תפוס אותי אם תוכל ביקורת סרט

Catch Me If You Can Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "תפוס אותי אם תוכל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Catch Me If You Can
משחק ג'ניפר גארנר, איימי אדאמס , ליאונרדו דיקפריו, טום הנקס , מרטין שין , כריסטופר ווקן, נטלי ביי במאי/ת סטיבן ספילברג  
קומדיה
ביקורת סרט לתפוס אותי אם תוכל מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע15.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"תפוס אותי אם אתה יכול" הוא אחד הסרטים המהנים ביותר שמוקרנים בימים אלו בבתי הקולנוע. סטיבן שפילברג נוטש את סרטיו הכבדים והרציניים וחוזר לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, קולנוע מהוקצע ומהנה. שפילברג מביים , בשובבות מה, את סיפור החתול והעכבר, מרדף ברחבי ארצות הברית אחרי הבחור הכי יפה בקולנוע, ליאונרדו דיקפריו. כל מה ששפילברג וחבורתו רוצים זה שתשבו בבית הקולנוע במשך שעתיים וקצת ותיהנו ואכן הסרט חולף לו במהירות וקשה שלא לצאת עם חיוך גדול מרוח על הפנים.ליאונרדו דיקפריו הוא פרנק אבגנייל, אשר עזב את הבית בגיל 16 ותוך שנתיים הגיע לרשימת עשרת האנשים המבוקשים ביותר של ה- FBI. אבגנייל החל מזייף את זהותו ולפזר צ'קים ללא כיסוי. הוא התחזה למורה, רופא, טייס ואפילו הצליח להפוך לעוזר תובע באחת המדינות, כל זה עוד לפני שהיה בן 18. תום הנק הוא קארל הנרטי, סוכן ה- FBI אשר נמצא בעקבותיו והופך אט אט לאיש היחיד איתו יכול אבגנייל לתקשר. כריסטופר ווקן הוא אביו של אבגנייל והשחקנית הצרפתייה נטלי ביי היא האמא.
העובדה שהסרט מבוסס על סיפור אמיתי מראה, שוב, כי המציאות עולה על כל דמיון. שפילברג השכיל לקחת את הסיפור האמיתי ולהעניק לו את הזוהר ההוליוודי שמגיע לו, אם זה בשימוש בשחקנים יפים ונחשבים (דיקפריו, הנקס, ווקן), ריבוי מקומות הצילום (על פני מדינות רבות בארצות הברית, צרפת ועוד) או שחזור מדויק של תקופה תמימה ויפה יותר. חלק מסצינות המרדף בסרט נראות כאילו נלקחו היישר מסדרות טלוויזיה קלאסיות כגון: "המלאך" או "הנוקמים".כבר בכותרות, המעוצבות באנימציה שמזכירה את הפתיחה של "המלאך" ומלווה במוסיקה של ג'ון וויליאמס שמזכירה את יצירותיו של הנרי מנסיני שכתב את המוסיקה ל"הפנתר הוורוד", מחזיר אותנו שפילברג לשנות השישים הסוערות. לאלו מתווספים שחזור מדויק של הבגדים, המוסיקה, ואפילו צורת הדיבור וההתנהגות שכבר לא קיימות היום.
זהו ללא ספק תפקידו הטוב ביותר של דיקפריו. ליהוקו לתפקיד אבגנייל הוא הברקה מצידו של שפילברג. דיקפריו נוגס בתפקיד בהנאה ונראה כאילו היה תפור עליו, לעיתים מצליח השחקן הצעיר להאפיל במשחקו על ביצועיו של הנקס. כריסטופר ווקן ראוי לפרס אוסקר על תפקיד משנה. דמות האב הפגוע, הפנטזיונר שמנסה נואשות להיתלות בהצלחות העבר הוא כל כך אנושי ושובר לב שבא לכם לקום ולתת לו חיבוק גדול.בניגוד לסרטיו האחרונים, כאן שפילברג לא מנסה להעביר מסר גדול, להזהיר אותנו מפני העתיד, ללמד אותנו על חטאי העבר, הוא רוצה שנתרווח בכורסת הקולנוע, נלעס את הפופקורן שלנו בהנאה ונריע לדיקפריו בשעה שהוא מצליח להערים על הנקס וכל העולם, מי אנחנו שנגיד לו לא.לסיכום: "תפוס אותי אם אתה יכול" הוא אחד הסרטים המהנים ביותר שמוקרנים היום בבתי הקולנוע. מי שמחפש שעתיים וחצי של בריחה מהמציאות, שילך. מומלץ בחום. 9 בסולם אלון.
תפוס אותי אם תוכל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4927/08/2021 16:16:45
8/10אייקון ציון
ראשון בבידור. הנאה צרופה מהרגע הראשון ועד האחרון. סרטים ארוכים מרתיעים אותי ועליהם לעמוד באתגר לא פשוט , במקרה הזה נעשתה עבודה נהדרת. קליל ודינמי. מבוסס על סיפור אמיתי שגם אם אינו חף מהגזמות ומשינויים ,זה לא משנה. סיפורו של פרנק, נער בן 17 בשנות ה-60. בהשראת אביו הוא נהפך למאסטר של התחזויות ונוכלויות, במהלן הוא נהיה טייס, רופא, עורך דין ועוד. את הכסף הגדול הוא עושה מהונאות של שיקים. פרנק מנהל משחק של חתול ועכבר עם סוכן FBI שמנסה ללכוד אותו. מה שמעניין הוא שהכל נעשה עם חן ואי אפשר באמת לשנוא את פרנק. די קפריו במשחק נפלא ומגלם בגיל 27 נער בן 17. גם טום הנקס זו תוספת כח משמעותית. טוב שהספקתי לראות לפני שיורד מנטפליקס בעוד כמה ימים.
שם: תומר רפאליגיל: 1620/11/2019 08:09:35
8/10אייקון ציון
אחלה של סרט, חכם ומעורר מחשבה ומתח עד הרגעים האחרונים, לאונרדו דיקפריו וטום הנקס טובים ממש והמוזיקה מעולה
שם: .MOR Rגיל: 1423/06/2017 13:33:32
7/10אייקון ציון
סרט נחמד ופשוט !!! השחקנים נהדרים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מעולה, העריכה מצויינת ורוב הדיאלוגים הדוקים ודי מעניינים אבל התסריט והעלילה צפויים, נמרחים מאוד (היה אפשר לקלות לקצר חצי שעה מהסרט), חסרי מקוריות ולפעמים אפילו רדומים ומתישים. בקיצור, אפשר לראות !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט