עולם מוזר ביקורת סרט

Strange World Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עולם מוזר":
"מזכיר סרטי הרפתקאות משנות ה-50 אבל המסרים עכשוויים לחלוטין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Strange World
דיבוב ג'ייק ג'ילנהול, אלן טודיק, לוסי לו, דניס קוויד, גבריאל יוניון במאי/ת דון הול  
אנימציה
ביקורת סרט לעולם מוזר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסע מהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לכבוד חגיגות 100 שנה לאולפני דיסני, נראה שהסרט המתאים ביותר לצאת עמו לקראת עונת החגים (הכריסמס/חנוכה) וגם עונת הפרסים ההוליוודית, הוא הרפתקה פנטסטית שעוסקת באופן מוצהר במורשת ובהמשכיות. הגיבורים הפעם הם משפחה של מגלי ארצות, כך לפחות חושב ייגר קלייד, מנהיג השבט, הפטריארך האגדי, שנראה שכל מטרתו בחיים היא לגלות מה מסתתר מאחורי ההרים המושלגים. הוא מחנך את בנו, סרצ'ר, מאז ינקות להמשיך את דרכו. להפתעתו הוא יגלה שבנו מעדיף לחקור צמחים ולהפוך לחקלאי. יחלפו עוד 20 וכמה שנים וגם סרצ'ר, בעל חווה מצליחה, יגלה שבנו הצעיר, איתן, לא ממש מעוניין להמשיך את דרכו.נקודת הפתיחה של "עולם מוזר" מפתיעה, מאחר והסרט הוא קודם כל דרמה משפחתית המתאימה לכל הגילאים על שלושה דורות של גברים במשפחה הלומדים להשלים עם השאיפות של אחד עם השני. עם זאת, אנחנו עדיין בתוך סרט אנימציה ועוד אחד שרוחו לחלוטין מושפעת מיצירותיהם הספרותיות של אדגר רייס בורוז (טרזן, בארסום, בבטן האדמה) וגם ספריו של ז'ול ורן (המסע אל בטן האדמה, מסביב לעולם ב-80 יום ועוד). במקביל, לחלקים רבים בסרט יש ניחוח אינדיאנה ג'ונסי לחלוטין בדרך שבה הדמויות עוצבו פיזית וגם בדרך שהן חוות את הרפתקאות העולם המוזר שאליו הם הגיעו.
בנוסף אל שלושת הדורות הגבריים ישנן שתי דמויות נשיות מרשימות. הראשונה מרידיאן קלייד, רעייתו הטייסת של סרצ'ר. השנייה היא מי שהייתה שותפתו להרפתקאותיו של ייגר בעבר, קליסטו, שהיום היא מנהיגה אמיצה ומרשימה של המדינה הבדיונית בה הם מתגוררים בשלווה. יום אחד קליסטו נוחתת עם ספינתה בחצר ביתו של סרצ'ר ומזמינה אותו לצאת למסע כדי לגלות מדוע הצמחים המייצרים אנרגיה שסרצ'ר גילה באחד ממסעותיו מאבדים מכוחם. מדובר באנרגיה שמחזיקה את המדינה כולה בתפקוד מלא.העלילה מסתבכת כאשר מתגלה שאית'ן השובב ולג'נד, הכלב המשפחתי בעל שלוש הרגליים, עלו כנוסעים סמויים לסיפון הספינה. בדרך אל מעמקי האדמה לגלות מדוע השורשים של הצמחים מתייבשים ומונעים מהם לייצר אנרגיה, אנחנו גם נחשפים לעולם מוזר, צבעוני ויוצא דופן שבו לכל יצור ולכל תופעה יש משמעות וחשיבות. אחד היצורים איתם אית'ן מתיידד הוא ספלאט, סוג של ממתק גומי אנושי משעשע במיוחד. כך אנחנו זוכים לשתי דמויות צבעוניות שמרימות את האווירה ויוצרות רגעים משעשעים למכביר - לג'נד הכלב המשפחתי וספלאט.
ההומור הפיזי מזכיר את קומדיות הסלפסטיק של שנות ה-70 וה-80 שבהן משפחות כל אמריקאיות היו יוצאות לחופשות והכל היה משתבש. המשפחה בסרט הנוכחי אולי מבחינה פיזית מעוצבת כאילו יצאה מספר של ז'ול ורן, אבל הדמויות שלה הן לחלוטין עכשוויות. משפחה עם אבא לבן, אמא שחורה, בן מעורב שהוא גיי ויש לו מושא אהבה תלמיד בכיתה. כן, אחת הדמויות הראשיות בסרט היא גאה ואף אחד לא ממש עושה מזה סיפור, כך שההשראה לסרט היא קלאסית אבל רגליו נטועות לחלוטין בהווה שלנו.התסריטאי קי נגויין ("ריה והדרקון האחרון"), שגם זכה בקרדיט של במאי שותף עם זוכה האוסקר דון הול, ("ריה והדרקון האחרון", "6 גיבורים") מייצרים סרט שהוא באמת מוזר ויוצא דופן מבחינת כל מה שהתרגלנו אליו כאשר אנחנו צופים בסרט של אולפני דיסני. ההרפתקה היא מאוד נחמדה והיצורים שגיבורי הסרט מאוד מוזרים ומגניבים, אבל הם לא הלב והמרכז של הסרט. יש כאן סרט על העולם שהמבוגרים ישאירו לצעירים, סרט עם מסר אקולוגי ברור, כל זה בתוך הרפתקה קומית שיש בה אקשן פנטסטי, ועולם מוזר וקסום, שהלב שלה הוא בכלל מערכות היחסים בין שלושה דורות של גברים מתוסבכים. מדובר בתפנית תסריטאית מעניינת מבחינת דיסני. מעניין איך הקהל הרחב וקהל הילדים שהוא הקהל המרכזי של הסרט יקבל את השינוי המפתיע לטובה.
עולם מוזר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נועה קביליוגיל: 2323/02/2023 18:31:58
10/10אייקון ציון
סרט מעולה ומעניין ממש! בסרט מוצג בעיקר על שיפור וחיזוק היחסים בין האב של הדמות הראשית, ובין הדמות הראשית לבן שלו וגם איך שהדמות הראשית בקשר טוב עם אישתו ועל זה בעצם מתבסס כל הסרט. גם יש לסרט עלילה טובה ויש גם רגעים מצחיקים ובעיקר מרגשים ודיבוב מעולה של השחקנים האמריקאים ולא נישארים משועממים לרגע! הנופים של העולם המוזר ממש מעניינים ומאוד ניהנתי והתרגשתי מכל רגע ורגע בסרט!
שם: אמיר רגיל: 4127/11/2022 16:13:54
4/10אייקון ציון
סרט סתמי, גם בעלילה הדלה וגם בעיצוב. הכל צפוי וממחוזר. הסיום של הסרט חסר הגיון. אחד הסרטים החלשים בתולדות דיסני.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט