רוחות קרות ביקורת סרט

Wind River Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "רוחות קרות":
"אחד הסרטים המרשימים של השנה החולפת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wind River
משחק ג'רמי רנר, אליזבת' אולסן, ג'ון ברנתל במאי/ת טיילור שרידן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לרוחות קרות מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"בכורה משובחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הדבר הראשון שחשוב לדעת על "רוחות קרות" לפני היציאה לקולנוע הוא זהות האדם העומד מאחוריו: טיילור שרידן, שהחל את דרכו כשחקן ("ילדי האנרכיה", "ורוניקה מארס"), ובשנים האחרונות עושה לעצמו שם בהוליווד כאחד התסריטאים המוכשרים בזכות שני הסרטים הראשונים והמוצלחים שכתב, "סיקאריו" ו"באש ובמים", שאף זיכה אותו במועמדות לתסריט המקורי באוסקר.כעת עולה שרידן עוד שלב ומביים את הסרט הראשון שלו "רוחות קרות", גם הוא כמובן מבוסס על תסריט פרי עטו. למרות שמדובר בסרט ביכורים, אין הדבר נראה על המסך ושרידן שולט באמצעי המבע ויוצר סרט שנע בין שקט מתוח על פני השטח להתפרצויות אלימות ובלתי צפויות זאת על רקע רצח צעירה המתרחש בשמורה אינדיאנית בצפון המושלג והמבודד של ארה"ב. השליטה של שרידן בנעשה על המסך וההופעות המאופקות אך כובשות שהוא מוציא מקאסט השחקנים (בראשות אליזבת' אולסן וג'רמי רנר) כה מרשימות שאין פלא שהוא זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר בתחרות "מבט מסוים" (התחרות השנייה בטיבה) בפסטיבל קאן האחרון.
עלילת הסרט מתחילה לאחר גילויה של גופת צעירה אלמונית בשמורה אינדיאנית על ידי תושב מקומי בשם קורי למברט, שהיה בעבר נשוי לילידת השמורה ועוסק כעת בציד חיות טורפות (מטאפורה שתחזור על עצמה בסרט). ג'יין באנר, חוקרת FBI בלתי מנוסה, נשלחת לבדוק את המקרה. לאחר שמתגלה גופה נוספת באזור, מנסים השניים לפענח את הרציחות, ולהתגבר על החשדנות של ילידי השמורה ועל חוסר האמון שהם חשים כלפי השלטון.במובנים רבים עלילת הסרט משיקה לזו של אחד מגדולי המותחנים הפסיכולוגיים – "שתיקת הכבשים". גם כאן יש לנו חוקרת FBI צעירה שנעזרת בגורם חיצוני וסמכותי כדי לפתור חקירת רצח סדרתי, וגם כאן אחד התהליכים המרכזיים של הסרט הוא התבגרותה והתפתחותה של החוקרת מצעירה חסרת ניסיון והבנה של העולם סביבה לאדם הנלחם על מקומו ושורד בזכות עצמו.
קווי מתאר דומים לסרטים אלו ניתן למצוא גם בסרטו הראשון של שרידן כתסריטאי "סיקאריו" - שם גילמה אמילי בלאנט את דמותה של סוכנת ה-FBI. גם היחסים בין אינדיאנים לאמריקאים לבנים על רקע שטחי הספר של ארה"ב וההיסטוריה העקובה מדם בין הצדדים לוקחים חלק חשוב בעלילת "רוחות קרות", כפי שהיו בסרטו הקודם של שרידן "באש ובמים".המשותף לסרטיו השונים של שרידן הוא הימנעותם ממבנה תסריט קונבנציונלי בעל מספר מערכות הנבנות לשיא והתרה. רגעי המתח והפעולה המרשימים ב"רוחות קרות" פורצים לפתע מתחת לפני השטח, ממש כמו פרץ אלימות פתאומי במציאות היומיומית. העלילה שמה דגש יותר על האינטראקציות בין הדמויות והנפח הרגשי שחייהם האישיים תופסים אל מול החקירה, וכך כאשר בשיא הסרט ישנו פלאשבק מפתיע ולאחריו אחת מסצנות האקשן המשובחות של השנה האחרונה, הדבר תופס את הצופה ללא הכנה ועם חיבור רגשי עמוק שכבר נבנה מול הגיבורים.בשל קצבו המדוד של הסרט, האווירה המהורהרת על רקע הנופים הקפואים והיפהפיים (שגם מביעים את הקור הפנימי בו שרויות הדמויות) וההימנעות מבניית עלילה לפי השטאנץ של רמז ועוד רמז מובילים לפתרון התעלומה, ייתכן ולצופים המחפשים סרט מתח קונבנציונלי וקצבי "רוחות קרות" אינו הבחירה הראשונה לצפייה. לכל השאר – זהו אחד הסרטים הטובים המוצגים בבתי הקולנוע בשנה החולפת.
רוחות קרות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4720/10/2019 22:25:36
8/10אייקון ציון
מרתק. מותחן אקשן טוב כאשר החלק האחרון הוא סוחף ומביא איתו תפנית מעניינת. גופת נערה מתגלית בשמורת טבע מושלגת באיזור אינדיאני שבמדינת ויומינג.לצורך פיענוח הרצח,חוקרת צעירה מה FBI בשם ג''יין נעזרת בקורי שהוא צייד מקומי.קורי מכיר את הנרצחת שהיתה חברתה של ביתו שמתה כמה שנים קודם לכן, ולכן גם הוא מעורב ריגשית.כמו בכל חקירה שמפצחת פשעים, הפאזל מושלם חלק אחר חלק. בסך הכל הסרט לא מאכזב ,גם אם ראינו בעבר מותחנים יותר מבריקים.
שם: דניאלגיל: 2808/02/2019 00:30:06
6/10אייקון ציון
עלילה סבירה, לא מותחת במיוחד. אליזבת אולסן לא מרשימה. ראיתי את הסרט בעקבות התגובות שהללו את הסרט, אבל התאכזבתי.
שם: Ron.Aגיל: 3028/02/2018 14:52:57
9/10אייקון ציון
סרט חזק שנשאר איתך כמה ימים אחרי הצפייה. צילומים מרהיבים ופס קול מעולה. סצינות קשות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט