קומיוניטי 4

Community Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "קומיוניטי 4":
"העזיבה של היוצר ואחד השחקנים הראשיים הותירה את חותמה, אך 'קומיוניטי' עדיין מנסה"
פוסטר Community
משחק ג'ואל מקהייל  ג'יליאן ג'ייקובס  דני פודי  איווט ניקול בראון  אליסון ברי  דונלד גלובר  ג'ים ראש  קן ג'אנג  צ'בי צ'ייס  
סיטקום
ביקורת סדרה לקומיוניטי 4 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"עדיין שורדת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
מדד פופולריות
3.7/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חווית הצפייה בעונה הרביעית של "קומיוניטי" מעוררת אי נוחות. בפתח העונה הנוכחית, נותרה הסדרה ללא היוצר האגדי, שחקן עם רגל אחת בחוץ ומעליה ענן של עימות. זאת לא הפעם הראשונה שסדרה מתמודדת עם ריבים מבפנים. זכור במיוחד העימות הכפול של ארון ספלינג ושאנון דוהרטי שהסתיים בכך שהשחקנית הסוררת עזבה את הסדרה "בוורלי הילס 90210" ולאחר מכן גם את "מכושפות". אך לעומת האירוע הנ"ל, עזיבתם של דן הארמון וצ'בי צ'ייס, כמו הדחייה הממושכת בתאריך עליית הסדרה לאוויר, הטילה על הכותבים והשחקנים של "קומיוניטי" תיק גדול לסחוב. לזכותם יאמר- הם מנסים ממש חזק.עלילת הסדרה "קומיוניטי" מתרחשת בקולג' קהילתי בשם גרינדייל המושך אליו מיני נכשלים ונדכאים משולי החברה. גיבור הסדרה, ג'ף ווינגר, הוא עורך דין חלקלק שנאלץ לשוב לקולג' כאשר מתברר שהתואר שלו מונפץ. הוא מצפה שהלימודים יהיו קלים ומהירים וכאשר הוא פוגש את בריטה, בלונדינית אקטיביסטית ודעתנית, הוא מזמין אותה לסטאדי גרופ שהמציא ללימודי ספרדית. אלא שבמהרה הקבוצה הפיקטיבית נהיית אמיתית כשמצטרפים אליה ספורטאי חביב אך חלול, מצטיינת לחוצה, אם חד הורית לשני ילדים, פנסיונר עשיר משועמם וסטודנט קולנוע פקיסטני עם אספרגר קשה. למרות ההסתייגות הראשונית, ג'ף וחבריו הופכים לסטאדי גרופ קבוע, ואף מכונים "השביעייה מגרינדייל".
עד כה לא מדובר בסטינג שונה למדי מקומדיית מצבים ממוצעת על חבורה (סגנון "חברים", "איך פגשתי את אמא") או על מקום עבודה ("המשרד", "סקראבס"). אלא שכאן נכנסת טביעת אצבעו של היוצר הייחודי דן הארמון שהפך סיטקום לקאלט על ידי מתיחת גבולות הז'אנר, והמציאות. הארמון כותב כל פרק בסדרה בתור מה שהיה מכונה בסדרות אחרות "פרק ספיישל", בו הוא שובר את כל החוקים. זכורים במיוחד לטובה: פרק בתוך משחק המחשב, פרק היקומים המקבילים, פרק מבצרי הכריות, פרק בית המשוגעים, פרק חג המולד בפלסטלינה וכמובן- פרקי קרבות הפיינטבול המפורסמים. צריך כמות בלתי מבוטלת של כשרון להעלות רעיון מטורף ומצחיק כל שבוע מחדש תוך כדי שמירה על אמינות בדמויות וביחסיהן, ולכן "קומניוטי" הפכה לשם דבר בטלוויזיה העכשווית.אז כיצד תוכל לשרוד הסדרה בהעדרו של הארמן? שאלה טובה שעלתה גם בראשם של מפיקי הסדרה, שחקניה וצופים רבים. חשוב לציין שעם עזיבתו של הארמון עזבו גם כמה כותבים, מפיקים, במאים וכמובן- אחד מ'השביעייה'- השחקן הותיק צ'בי צ'ייס. על פי השמועות, צ'ייס הסתכסך בצורה מכוערת למדי עם הארמון, בעימות שחלקו הוקלט בהודעה קולית שהשאיר השחקן ליוצר. בנוסף, הספיק צ'ייס להביע בגלוי את סלידתו מעולם הסיטקומים הטלוויזיוני. ההחלטה להמשיך את הסדרה ללא הארמון הייתה מפתיעה כשלעצמה אך כשהתברר שדמותו של צ'ייס תעדר מכמה פרקים עד שיעלם, ושהבלאגן ידחה את עליית הסדרה בחודשים רבים (שבוע שעבר שודר פרק חג מולד), הורמו כל הגבות.
והנה הגענו לעונה המשודרת בפועל. במבט ראשון נראה שהעסקים כרגיל, אבל משהו מרגיש שונה. העונה קיבלו שתי דמויות משניות- הדיקן ופרופסור צ'אנג מקום בולט יותר כאשר הדיקן, המאוהב בג'ף (כעת בצורה מוצהרת) עובר לגור לידו וצ'אנג ממשיך לנסות ולהפיל את המוסד כולו. אבל מה שהופך את חווית הצפייה לאי נוחה היא תחושת "הפיל שבחדר". אנחנו יודעים שהארמון עזב, ושפירס (צ'ייס) מופיע פרק-כן-פרק-לא, אנחנו יודעים שצ'ייס הצהיר על כך שהוא מתבייש בעצמו ש"הדרדר לעסוק בטלוויזיה בז'אנר מטופש" (ומזכיר בכך את הקלטת הביתית של כוכב "שני גברים וחצי" אנגוס טי ג'ונס בה הוא מבקש מהצופים להפסיק לצפות בסדרה). דמיינו את 'בוורלי' לא רק בלי ברנדה, אלא גם בלי ספלינג.אבל. ויש אבל. הפרקים הזויים ומופרכים כתמיד (עד כה נהנינו, בין השאר, מפרק קומיקון, מבוך ליל-כל-הקדושים, מחווה ל"חומות של תקווה", פריקוול ואפילו פרק חבובות) וכמו כן, הצפייה בסדרה בישראל הופכת את חוסר התאימות בין נושאי הפרקים לבין המועדים בשנה לבוטה הרבה פחות. ועדיין השחקנים הם אותם שחקנים. ג'ואל מק'האייל, המשחק את ג'ף, עדיין על קו הסקסי-מתוק-מניאק שלו, דני פאדי שמשחק את עבאד עדיין מציג את אחת הדמויות המרתקות בטלוויזיה, איווט ניקול בראון שמשחקת את שירלי היא עדיין מקסימה וחדה וכמובן אליסון בארי, שקונה את ליבינו במקביל כטרודי קמפבל ב"מד מן" היא עדיין הכוכבת האמיתית. כן, משהו חורק, זה לא בדיוק 'זה' ויש מצב שאנחנו מתקרבים לנקודת האל חזור. אבל אם לרגע נצא מההנחות המוקדמות שיש לנו עליה ומהרעש מסביב, "קומיוניטי" היא עדיין מהתוכניות המרעננות והמבריקות בטלוויזיה ואני איתם עד הסוף. בתקווה שיהיה בקרוב.
קומיוניטי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אפרתגיל: 4019/08/2013 20:37:34
9/10אייקון ציון
פשוט כיף, כל אחד יכול למצוא את עצמו הסבך היחסים החברתיים האלה ולא תמיד באותה דמות, והכל בהומור, המשחק מצויין ושחקנים טובים וידועים מופיעים בתפקידי אורחץ. איני חובבת טלביזיה ובכל זאת התמכרתי
קישורים
חץ קומיוניטי (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות סיטקום
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט