מי מפחד מסנטה? ביקורת סרט

Violent Night Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מי מפחד מסנטה?":
""שכחו אותי בבית" ו"מת לחיות" פוגש את סנטה קלאוס בגרסה מדממת במיוחד "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Violent Night
משחק דיוויד הארבור, בוורלי דיאנג'לו, ג'ון לגוויזאמו במאי/ת טומי וירקולה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למי מפחד מסנטה? מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר ואלים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם כבר סרט כריסמס קיטשי דביק אז לפחות אחד שיביים טומי וירקולה, אשף סרטי האימה הטראשי מנורווגיה שאחראי על סרטים משעשעים להפליא כמו: Dead Snow וסרט ההמשך שלו על נאצים זומבים או Hansel & Gretel: Witch Hunters בארץ קראו לו "קוטלי המכשפות". מדובר בקולנוען מוכשר שמסוגל לקחת עלילות טיפשיות ודמויות רדודות, לרקוח מהן קולנוע מבדר להפליא ולערבב אותו עם המון אלימות ושפריצים של קטשופ לכל עבר. סרטו האמריקאי החדש, "מי מפחד מסנטה?" לא שונה מסרטיו הקודמים ווירקולה במיטבו כאשר הוא יוצר קומדיות אימה ופעולה, הפעם גם יצא לו מאוד מצחיק.דייוויד לייץ, הבמאי של "דדפול", ג'ון וויק", "רכבת הקליע" ו"פצצה אטומית" הוא על תקן המפיק, אז די ברור שהסרט הולך להיות אלים. מפתיע לגלות שצמד התסריטאים מאחורי שני סרטי "סוניק" המיועדים לכל המשפחה הם אלו שכתבו את הקומדיה ששמה באנגלית Violent ,Night שמרפרר אל שיר הכריסמס הקלאסי, Holy Night. בעברית הסרט נקרא "מי מפחד מסנטה?" ולא "לילה אלים" אבל זה באמת לא משנה כי מדובר בקומדיה אלימה וסנטה קלאוס עומד במרכזה, אז נוותר הפעם למפיצים עם שיבוש השמות כדרכם בקודש.
העלילה עוקבת אחרי סנטה קלאוס, הוא די מאס בעבודתו השנתית, הוא שיכור, עייף ובעיקר עם אפס מוטיבציה וגם אפס ביחסי אנוש. כאשר הוא נוחת על גג אחוזת פאר כדי להעניק לילדה קטנה בשם טרודי את מתנת חג המולד שלה, הוא איננו מדמיין שיקלע לתוך שוד מתוחכם של חבורת פושעים בינלאומית שהגיעו לפרוץ לכספת של משפחה עשירה, פריבילגית ולא מתפקדת בשם לייטהאוס. בכספת נמצאים 300 מיליון דולר שאם המשפחה גנבה ממשלת ארה"ב והשודדים חושקים בכסף לעצמם.דיוויד הארבור מוכר מתהילת "דברים מוזרים" ומי שעתיד להשתתף בסרטים נוספים של מארוול בתפקיד Red Guardian אחרי שדמותו נחשפה לראשונה בסרט "אלמנה שחורה". הוא גם היה בתפקיד הראשי בחידוש הכושל ל"הלבוי". הארבור פשוט מושלם כסנטה קלאוס אלכוהוליסט שעייף מהחיים והוא חי כמה אלפים טובים של שנים. סנטה קלאוס בעיקר מאס בילדים שלא מסתפקים במתנות פשוטות, מתלהבים לשתי דקות מהמתנה ועוברים הלאה עם דרישות למתנות חדשות. הוא לא ממש תכנן להיכנס לנעליו של ברוס וויליס ולהלחם בקבוצת פושעים בערב חג המולד. כאשר הוא נתקל בפושעים האלימים ומגלה שאחת מהשבויים היא טרודי, הנכדה המתוקה שההורים שלה עומדים להתגרש, והיא ממש ילדה חמודה - הוא מחליט לעזור לה ולמשפחתה.
טרודי כמובן מאוד מושפעת מסרט חג המולד האולטימטיבי, "שכחו אותי בבית" ובגלל שהיא ילדה לא רק חמודה להפליא אלא גם חריפה עם חוכמת חיים, היא תעזור לסנטה כשהוא יצטרך זריקת מוטיבציה וגם תתעלל בשלל דרכים ערמומיות ומדממות בשודדים אלימים אבל לא ממש חכמים. את מנהיג העבריינים מגלם ג'ון לגוויזאמו שלאחרונה נראה בסרט האימה הקומי "התפריט". הוא שונא את "חג המולד" מסיבות אישיות וכך כאשר סנטה מתגלה כמי שמערים קשיים על קבוצת הפושעים, היריבות בין השניים הופכת להרבה יותר אישית.שימו לב לליהוק משעשע של בוורלי ד'אנג'לו כוכבת קומדיית הכריסמס האולטימטיבית, National Lampoon's Christmas Vacation בתפקיד אם המשפחה הקשוחה. קאם ג'יגנדה מגלם כוכב סרטי פעולה זניחים סוג ג', לא רחוק ממה שהוא באמת עושה במציאות. מלבדם אין ממש פנים מוכרות בין שאר השחקנים."מי מפחד מסנטה?" בסופו של דבר הוא חגיגה אלימה ונטולת פוליטיקלי קורקט לכבוד חג המולד הבא עלינו לטובה. לכל מי שחשקה נפשו בסרט כריסמס אבל לא קיטשי תוצרת הולמרק או נטפליקס, אלא כזה עם פיצוצי ראשים בפטיש ענק - ישמחו לצפות בסנטה קלאוס מקיא על אלו שמסתכלים עליו מלמטה כאשר הוא מרחף עם המזחלת שלו בשמיים תוך כדי זריקת עלבונות על האיילים שלו. כרגע לאור הבצורת והמחסור המעיק בסרטי פעולה טובים ומהנים "מי מפחד מסנטה?" הוא באמת סוג של הפתעה מענגת לחובבי הז'אנר.
מי מפחד מסנטה? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4003/02/2023 13:02:38
8/10אייקון ציון
הזכיר לי את שכחו אותי בבית, רק בגרסת מבוגרים. גרסא חדשה ומעניינת לסנטה קלאוס, משולבת אלימות בלי סוף.
שם: motekooגיל: 6508/01/2023 22:42:44
8/10אייקון ציון
סרט חמוד מאוד. הרוגים בשפע. משעשע וסקסי. מקבל 8 בסולם moekoo.
שם: אוריאל מורדובגיל: 5830/12/2022 16:39:20
10/10אייקון ציון
סרט חג מולד נהדר רוצו לראות
קישורים
חץ מי מפחד מסנטה? (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט