ברוז' ביקורת סרט

In Bruges Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ברוז'":
"טרוף מערכות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In Bruges
משחק קולין פארל, ברנדן גליסון, רייף פיינס, סירן הינדס, אליזבת ברינגטון, ג`רמי ריינר במאי/ת מרטין מקונה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לברוז' מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טרוף מערכות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ברוז' משלב את כול מה שאני הכי אוהב לראות בקולנוע: המון אלימות, המון הומור שחור, בימוי מדויק, תסריט שנון ומשחק שהוא לא פחות ממבריק. "ברוז'" גם רחוק מחוקי הפוליטקלי קורקט ויורד על חשבונם של הבריטים, הבלגים, האמריקאים, קנדים שמנים, הומואים, גמדים, תעשיית הקולנוע, היסטוריה ותרבות, והוא עושה זאת בחוכמה נדירה. בקיצור "ברוז'" שם בכיס הקטן את סרטיו של גיא ריצ'י ולוקח את מעריצי "לוק סטוק ושני קנים מעשנים" ו"סנאץ'" לרמה חדשה של טרוף מערכות מקאברי ואפל.קולין פארל בתפקידו הטוב ביותר מאז "טייגרלנד" וברנדן גליסון מעולה כהרגלו, מגלמים את ריי וקן, רוצחים שכירים מלונדון שנשלחים ע"י הבוס הפסיכופט שלהם ל"טיול" בעיר ברוז' שבבלגיה. הטיול נובע מעבודה לא מוצלחת של ריי, הצעיר שבחבורה. השניים אמורים ליהנות מהאווירה ההיסטורית והנופים התיירותיים שיש לעיר הבלגית להציע עד שהבוס הגדול הארי ייתן להם הוראה. קן מנסה לנצל את הזמן לנוח קצת. לעומתו ריי מתרשם הרבה פחות מהאווירה הציורית ומייצר לעצמו עניין: התקוטטות עם תיירים אמריקאים שמנים, התקוטטות עם תיירים קנדים, הסתבכות בשוד, הסתבכות עם שחקן גמד המככב בסרט סוריאליסטי שמצטלם בעיר ואפילו מוצא אהבה אצל מקומית צעירה.
אבל ריי וקן לא נשלחו סתם לחופשה - קן אמור לחסל את ריי. אלא מה, הוא דווקא מחבב את הפושע הצעיר והילדותי. כשהארי מבין שקן לא עומד לחסל את ריי הוא נאלץ לנדוד עד ברוז' כדי לדאוג שהעבודה תתבצע כמו שצריך. רייף פיינס ממשיך בסדרת התפקידים המבריקים שלו. אחרי שכבר הוכיח שהוא שחקן איכותי בדרמות רציניות כמו "רשימת שינדלר", "הפצוע האנגלי" ו"הגנן המסור", מותר לו קצת להשתולל בתפקיד הבוס הגדול הארי.מה שמעניין בסרט "ברוז'", הוא שהוא מתחיל כמו כול קומדיית פשע שגרתית אבל לאט לאט ובעקביות הוא הופך למסה קומית אפלה ואכזרית על החיים או יותר נכון על חוסר המשמעות של החיים ועל הסוף הצפוי לכול מי שמהלך על פני הפלנטה הזו ולא משנה באיזה גיל הוא נמצא או מה הגודל שלו. כן, "ברוז'" למרות החזות הקלילה שלו מתגלה בסופו של דבר כיצירה קולנועית עמוקה, קודרת ופסימית בעלת סוף מפתיע ואכזרי.
מי שאחראי לסרט המרענן הזה הוא הבמאי/תסריטאי, מרטין מקונה. זה סרטו הראשון באורך מלא של מקונה וברזומה שלו מדובר בסרט שני. לפני כן הוא ביים את הסרט הקצר Six Shooter שזיכה אותו באוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר. בסרט הראשון והקצר כיכב ריי וינסטון והשניים ממשיכים לעבוד יחד וליצור סרטים עם תסריטים מורכבים שעוסקים בנושאים כבדים ורציניים אבל עושים זאת בלי לאבד לרגע אחד את השנינות הטקסטואלית גם כשהעיר הציורית ברוז' נצבעת בצבעים אפלים ואדומים מדם.
ברוז' - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5131/12/2022 10:08:23
7/10אייקון ציון
מתכון מעניין. סגנון משולב של קומדיה וקומדיה שחורה על רקע נופיה של העיר העתיקה בברוז''. לא מדובר על יצירת מופת ,אבל יש כאן משהו משהו מיוחד ויוצא דופן ששווה צפייה. ציון 7.5.
שם: .MOR Rגיל: 1522/03/2018 01:37:48
7/10אייקון ציון
סרט מתוחכם ודי טוב. השחקנים מצויינים, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף המון (!) לאווירת הסרט, סצנות האקשן מהנות, העריכה מעולה, והדיאלוגים חכמים ומורכבים אבל התסריט והעלילה בינוניים, נמרחים, בעלי קצב איטי ודי משעממים בחצי הראשון של הסרט. בקיצור, אפשר לראות ואפילו שווה לנסות.
שם: בןגיל: 3217/02/2018 11:38:05
7/10אייקון ציון
קומדיה שחורה, אבל לא לגמרי מלוטשת.
קישורים
חץ ברוז' (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט