פרסומת

בולט - עותק דיגטלי בשלושה מימדים ביקורת סרט

Bolt - 3D Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בולט - עותק דיגטלי בשלושה מימדים":
"תענוג אמיתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bolt - 3D
משחק ג'ון טרבולטה, מיילי סיירוס, סוזי אסמן, קלואי מורץ, מלקולם מקדואל במאי/ת כריס ויליאמס, ביירון הווארד  
ילדים
ביקורת סרט לבולט - עותק דיגטלי בשלושה מימדים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תענוג אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי אמר שהקסם של אולפני דיסני הלך לעולמו? בחורף שעבר הם סיפקו את הממתק הקסום "מכושפת" ועכשיו הם אחראים על הרפתקה קולנועית סוחפת בשלושה מימדים. נראה שבשנים האחרונות הם כשלו ביצירת סרטי אנימציה סוחפים: "צ'יקן ליטל" היה קטסטרופאלי ואילו "לפגוש את הרובינסונים" היה חמוד אבל לא זכה להצלחה גדולה ונעלם במהירות. נראה שהאולפנים העדיפו להשקיע בסרטים עם כוכבים אנושיים כמו "שודדי הקאריביים" ו"היי סקול מיוזיקל" הבלתי נסבלים על שלל סרטי ההמשך שלהם.

התחושה היתה שללא אולפני פיקסאר, דיסני אינם יכולים לתפקד. ואז מגיע חורף 2008 ואחרי תקופת יובש מסוימת נוחת "בולט" בבתי הקולנוע ומוכיח שהפשטות הקסומה של דיסני עדיין עובדת והיא הרבה יותר מוצלחת מהיומרנות המדע-בדיונית הקייצית האחרונה של "פיקסאר","וול-אי".דיסני גילו שלא קל לשרוד בלוס אנג'לס, מאז שאולפנים נוספים החלו לייצר סרטי אנימציה. המתחרים המרכזיים הם, כמובן, "דרים-וורקס" עם סרטי "שרק" ו"מדגסקר" אבל גם אולפני "פוקס" בוחשים בקלחת. לכן דיסני החליטו להשתמש באנימציה דיגיטלית, כלומר הסרט מתרחש בתוך המסך ולא רק על פניו. מדובר בתופעה שהחלה אי שם בשנות החמישים בשלל סרטי אימה במטרה למשוך קהל לאולמות הקולנוע. להיטים כמו "בית השעווה" (1953), סרטי טראש בכיכובו של וינסנט פרייס כמו "הקוסם המשוגע", "משימה מסוכנת" ו"בנו של סינבד" וכמובן סרטיו של אמן האימה וויליאם קאסטל: "13 רוחות" (1960), "הבית על הגבעה" (1959) ו"טינגלר" (1959) הבלתי נשכחים.
אפילו היצ'קוק התעסק עם הטכניקה הקולנועית הזו ב"חיוג לרצח" (1954) אבל אולפני וורנר גנזו את הגרסה המדוברת והקרינו את הגרסה הרגילה. מאז נעשו אין ספור ניסיונות להחזיר את שלושת המימדים לאופנה. בשנות השמונים היו אלה המשכונים זניחים לסרטי אימה פופולאריים: "מלתעות 3" (1984), "יום שישי ה-13 3" (1982) ו-"אימה באמיטוויל 3" (1983). בשנת 1991 פרדי קרוגר ניסה להתעורר לתחייה בעזרת הטכנולוגיה המדוברת אבל כשל. בשנות התשעים סרטי טבע, ספורט והופעות מוסיקליות באולמות ה IMAX ניסו לשחזר את הקסם. בשנים האחרונות שוברי קופות כגון "סופרמן חוזר", "האביר האפל", "הארי פוטר" החדירו קטעי פעלולים בשלושה מימדים.בשנות החמישים ואילך הסרטים הללו נצפו באמצעות משקפיים מיוחדים עשויי קרטון וצלופן. בימינו המשקפיים עשויים מחומרים נוחים יותר והמראה שלהם מרשים הרבה יותר. נראה שעכשיו הז'אנר חוזר אל המסך הגדול ובצורתו המרשימה ביותר בעוד ג'יימס קמרון וטים ברטון עובדים על סרטי תלת מימד באורך מלא עם בני אדם. אולפני וולט דיסני לוקחים את סרטי האנימציה צעד אחד קדימה. בוא נגדיר זאת ככה: זה לא הסרט הקצר "מלודי" משנת 1953 שהיה הניסיון הראשון של האולפנים בטכניקה שרק עכשיו באמת תופסת תאוצה.
הסרט, בהפקת ג'ון לאסיטר מ"פיקסאר", מזכיר איכשהו את דמותו של ג'ים קארי בסרט "המופע של טרומן". גם כאן מדובר בכוכב טלוויזיה אבל הפעם מדובר בכלב שאין לו מושג בדבר היותו כוכב טלוויזיה, והוא מאמין כי התרחישים סביבו (כלומר העלילה בסדרת-הטלוויזיה בה הוא מככב) הם אמיתיים. בהתאם לכך הוא גם משוכנע כי יש בו כוחות על-טבעיים. האחראים לכך הם אנשי הפקת-הטלוויזיה, שאילפו אותו מאז היותו גור בדרך מגמתית כדי להוציא ממנו משחק אמין לחלוטין.בסדרת-הטלוויזיה, בולט בעל הכוחות העל טבעיים עוזר לילדה חביבה בשם פני לאתר את אביה המדען שנחטף על ידי פושע מרושע. באחד מרגעי השיא כדי למשוך יותר קהל לסדרה גם פני נחטפת וכך הצופים נשארים בקליף-האנגר. הכלב ההרפתקן שאיננו מודע לכך שפני לא באמת נחטפה והוא יחזור לראות אותה ביום שלמחרת באתר הצילומים, נמלט מהאולפן כדי להציל את בעלת הבית שלו. לראשונה בחייו בולט יוצא מגבולותיו הפיסיים של אולפן-הטלוויזיה. ההתנגשות עם העולם האמיתי והגילוי שאין לו כוחות על-טבעיים יוצרים שלל סיטואציות קומיות ודרמטיות. וכמובן שיש גם חתול, אוגר ויונים בשביל שלל רגעים קומיים, חלקם אפילו מבריקים."בולט", החל מסיקוונס הפתיחה המרשים עמוס הפעלולים עד הסוף המרגש הוא הרפתקה סוחפת שאיננה משאירה הרבה מקום למנוחה. הוא מספק את כול הסחורה שסרט אנימציה משפחתי צריך לספק. הוא מכיל אנימציה מרשימה, הבימוי קצבי והכתיבה חכמה כך שגם ההורים ייהנו. לחובבי האנימציה הבוגרים שאינם זקוקים לכתוביות לעברית, גם תהיה חוויה קולנועית סטייל אמריקה. עותק ה 3D דובר האנגלית היחיד בארץ איננו מתורגם לעברית, לכן יש תחושה שצופים בסרט בבית קולנוע בניו-יורק ולא בישראל. בקיצור, ממש אמריקה.
בולט - עותק דיגטלי בשלושה מימדים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3622/08/2015 11:47:18
10/10אייקון ציון
סרט האנימציה הקומי הטוב ביותר. גם אחרי שנים ועשרות צפיות הוא עדיין משכיב מצחוק. פרודיה מטורפת על הוליווד ובמאים מטורפים, על חתולים וכלבים ועל סוכנים שרק מחכים לגזור קופון מכל דבר.. צפייה חובה גם למבוגרים!
שם: ליטל לויגיל: 2230/04/2013 08:01:14
8/10אייקון ציון
אני זוכרת שראיתי את הסרט בפעם הראשונה והשניה והשלישית והרביעית והחמישית והשישית והשביעית והשמינית ונהנתי בטירוף כל פעם ריגש אותי סחף אותי והצחיק אותי מחדש ! פשוט סרט נפלא בעיקר בהתחלה ! ואז גדלתי קצת וראיתי אותו בפעם ה9 והוא היה נמאס כבר
שם: אביב ישיגיל: 2024/01/2009 13:28:22
9/10אייקון ציון
סרט חמוד וקליל... הרבה זמן לא יצאו סרטים כאלה... מומלץ ביותר.... לכל הגילאים... הורים לכו עם הילדים לקולנועעע ....סרט שכיף לראות... אפילו אתם תהנו..!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט