קופה ראשית: ביקורת עונה 4

Kupa Rashit Series Review

תמונת כתבעדיאל קורן על "קופה ראשית: ביקורת עונה 4":
"עונה קלילה ומשעשעת שגם מצליחה לחדש"
פוסטר Kupa Rashit
משחק קרן מור  דב נבון  נועה קולר  יניב סוויסה  דניאל סטיופין  דורית לב ארי  אמיר שורוש  יגאל עדיקא  
סיטקום
ביקורת סדרה לקופה ראשית: ביקורת עונה 4 מאת עדיאל קורן | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"קאלט ישראלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
מדד פופולריות
5.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כבר חמש שנים מאז שקומדיית המצבים "קופה ראשית" התחילה את דרכה כסדרה ליודעי דבר בלבד בחינוכית. כיום הקומדיה האהובה הפכה לאחת הסדרות הנצפות ביותר בישראל, וסוללת את דרכה בין זכיות בפרסי האקדמיה ואפילו מועמדות לפרס האמי הבינלאומי. היופי של "קופה ראשית" מתבטא בעיקר בכך שהיא מזקקת לתוכה את הישראליות לגווניה, וכל זה במסגרת ביקור שגרתי בסופר העירוני. השילוב של השנינות, הביקורתיות, העוקצנות והקלילות של הסדרה יוצרים מתכון לסיטקום מנצח. אחת הבעיות ב"קופה ראשית", ובמרבית הסיטקומים בכלל, היא השחיקה. ההרגשה שהסדרה צועדת במקום ולא מתפתחת לכיוונים אחרים. הדמויות אותן דמויות, הבדיחות מסוגננות באותו אופן, ובתכל'ס כבר הרגשנו הכל, טעמנו הכל, וקצת נמאס מהמבנה השיטתי שהסדרה מושתתת עליו. ה"נוסחתיות" הזו הורגשה כבר בעונה 3, שבה הסדרה התחילה להתקדם למקום לעוס ומקרטע.
עונה 4, שהסתיימה בשבוע שעבר בכאן 11, המשיכה במסעה לפסגת הרייטינג והצליחה ברובה להימנע מהמכשולים של העונה הקודמת ולקחת יותר סיכונים. היוצרים נדב פרישמן ויניב זוהר עשו בה עבודת כתיבה מעולה. אי אפשר לומר שעונה 4 לא לקתה בחסר, היא עדיין מבוססת על אלגוריתם מסוים. אך אם בעונה הקודמת יוצרי הסדרה רצו ללכת על בטוח וללא סיכונים על מנת לרצות את הצופים, העונה הנוכחית הצליחה לחדש את עצמה בצורה ייחודית. מה שמאפיין במיוחד את העונה הוא היציאה מגבולות הסופר. אם עד כה הראו לנו את הקסם של הסופר דרך שינוי תפאורה או הפקת אירועים בו (כמו בפרק "חופה ראשית"), בעונה הזו יצאנו ללוקיישנים חדשים ומגוונים: הבית של גברת ז'וז'י, בית עלמין, הטוסט של גריאני או הכפר של ראמזי. היציאה מהלוקיישן הראשי נתנה אווירה חדשה ומרעננת, ורובד נוסף לחייהם של הדמויות הראשיות. בחלק מהמקרים כמו בטוסט של גריאני זה סוג של סגירת מעגל למקומות שהפכו לנושאי שיחה במהלך הסדרה.
דבר נוסף שהבליט את החידוש בעונה הזו הוא הרעיונות לפרקים, שחלקם הוצעו בפורומים שונים ע"י צופי הסדרה. חלק מהפרקים בעונה הרגישו קצת כמו "מה אם.." ל"קופה ראשית". ראינו מה היה קורה אם אמנון טיטינסקי היה עובד בסופר, מה היה קורה אם שירה לא הייתה המנהלת ומה קורה כשראמזי לא עובד בסופר. כל הרעיונות האלה מצליחים ליצור עניין בפרק ששובר את חוקי המשחק ואת האלגוריתם, כשחשים בשינוי אצל אחת הדמויות או בסביבתה. השיפור בסדרה בעונה הרביעית היה מורגש מאוד. היא כתובה טוב יותר, הפאנצ'ים מחודדים יותר וכל דמות בסדרה קיבלה את זמן המסך הדרוש לה על מנת להראות את יכולותיה ומקומה במארג. חלק מהפרקים טובים יותר וחלק פחות, אך בשורה התחתונה יוצרי הסדרה העניקו לקהל את התחושה שכל מה שהם רוצים הוא ליצור סדרה מצחיקה קלילה וזורמת, והפעם גם עם קצת פיתוח לדמויות ולתבניתיות ששלטה בה. ועדיין השאלה היא איך הם יצליחו להמשיך בדרך הזו בלי להישחק ולשמור על מעמדה כקאלט ישראלי של ממש.
קופה ראשית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 6117/05/2020 17:44:39
8/10אייקון ציון
סידרה חמודה כייף לשבת קצת ולצחוק, נכון שצריך קצת חוש הומור, ראמזי הורג אותי כל פעם מחדש. ובטח שאני שמח לראות את יענקל בודו הגדול מקבל 8 בסולם MOTEKOO.להקליט ולראות עם בירה ונקניק.
שם: תומר רפאליגיל: 1608/04/2020 22:42:31
9/10אייקון ציון
סדרה מעולה, קורעת מצחוק, הדמויות גאוניות ובמיוחד של כוכבה וראמזי, אי אפשר להפסיק לצפות
קישורים
חץ קופה ראשית (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות סיטקום
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט