אינסומניה ביקורת סרט

Insomnia Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "אינסומניה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Insomnia
משחק אל פאצ'ינו, רובין וויליאמס, הילרי סוו'נק, מאורה טירני, מרטין דונובן, ניקי קאט, פול דולי במאי/ת כריסטופר נולאן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאינסומניה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אל פצ'ינו הוא אחד משלושת הפייבורייטים שלי, וככזה כל סרט בכיכובו הוא משהו לצפות אליו. כבר מספר חודשים לפני שאינסומניה יצא לאקרנים צפיתי בטריילר, שהבטיח דרמת מתח פסיכולוגית בכיכובם של פצ'ינו, רובין וויליאמס והילארי סוונק (בנים אינם בוכים), כל אחד מהם זוכה אוסקר ושחקן מוערך כשלעצמו. לא דובים ולא יער. אינסומניה הוא כישלון מהדהד מתחילתו ועד סופו.בקצרה אציין, כי הסרט עוסק בשני בלשים, ביניהם דורמר (אל פצ'ינו), הנשלחים אל עיירה קטנה באלסקה לחקור פרשיית רצח, בעיצומה של חקירה שמנהלת כנגדם המחלקה לחקירות פנים במשטרה. שניהם שרויים במתח, ובין היתר בינם לבין עצמם. בתאונת עבודה המתרחשת עוד בתחילת הסרט, ואשר אירעה במהלך הרדיפה אחר החשוד ברצח, יורה דורמר בשוגג למוות בשותפו. נחוש למצוא את הרוצח (בגילומו של רובין וויליאמס), ממשיך דורמר בחקירה אינטנסיבית נגדו, אולם השמש הזורחת בנוף האלסקי כל שעות היממה איננה נותנת לו מנוח, והוא אינו מצליח לישון בלילות. במהלך השבוע בו שוהה באלסקה הוא הופך אט אט לשבר כלי ולפקעת עצבים, תוך שהוא מאבד את קו המחשבה הצלול שלו, ותוך שהוא נאלץ לשחק משחקי חתול ועכבר עם הרוצח.
אינסומניה היה יכול להיות הרבה יותר ממה שהוא. הסרט מתחיל בצורה מעניינת, ועם צילומים מרהיבים של הנוף האלסקי הקר, והצופה מתכונן למתח מרשים - מה שנקטע באחת על ידי הידיעה מיהו בדיוק הרוצח כבר בשלב מוקדם יחסית בסרט. גם הקונפליקטים שעובר הגיבור, בגילומו של פצ'ינו, נטחנים לעייפה כבר עד מחצית הסרט, ומשם ואילך הקו העלילתי רק הולך ונעשה משמים, ומתדרדר בהתמדה עד לסיומו.זהו סרטו המסחרי השני של כריסטופר נולאן (ממנטו), ולמרות הבימוי האיטי והמסוגנן, אין מנוס מהמסקנה שזהו פשוט סרט לא טוב. יתרה מכן, המסקנה מתעצמת ביתר שאת על רקע הקאסט המרשים שלוהק לתפקידי המפתח בסרט של שחקני אופי איכותיים. משחקו של רובין וויליאמס מעולם לא נראה כל נלעג, ועל אף שהוא שחקן דרמטי טוב בכל יום מצוי, משחקו בסרט זה הוא נלעג ולא אמין. משחקו של אל פצ'ינו, לעומתו, מעולה, והוא משכנע ביותר בתור הדמות המאבדת את צלילות מחשבתה יותר ויותר ככל שהסרט מתקדם. הבעיה הנה, שהוא כל כך משכנע בתור אדם אשר משתוקק לישון, עד שהוא גורם גם לצופה לרצות לישון, והצופה מוצא עצמו מפהק בהתמדה.
הצילום בסרט, כאשר הוא מתמקד בנופים, הנו עוצר נשימה ומעורר בצופה רצון מיידי לקום ולנסוע לעבר הנוף הקר האלסקי בעצמו. חבל רק שהסרט נופל קורבן לתסריט משמים ולבימוי חסר השראה, אשר גורמים לו להיות סרט חיוור וישנוני, תוך זיקה מלאה לשמו. התסריט אשר אינו בנוי מעליות ומורדות, אלא ממורד תלול ורצוף, אשר באחת קוטע את המתח כבר בשלב מוקדם בסרט, אינו משאיר סיכוי לסרט להיות סרט איכות, והופך אותו לעוד מותחן חסר משמעות, שדינו לשקוע בתהום הנשייה.לסיכום: תסריט גרוע, משחק רע במיוחד של רובין וויליאמס, מותחן נעדר מתח. 4 בסולם יגאל.
אינסומניה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שגיא פלנדלרגיל: 1719/04/2003 19:38:59
4/10אייקון ציון
ניתן לתאר את הסרט בשני מילים: נסיון יפה. ניסו שחקנים טובים, ניסו לפתח עלילה בסוף יצא מאכזב.
שם: גיא רוסטוקרגיל: 2303/01/2003 11:03:03
5/10אייקון ציון
מה ציפיתם ? שלוקחים שני שחקנים ענקיים כמו פאצ'ינו וווילאמס , זה משום שהם רוצים לפצות אותכם על משהו אחר. במקרה הזה העלילה והסרט המייגע הזה. לאט לאט לאט לאט ככה הסרט עובר. סרט טוב לחולי אינסומניה ,ככה הם יוכלו להירדם בלי בעיה .
שם: שמיל פיטוסיגיל: 3227/12/2002 00:06:29
5/10אייקון ציון
אוי לעיניים שכך רואות, איזה אסון. אל פאצינו הולך מדחי אל דחי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט