פרסומת

גיבורים קטנים ביקורת סרט

Giborim Ktanim Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גיבורים קטנים":
"עדיף מ"מכוניות""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Giborim Ktanim
משחק ניר צויקל, דניאל דמידוב, אליסיה לבייב, ארז לסרי, מיקי קם, דנה איבגי, אביגיל אריאלי, לוסי דובינצ'ק, עמוס תמם, אלון ליסי, ציון ברוך במאי/ת איתי לב  
ילדים
ביקורת סרט לגיבורים קטנים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עדיף מ"מכוניות""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע19.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די67.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כאשר אתה יושב באולם הקולנוע וצופה בסרט כמו "גיבורים קטנים", נשאר לך רק דבר אחד לחשוב עליו: איזה באסה שאתה לא ילד יותר, שהשנים חלפו במהירות ואתה כבר בן שלושים, עם מינוס בבנק, קריירה שמתקדמת לאט כמו צב, אכול ציניות מחרידה מפה עד להודעה החדשה, ובקושי מסוגל ליהנות מקולנוע נטול אתגרים אינטלקטואלים. במקרה הגרוע יותר אתה מחפש בסרטים רק אדרנלין, מרדפי מכוניות ופעלולים עוצרי נשימה כדי להשכיח את הפיצוצים בצפון והמצב הכלכלי המחורבן.סרטים ישראלים לילדים הם מתכון מיידי לאסון. אני לא זוכר שאי פעם לא כילד ולא כאדם בוגר ראיתי סרט ישראלי מוצלח לילדים. לכן מאוד סקרן אותי לראות את הסרט הראשון שהופק במסגרת הקטגוריה החדשה לסרטי ילדים ונוער של הקרן לעידוד קולנוע ישראלי. החוויה שהיתה לי בהקרנה של "גיבורים קטנים" הפתיעה אותי. לא ציפיתי שאצא מחויך מסרט ילדים ישראלי. מסתבר שלשם שינוי הבחירה של הקרן היתה מוצלחת והתוצאה שמגיעה לבתי הקולנוע ממש לא מביישת את היוצרים.
"גיבורים קטנים" הוא שילוב מוצלח של תסריט מקסים מאת ערן ב.י, בימוי מעולה של איתי לב ומשחק כובש של צוות השחקנים הצעיר והמבוגר יחד. זה עדיין לא סרט הילדים הקלאסי שדורות של ילדים ישראלים יגדלו עליו, (בתקווה ובאמת יהיו דורות של ילדים ישראלים בארצנו בעתיד), אבל זה בהחלט בילוי נפלא לימות הקיץ החיים.אביו של ארז נהרג בפעולה צבאית כושלת. אליסייה היא עולה חדשה מרוסיה בעלת כוחות טלפתיים ואילו אחיה הגדול לב הוא נער עם פיגור שכלי. בדרך חזרה מהקייטנה אליסייה שומעת קולות: היא בטוחה שהתרחשה תאונה דרכים בואדי, אבל המדריכות לא מאמינות לה. היא פונה לארז שיעזור לה וביחד עם אחיה השלושה יוצאים למסע שמטרתו לחלץ שני צעירים שעברו תאונת דרכים. בדרך הם עוברים מספר הרפתקאות כמו כניסה לשדה מוקשים, ילדים קיבוצניקים אלימים, כלב מאיים ואפילו מפגש עם קבוצת יענים. הכול על רקע הנופים היפים של הנגב.
בסרט ישנם גם קצת רבדים סוציאליים ופוליטיים כי הוא מתרחש על רקע מציאות בעיירת פיתוח וחלק מהגיבורים מגיעים ממשפחות קשות יום. הסרט מעלה את נושא התמודדות עם שכול אצל ילדים ואפילו הצליחו לדחוס פנימה אלימות לגבי שליטה על שטחי אדמה. אבל בסופו של דבר כול אלה מתגמדים לעומת ההרפתקה שהסרט הזה מספק, כאשר התענוג העיקרי נובע בעיקר מהנוכחות של אלון ליסי, המגלם את ארז ועושה עבודה מופלאה. די ברור שהילד הזה עומד להיות שחקן מאוד מבוקש בעתיד, הוא פשוט מעולה. אליסיה סופנוב מקסימה ומזכירה קצת את לוסי דובינצ'יק בצעירותה. אין ספק שהכישרון זורם גם בעורקיו של דניאל דמידוב.הבעיות היחידות שיש לי עם הסרט כנראה נובעות מגילי המתקדם והציניות שאוחזת בי. הראשונה היא שקצת קשה להאמין שציון ברוך ולוסי דובינצ'יק הם זוג ועוד יותר קשה לאמין שהם באמת עברו תאונה. מאחר ולא נכחו ילדים בהקרנת העיתונאים שאני נכחתי בה אין לי מושג אם הזאטוטים יאמינו ליוצרים. הסצנות איתם שעשעו יותר מאשר מתחו. מה שכן, בסצנת החילוץ מקסימה בעיקר הטבעיות של הילדים הקטנים. ותמיד כיף לראות את לוסי על המסך הגדול עם הפנים מלאות ההבעה ובמיוחד העיניים המדהימות.הבעיה השנייה היא שגם לא ברור לי למה כישרונה הטלפתי של הגיבורה לא נראה מבחינה ויזואלית, הרי מדובר בסרט קולנוע. אני מנחש שאולי בגלל בעיית מחסור בתקציב, אבל בסרט כול כך עשיר קולנועית, זה די מוזר לראות את אליסיה אומרת בשיא הרצינות, "אני שומעת קולות", בלי שזה יתבטא ויזואלית. במקרה הרע זה נשמע כמו פרודיה על "החוש השישי". חוץ משתי הבעיות הנ"ל מדובר בסרט הילדים הישראלי הטוב ביותר אי פעם ואם יש לכם זאטוטים בני 12 ומטה רוצו עכשיו לקנות כרטיסים.
גיבורים קטנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתמרגיל: 1317/07/2014 17:47:16
9/10אייקון ציון
סרט מצוין !! חבל שנתתם ספויילר שבסוף הם מצילים אותם....
שם: ש.פ.גיל: 3212/09/2006 07:48:18
9/10אייקון ציון
הינו בסרט עם כל המשפחה. סרט נעים, נותן הרגשה טובה. נהננו כולם - גם ילדים, גם הורים
שם: איתי סלפיאןגיל: 1031/08/2006 15:16:58
10/10אייקון ציון
סרט ממש ממש טוב. ניהניתי מכל רגע ורגע וגם היו קטעים מצחיקים, הכי טוב. סרט מומלץ לכל אחד ואחת. מותח, מרגש, מפחיד, מצחיק, שילוב נהדר של תכונות הסרטים שאני אוהב, פשוט סרט נהדר!!!
קישורים
חץ גיבורים קטנים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט