הללויה ביקורת סרט

Coexister Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "הללויה":
"קומדיה שעושה שימוש נכון בקלישאות להעברת מסר חשוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Coexister
משחק רמזי בדיאה, פבריס אבואה, גיום טונדק, אודרי לאמי במאי/ת פבריס אבואה  
קומדיה
ביקורת סרט להללויה מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"בבואה הומוריסטית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רב כומר ואימאם מחליטים להקים להקה… נשמע כמו התחלה של בדיחה. ובכן הרעיון בהחלט משרת את המטרה, ואנחנו מקבלים קומדיה צרפתית משעשעת וחביבה במיוחד, בעלת מסר חיובי לעולם. הסרט, שעוקב אחרי להקה שחבריה הם 3 אנשי דת מדתות שונות, נכתב ובוים על ידי פאריס אבואה, שגם מגלם את המפיק המוסיקלי הכושל שמנסה למנף את הקריירה שלו ומחפש את הדבר הגדול הבא בעקבות דרישת הבוסית שלו. יחד עם העוזרת שלו הם מחליטים להקים להקת פופ-רוק שמורכבת מהרב שמואל (ג'ונתן כהן) הכומר בנואה (גיום טונדק) ואלכוהוליסט בשם מונקף, שמתחזה לאימאם (רמזי בדיה).הקונספט לסרט הגיע משלישיה אמיתית של כמרים שכבשה את צרפת בשנת 2010, רק שהפעם אבואה מוסיף טוויסט חכם ומנצל את הבמה להעביר מסר חשוב על סובלנות בתקופה שכולם מפנים אצבע מאשימה אחד כלפי השני. במצב הרגיש שיש בעולם, האיחוד המוזיקלי הזה מתמודד עם הוויכוחים התמידיים סביב אירועים היסטוריים בשלוש זוויות שונות.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
כבר כששומעים את הרעיון אין שום סיבה להאמין שזה לא יעבוד. קומדיה צרפתית, קצת הומור שחור ובדיחות דת, כי בכל זאת, מי מאתנו לא אוהב לצחוק על אחרים, ובמיוחד כשהם מדת אחרת. אז מה קורה כשיש 3 דתות שונות בכל הסיפור? ובכן, מאגר גדול מאוד של בדיחות סטראוטיפיות, חלקן מוצלחות יותר ומגלגלות אותך מצחוק ואחרות אף על פי שבוודאי שמעת אותן בעבר, מצליחות להוציא גיחוך או לפחות להעלות חיוך על הפנים.הקבוצה, לה בוחר לקרוא ניקולס "קו-אקסיזטר" או בעברית, דו קיום, קמה בתקווה לאחד את צרפת המפולגת ועוברת את העליות והמורדות כמו בכל סיפור. צוות השחקנים גם הוא לא רע בכלל ותורם מאוד להצלחה של הסרט. אבואה המפיק, אודרי לאמי העוזרת האישית, גיום טונדק בנעליו של הכומר התמים שמנסה לשמור על איפוק שדוחק אותו אל הקצה, בדמות שמרגישה כאילו נכתבה במיוחד בשבילו. רמזי בדיה, שבעיני הוא הכוכב הראשי של כל החגיגה הצבעונית הזו, גונב את ההצגה מההתחלה כשהוא מגלם (תרתי משמע) את האימאם האלכוהוליסט שלא מפסיק לעשות צרות לאורך כל הדרך. וג'ונתן כהן, הרב שמכור לתרסיס לאף מים המלח, עם אובססיה לשואה ומושפע מטראומת עבר.
האתגר האמיתי של הסרט הוא לקחת את שלוש הדתות ולהיות הוגן כלפי כל אחת מהן מבחינת הנזק שהן עושות אל מול התרומה שלהן תוך כדי שיקוף המציאות תחת הכותרת "תסתכלו עליהם ותראו אותנו". ופה באה לידי ביטוי היכולת המצוינת של אבואה לאזן בין כל המרכיבים בצורה מצחיקה, גם אם לא מושלמת. הוא מעז להציג לנו באופן בוטה נושא רגיש כל כך ולא מהסס להשתמש בקלישאות ולנצל אותן לטובתו.בסופו של דבר כל הדרכים מובילות למופע הגדול באולם "אולימפיה" בפריז, מופע שכמעט ולא מתקיים בעקבות חטא אישי של כל אחד מחברי הלהקה שגורם לו לרצות לוותר על החיים של כוכב רוק. זה סרט צרפתי קומי מהנה על אף שהוא צפוי. ההתעסקות בעלילה ובסיפור היא משנית לעומת הקומדיה והמסר. זה רחוק מאוד מלהיות חומר מתחכם, אם כי מדי פעם כמה בדיחות על ישראל, דאע"ש ופדופיליה בכנסייה עושות את שלהן.
הללויה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ג''ונסגיל: 4708/06/2018 00:05:53
8/10אייקון ציון
סרט נחמד ביותר, מצחיק כיפי מומלץ מאד
שם: miriגיל: 4105/06/2018 22:26:25
8/10אייקון ציון
סרט פשוט מהנה! האמת הפשוטה והקונפליקטים בין הדתות יוצאת החוצה בדרך משעשעת,פשוט סרט מצחיק ומהנה, מומלץ!
שם: גברת מבקרתגיל: 3103/06/2018 17:20:37
8/10אייקון ציון
קומדיה שחורה, שנונה ומופרעת לחלוטין. הקאסט מעולה והסרט קליל וקצבי. גם המוזיקה קליטה ומוסיפה לאווירה המהנה של הסרט. הרבה בדיחות דת שחלקן צפויות למדיי ותובנות על תעשיית הבידור הצבועה והשטחית לעתים. סצינות בוטות לכן מתאים לגילאי 17 ומעלה. מומלץ לחובבי קומדיות צרפתיות והומור שחור!
קישורים
חץ הללויה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט