מה הקהל רוצה לשמוע ויודע בדיוק גם איך למכור לו את מה שהם הכי שונאים בעולם - מוצר הצריכה הקטלני ביותר עלי אדמות – הסיגריה. ניק מאושר מעולמו, הוא נוטה להתעלם מהסובבים אותו ולהתעסק בעיקר בעצמו. הוא מתעלם מרצונותיה של גרושתו, מבנו הצעיר, אפילו מהבוס שלו שגונב לו רעיונות. הוא חי את חייו אפופי העשן ומצטיין בעבודתו ווושינגטון. תעשיית הבידור והתקשורת הם חומר בידיו.דווקא במה שנראה עומדת להיות נקודת השיא בקריירה שלו הוא נתקל במספר בעיות שישנו את הפרספקטיבה שלו על החיים. הבעיה הראשונה היא בנו הצעיר ג'ואי המעריץ אותו ולומד כיצד משחקי לשון וכריזמה יכולים להשיג לך בדיוק את מה שאתה רוצה בלי הרבה מאמץ. הבעיה השנייה היא הסנטור פיניסטיר הליברלי הלוחם בחברות הטבק ושם לו למטרה למגר את ניילור. הבעיה השלישית היא עיתונאית סקסית בשם הת'ר הולוואי שבעזרת מין מגוון מוציאה מניילור מידע לכתבה שלה. הבעיה הרביעית היא קבוצה של לוחמים המאיימים על חייו בגלל תרומתו לתעשיית הטבק.
"תודה שעישנתם" מצליח לקחת נושאים שאולי לא מן הראוי שנעמיד אותם לקלס ומצליח לגרום לנו לצחוק עליהם ובאותו הזמן בדיוק גם להזדעזע. המפגש הקבוע של הלוביסט המוכשר עם הלוביסטית של תעשיית האלכוהול והלוביסט של תעשיית הנשק שבו הם משווים את כמות הגופות השנתית שלה הם אחראיים; המפגש שלו בתוכנית אירוח עם ילד חולה סרטן שבו הוא מסביר שהדבר האחרון שתעשיית הטבק רוצה הוא שהילד ימות כי אז הוא יפסיק לעשן סיגריות, ועוד שפע של סיטואציות חריפות המעוררות צחוק ובו זמנית גם הלם קל.אהרון אקהרט המגלם את ניק ניילור אף פעם לא היה מהשחקנים האהובים עלי, בסרט הזה הבנתי למה. אקהרט מתלבש על דמותו של ניק ניילור כמו כפפה ליד לא רק בגלל שהוא שחקן מעולה, (והוא בהחלט שחקן טוב מאוד), אלא בעיקר בשל הסיבה שתמיד סלדתי ממנו. פניו של אקהרט תמיד נראות זחוחות, הוא תמיד נראה מרוצה מעצמו, אפילו שהוא לא מתכוון לזה. זהו תפקידו הגדול ביותר עד כה. כול צוות השחקנים סביב אקהרט עושה עבודה מעולה ומעוררת ההערצה.באופן מפתיע לחלוטין, "תודה שעישנתם" הוא סרט הביכורים של ג'ייסון רייטמן, הבן של איוון רייטמן, מבמאי הקומדיות הותיקים של הוליווד. בימי הזוהר שלו אביו ביים את "מכסחי השדים" ובשנים האחרונות ידע בעיקר כישלונות מסחריים צורמים כמו: "6 ימים 7 לילות", "אבולוציה" והשנה "סופר אקסית שלי". אם הבן ג'ייסון ימשיך ליצור סרטים חריפים וחכמים כמו "תודה שעישנתם" ויתרחק מהמורשת המשפחתית המפוקפקת אולי הוא אפילו יזכה באיזה אוסקר. כפי שזה נראה אני מוכן להמר שכבר השנה הוא יהיה מועמד בקטגוריית התסריט.
תודה שעישנתם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2929/04/2017 19:42:14
10/10אייקון ציון
פרוע וקורע מצחוק. הסרט הכי לא שמרני שיצא בשנים האחרונות בקולנוע, סאטירי ועוקצני עם משחק מצוין . אחד הדברים שהכי אהבתי בסרט שהוא מעביר את נושא העישון באובייקטיביות לחלוטין, זה לא סרט שמעודד עישון אם נבהלתם (כמוני בהתחלה) כשראיתם את הפוסטר. מומלץ לא לשמרנים.
שם: דב ישראליגיל: 3708/06/2013 15:10:01
9/10אייקון ציון
Thank You for Smoking גיבור הסרט הוא הדובר הראשי של תעשיית הטבק,שמתפרנס מהגנה על זכויות המעשנים ושל יצרני הסיגריות והוא מתעמת עם קנאי בריאות שרוצים להחרים מוצרי טבק...ללא ספק הסרט הוא יצירה קולנועית חריפה וחכמה מאוד,עשוי ממש טוב,שחקנים טובים,דיאלוגים מצויינים,סרט מאוד מעניין על נושא מאוד חשוב.
שם: סשה פרוניןגיל: 1714/10/2006 13:51:04
9/10אייקון ציון
יפה מאוד.הרבה זמן לא יצאה לי לראות סרט שהתסריט שלו כל כך שנון ומקורי. מצד אחד הסרט נורא ציני ומצחיק ומצד שני גורם לך זעזוע רציני. אהרון אקהראט שחקן מצויין ולוקח את כל הסרט על הכתפיים. זוהי סאטירה חריפה על החברה האמריקאית ועל הצביעות שלה ולא כמו אמריקן דרימז הסרט הזה מצליח להעביר את המסר בדרך הרבה יותר מקורית והרבה יותר טובה ומצחיקה. אחלה סרט
קישורים
חץ תודה שעישנתם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט